Gå til innhold

Gå fra konen min til fordel for ei yngre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det høres ut som om hun er ferdig med deg men overlater til deg å ta støyten med å avslutte det.

Tanken om «hva om jeg bare kunne fly bort med en vakker kvinne som så meg heller enn de evinnelige kranglene?» den tanken tror jeg de fleste menn i langvarige forhold har hatt.

Tanken om at «kvinner blir mannevonde når de blir 45, sukk alt var så mye bedre med en 25-åring»? Ja, det er en tanke jeg har hatt. Trigget av eget forhold og enkelte prominente brukere her inne. En svakhet ved den tanken er at din intime erfaring med 25-åringer var i en spesifikk kontekst når du var nært i alder og dere begge var nyforelsket. Det er ikke gitt at du kan oppleve det igjen, på samme måte.

God inntekt bedrer opplagt din posisjon. Både til å forlate hun sure på en fordelaktig måte, og oddsen hos nye damer. Det at du «blurter det ut» trekker kanskje i motsatt retning.

Anonymkode: cd83a...89d

Hva søren er blurter. Alle disse nymotens tulleordene.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Urimelig nei? Men hva ønsker du deg? Ekte kjærlighet eller?

Anonymkode: b2c18...2a7

Høres ut som han vil kjøpe seg kjærlighet😅Siden han sier han kan få ei ung ei siden han tjener godt🤣Sett litt mye på Exit kansje🙈

Anonymkode: 164d2...5d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Anonymkode: a7b03...40a

Skal du kaste vekk den nye og ved 45 år alder?  Så skriver du at du tror du har god sjanse til å finne ei yngre ei pga god inntekt og formue, men vil du ha ei som tar deg for pengenes del? Hvor mye yngre dame snakker vi om, er då sånn at du er klar for flere barn om hun vil det. 

Anonymkode: 456a6...a3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå du. Sure gamle kvinner blir ofte blide når bagasjen forsvinner.

Anonymkode: eacd3...ad6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (13 minutter siden):

Hva søren er blurter. Alle disse nymotens tulleordene.

Å si noe på en blatant måte, uten omsvøp.

Når en 4-åring sier «jeg er verdens flinkeste til å tegne» så kan det være litt søtt.

Om en mann på 40 sier «jeg har 10 millioner i banken» så fremstår det litt sosialt lavpannet.

Voksne får fremdeles formidlet slik informasjon - men via mer subtile måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

vil du ha ei som tar deg for pengenes del? 

Anonymkode: 456a6...a3c

Det er et spekter her. Det ene ytterpunktet er kvinner som ikke bryr seg om mannens utdanning, yrke og inntekt. Jeg har knapt nok møtt sånne kvinner. Det andre ytterpunktet er kvinner som ønsker å shoppe i Bogstadveien daglig med mannens kredittkort.

Mellom de to ytterpunktene så virker det som om veldig mange kvinner bryr seg om mannens sosioøkonomiske status. Mine personlige anekdoter og fersk, Norsk forskning støtter dette. Kvinner flest vil at mannen tjener like mye eller helst mer enn seg selv. Hvis han tjener mindre enn dem så kommer spørsmål som «vil dette hindre livsstilen jeg ønsker», og «hvorfor skal _jeg_ forsørge _ham_?». Vi er bare ikke så veldig likestilte sånn sett.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Du lever bare én gang, bytt kone og kjøp deg en ny Merce eller Porsche. 

Anonymkode: a444e...759

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skal du kaste vekk den nye og ved 45 år alder?  Så skriver du at du tror du har god sjanse til å finne ei yngre ei pga god inntekt og formue, men vil du ha ei som tar deg for pengenes del? Hvor mye yngre dame snakker vi om, er då sånn at du er klar for flere barn om hun vil det. 

