Gå til innhold

Gå fra konen min til fordel for ei yngre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi « yngre kvinner» ler oss ihjel av finansgubber 40+ som tror de kan velge og vrake. Vi tjener stort sett våre egne penger, og tar ikke til takke med en halvbitter fyr med uønsket bagasje og akselererende aldringsprosess. Dere er rett og slett ikke så attraktive som du tror. Lykke til, du eri allefall kjent med ventilasjonsmuligheten på KG nå du får realiteten slengt i fleisen.

Anonymkode: eb408...a3d

Det er nok mange som tenker som deg, men etter å ha sett responsen fra yngre kvinner på bemidlede menn 40+ på Tinder ved et par anledninger (venner av meg som ble singel)… vel, la meg bare si det sånn at jeg tror det må være som å være en attraktiv kvinne på Tinder. 

Vil det si at vennene mine ble varig sammen med disse 20-åringene? Nei, men litt lakenakrobatikk og kortvarig moro fortstod jeg jo det ble.

Forstår ikke hvorfor man skal late som at dette ikke er en greie. Det er jo nok av damer litt opp i årene som har draget på yngre menn, så det er jo naturlig at det er nok av kvinner som liker menn med litt alder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Anonymkode: a7b03...40a

Ja det er jo en måte å vise verden er at du er en umoden fyr som ikke evner et voksent samliv.. 

Anonymkode: 5ee99...0c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er usikker på om fenomenet du prøver å beskrive handler om:

* Kvinner som når overgangsalder

* Kvinner som er ferdig med å lage barn

* Kvinner som opplever at det ytre forfaller, og de ikke blir båret på gullstol lengre

* Kvinner som har vært mange år i en relasjon

Fordi mange av disse faktorene samvarierer. Jeg opplever meg selv som ganske positiv, nysgjerrig og eventyrlysten selv om jeg er middelaldrende. Både i forholdet og generelt i livet. Jeg opplevde også partneren slik for mange år siden. Så skjer «ett eller annet» og hun blir mer satt, mer brautende, mer «mandig» og mindre sensuell. Mange av mine bekjente snakker om en lignende utvikling. Er det rart at man kan drømme seg ut og/eller tilbake til en relasjon hvor partneren blir liggende i senga søndags morgen og ser døsig på deg, eller hopper på en tur på fjellet eller et hotell uten at du må skrive det inn i kalenderen 2 mnd i forveien og hun skal styre hva hvor hvem når i minste detalj?

Anonymkode: cd83a...89d

Da snakker man sammen og finner ut hva dette "ett eller annet" egentlig er. En ting er sikkert, og det er at det svært sjeldent er bare den enes feil at ting går skeis i forholdet.

Anonymkode: 0a202...348

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er misfornøyd med forholdet, hvorfor bytte henne ut med en yngre kvinne? Hvorfor ikke finne en på din egen alder? Det høres ut som du kun vil ha en velvillig dame som gjør alt og alltid er blid og fornøyd uansett hvordan du oppfører deg. Men det er jo ofte slik at damer får det bedre av å leve alene( mindre stress, bedre humør osv) men menn ofte har det bedre i forhold. Når kvinner forlater et forhold er det som regel fordi vi er ferdig med mannen og har ikke noen ny som venter. Vil bo alene og være fri. Men når en mann går så er det som regel til en annen kvinne, han bare «overlapper». Hvis du er misfornøyd- hvorfor ikke bare bli singel? Hvorfor «bytte ut» samboeren? Så kan du finne en annen etterhvert.

Anonymkode: be975...a74

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Telefonen min tar ikke så skarpe bilder som den nyeste modellen, jeg ønsker å bytte den ut med en nyere»

»jeg vurderer å butte ut kona til fordel for en yngre/ nyere»

Anonymkode: be975...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg droppet gubben som aldri bidro med noe inn. Som skulle realisere seg selv. Som alltid måtte jobbe. Som skulle på tur med gutta.

Som lot meg ta meg av alt med hus, hjem og barn, men aldri hadde tid til oss.

Beste jeg har gjort er å flytte. Nå har jeg i det minste barnefri annenhver helg og tid til meg selv. Da får jeg besøk av en elsker som er 14 år yngre enn meg, men er ikke hypp på noe forhold. Ikke villig til å bli redusert til en hushjelp med benefits i en kjærlighetsrelasjon igjen.

Anonymkode: 5f98a...9ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Urimelig?

avstumpet, desperat, egoistisk og uten evne til å kjempe for noe verdifullt her i livet.

Også glemte jeg å nevne at du jo er en klisjé

🤮🤢

Anonymkode: 7c5d2...8d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Urimelig?

avstumpet, desperat, egoistisk og uten evne til å kjempe for noe verdifullt her i livet.

Også glemte jeg å nevne at du jo er en klisjé

🤮🤢

Merkelig nok får aldri kvinner som tar samme valget disse kommentarene. Som hun i posten over.

Anonymkode: 1b3aa...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Merkelig nok får aldri kvinner som tar samme valget disse kommentarene. Som hun i posten over.