Han sier ikke at han vil ha en for pengenes skyld, bare at han er mer attraktiv på markedet. Det er bedre å være nyskilt med 3 mill. i inntekt, enn å være en sliten lastebilsjåfør med 500.000,- i året. Han har alle muligheter om han faktisk er litt attraktiv i utgangspunktet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkode: a7b03...40a

De som jeg kjenner i 20-årene og 30-årene som er single beskriver menn i 40-årene som gamle, slitne gubber som de ikke ville tatt i med ildtangen en gang 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: fad3a...e39

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er 16 år eldre enn meg, og etter to barn og en helt håpløs hverdag fordi han har så mye fokus på seg selv, er nok jeg også å anse som «irritabel og sur».

Han er hjertelig velkommen til å gå ut og finne seg ei enda yngre dame og få et nytt kull - men vet du hva? Medmindre hun er en komplett dørmatte, kommer hun også til å bli både sur og irritabel. 

Anonymkode: df1a7...b80

Jepp. Det er ofte sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om du finner deg ei yngre som har godt humør. Hun vil også bli eldre. Skal du kaste fra deg henne også da, og finne ei yngre? Hvor lenge tror du at du kan holde på slik?

Det er slett ikke "vanlig" at damer blir sure når de blir eldre. Hvis en person er irritabel og i dårlig humør lenge, så er det tegn på at noe er galt. Har du forsøkt å prate med henne om det? Kan det være overgangsalderen?

Anonymkode: 6d2f1...365

Overgangsalder eller «noe galt» er en årsak til at humøret svikter. Men det er aldri en unnskyldning for å velge å la det gå utover andre mennesker. Å ta det aktive valget om å la egne plager gå utover andre mennesker krever en karakterbrist. For det er aldri - noensinne - et etisk ok valg.

Og det er en god grunn til å avslutte et forhold. En finner ut at ens partner ikke er et så ok menneske som en trodde eller håpte.

Anonymkode: 4a152...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De som jeg kjenner i 20-årene og 30-årene som er single beskriver menn i 40-årene som gamle, slitne gubber som de ikke ville tatt i med ildtangen en gang 🤷🏻‍♀️ 

De kjenner da sikkert ikke energiske menn med 3 mill. i årsinntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om fenomenet du prøver å beskrive handler om:

* Kvinner som når overgangsalder

* Kvinner som er ferdig med å lage barn

* Kvinner som opplever at det ytre forfaller, og de ikke blir båret på gullstol lengre

* Kvinner som har vært mange år i en relasjon

Fordi mange av disse faktorene samvarierer. Jeg opplever meg selv som ganske positiv, nysgjerrig og eventyrlysten selv om jeg er middelaldrende. Både i forholdet og generelt i livet. Jeg opplevde også partneren slik for mange år siden. Så skjer «ett eller annet» og hun blir mer satt, mer brautende, mer «mandig» og mindre sensuell. Mange av mine bekjente snakker om en lignende utvikling. Er det rart at man kan drømme seg ut og/eller tilbake til en relasjon hvor partneren blir liggende i senga søndags morgen og ser døsig på deg, eller hopper på en tur på fjellet eller et hotell uten at du må skrive det inn i kalenderen 2 mnd i forveien og hun skal styre hva hvor hvem når i minste detalj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du viser en enorm egoisme. Snakk med konen din. Du har et barn. Det innebærer forpliktelser, også for mammaen til barnet. Du kan alltids også finne deg ei yngre, blir sikkert veldig gøy et par år. Helt til det blir hverdagen, og hun er sur. Kanskje får du er par bonusbarn, og to sure damer og forholde deg til. Du vet hva du har, men du vet aldri hva du får. Men ikke gidd å vær en kjip kar i 40-åra som kun tenker på deg selv. Kanskje din kjære sliter, er i overgangsalderen og trenger deg? 

Anonymkode: d7096...cbd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De kjenner da sikkert ikke energiske menn med 3 mill. i årsinntekt. 

Hvis man beskriver seg som energisk som 45-åring så har man ekstremt lite selvinnsikt og er ganske virkelighetsfjern i topplokket, men det er de fleste menn i 40-årene så det er derfor man burde unngå dem. Penger er urelevant. Hjelper ikke med all verdens penger om du har en søppel av en personlighet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om at humørsvingninger er mer normalt enn unormalt blant kvinner i overgangsalderen? 