Hvor ofte leser du om kvinner som tjener 3M og som ser på mannen som et møbel og et sexleketøy mer enn et menneske med egne følelser og evne til voksen kommunikasjon. 

Kvinner som klager på menn her inne tar opp helt konkrete tema. Bare les om han sexgale idioten som forventer at kona er tømmestasjon 3 ganger i døgnet; natt og dag og det kona blir psykisk og fysisk voldtatt natt og dag for å forstå denne idioten ihjel. 

En viss forskjell vil jeg påstå! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at slike tråder får så mange svar 🙄

Hvorfor babler dere så mye når TS ikke svarer? 

Anonymkode: 09e49...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kjenner da sikkert ikke energiske menn med 3 mill. i årsinntekt. 

Anonymkode: a444e...759

Nå er jeg kanskje litt frekk men 3 mill i året er ikke mye penger i Norge. Når en trekker fra skatten, sitter du vel igjen med litt over 2 mill (som absolutt gir en bedre livsstil enn gjennomsnittet, men ikke WOW- livet som en ungjente ville valgt å bli pleiehjelp for i sine unge år). For at en ungjente som velger en mann for pengene hans skal gidde, må livet være mye mer spennende enn det. Og hvor mye av disse pengene vil hun ha glede av? Hva tenker du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som han vil kjøpe seg kjærlighet😅Siden han sier han kan få ei ung ei siden han tjener godt🤣Sett litt mye på Exit kansje🙈

Anonymkode: 164d2...5d4

Det er jo ganske universalt at penger drar damer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi "hun" (altså meg) ikke vurderte å gå fra ham til fordel for en yngre elsker, men fordi hun var drittlei av å bli tatt for gitt. 

Men hadde jeg valgt et forhold med han som er såpass mye yngre så hadde jeg blitt fordømt nord og ned av majoriteten av samfunnet. 

Anonymkode: 5f98a...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gidder ikke lese hele tråden før jeg svarer så ting kan være besvart tidligere, men min mening: Hvis det du beskriver stemmer, dvs at kjærringa har endret seg til en ufyselig versjon av det du giftet deg med. Selvfølgelig kan du bytte ut dragen med en variant som fungerer bedre. Kanskje du da får ett bedre liv. Du har kun ett liv, tar du ikke ansvar for å gjøre det ok for deg selv er det du selv som får straffen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalder eller «noe galt» er en årsak til at humøret svikter. Men det er aldri en unnskyldning for å velge å la det gå utover andre mennesker. Å ta det aktive valget om å la egne plager gå utover andre mennesker krever en karakterbrist. For det er aldri - noensinne - et etisk ok valg.

Og det er en god grunn til å avslutte et forhold. En finner ut at ens partner ikke er et så ok menneske som en trodde eller håpte.

Anonymkode: 4a152...4cf

Det kan være mange årsaker. Karakterbrist var litt drøyt synes jeg. Hormoner som herjer i kroppen er ikke spøk. Å ha selvinnsikt og skjerme seg slik at man ikke er sint eller sur er viktig. Har partner null selvinnsikt så er jeg enig. Da er det veldig vanskelig å forholde seg til. 

Har hørt andre tilfeller der det har foreligget alvorlig sykdom bak adferdsendring hos mennesker, som tilsynelatende ellers er normale oppegående mennesker. Det er viktig å ha i bakhodet. 

Blir man derimot hogd hodet av omtrent over lav sko, så er det alvorlig den ene eller andre veien. Det er ikke greit overhodet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DelvisPresley skrev (59 minutter siden):

Det er jo ganske universalt at penger drar damer..

Drar noen damer. 

Anonymkode: fad3a...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner aldri går «gubben har blitt en ufyselig dritt så jeg vurderer å bytte han ut med en nyere modell». Han snakker jo om kvinner som om de er biler 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandidosa83 skrev (2 timer siden):

Det er nok mange som tenker som deg, men etter å ha sett responsen fra yngre kvinner på bemidlede menn 40+ på Tinder ved et par anledninger (venner av meg som ble singel)… vel, la meg bare si det sånn at jeg tror det må være som å være en attraktiv kvinne på Tinder. 

Vil det si at vennene mine ble varig sammen med disse 20-åringene? Nei, men litt lakenakrobatikk og kortvarig moro fortstod jeg jo det ble.

Forstår ikke hvorfor man skal late som at dette ikke er en greie. Det er jo nok av damer litt opp i årene som har draget på yngre menn, så det er jo naturlig at det er nok av kvinner som liker menn med litt alder.

Jeg vet også at det er en del som er sånn. Jeg har sett en del bemidlede menn som har gjort det med å ha penger til hel personligheten deres. Som en kvinne som bor i en av de ressurssterke strøkene i Oslo, så møter man mange menn som føler at de kan ta seg godt til rette fordi at de har litt penger på kontoen 🥲 så mange ganger har jeg blitt forespurt sex med bestikkelser om litt penger, og så fornærmet de blir når jeg svarer noe nei takk. Slutten av 20-årene og godt gift med barn. Syns det er utrolig frekt og slitsomt.. tydelig at de ikke er vant med å få nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...