Humørsvingninger i overgangsalderen - Volvat 

• Irritabilitet
  • Sinne
  • Usikkerhet og lav selvtillit
  • Motivasjonsvansker
  • Tristhet
  • Urolig søvn og tretthet
  • Nedstemthet
  • Økt bekymring
  • Engstelse og angst

Anonymkode: 97397...eec

Disse tingene stemmer godt med mannen min, som er i slutten av 40-årene. Han har imidlertid også mange gode kvaliteter og barna forguder ham. Et langt liv sammen handler om opp- og nedturer, felles referanser og det faktum at din partner er ditt livsvitne, og den eneste som er akkurat like glad i barna dine som deg. Tror du virkelig at en aldrende mann på 45 år har sjans på 30 år gamle damer med mindre de er mindre vakre og uføretrygdede pga angst eller fibromyalgi? 

Anonymkode: 47bfc...950

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er "bruk og kast" også innenfor samlivet. !

Er selv i en situasjon der ein  opplever at kona ofte blir sur  innsluttet for den aller minste kritikk. Det har ført til at kommunikasjonen ligg på eit lavmål.

Glaskarmen er fullpakka med blomsterpotter, og alle skap,hyller fylt  opp div  med pyntegjennstander

Hun får sin  trygdeutbetaling  den  20 hver mnd. og før den 20 neste mnd er kontoen tømt, utan at hun har betalt er eneste krone i  fellesutgifter, men kjøper vel å  merke noe mer mat til 2 stk.Når eg spør hva hun bruker pengene på blir hun sur, og gretten, og får aldri noen tilbakemelding, men eg har innsyn i hennes konto og ser at det meste av pengene går til alt annet  en  mat..  Det er klær, sko, tuppervarer, skjønnhetspleie, polvarer.vesker 

Her  i huset er det han som rydder, vasker, støvsuger, og holder hjemmet reint og ryddig, Hun har okkupert del av benkeplass på kjøkkenet til personeleg til og ligger strødd. Når eg kikker nedi vesken, toalettvesket er det bare rot m/  gamle regninger , og mye som burde vert kastet. 

Dama tar seg av klesvasken, og liker å bake kaker, og da er det mel, og over alt.  Har forlengst  oppdaget at i min omgangskrets så er det menn som har ordensansen. 

Anonymkode: fefd9...5ae

Hvis du har sånn ordenssans, hvorfor rydder du ikke bare bort både kona og tingene hennes?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overgangsalder eller «noe galt» er en årsak til at humøret svikter. Men det er aldri en unnskyldning for å velge å la det gå utover andre mennesker. Å ta det aktive valget om å la egne plager gå utover andre mennesker krever en karakterbrist. For det er aldri - noensinne - et etisk ok valg.

Og det er en god grunn til å avslutte et forhold. En finner ut at ens partner ikke er et så ok menneske som en trodde eller håpte.

Anonymkode: 4a152...4cf

Hvis man oppdager at dama ikke er et ok menneske først i overgangsalderen, så tenker jeg at man bør vurdere om kanskje overgangsalderen har større påvirkning enn man tror. Dama blir ikke et annet menneske i overgangsalderen, så da er det jo kanskje en ide å prøve å hjelpe dama istedet for å avskrive henne som ei surkjerring med karakterbrist. I hvert fall om man faktisk er det minste glad i dama lenger.
TS burde muligens også gå i seg selv og finne ut om dama kanskje blir ekstra surkjerring av å være i et forhold med han. Hvis hun sliter med overgangsalder (også kalt pubertet nr 2 da hormonene er helt på styr og psyken/humøret blir deretter) trenger hun desto mer en støttende mann som prøver å hjelpe henne heller enn å avskrive henne.

Når det er sagt så tror jeg ikke TS egentlig er i den omtalte situasjonen. Jeg tror HI er et godt gammeldags trolleinnlegg der TS håper på masse sure svar som kan bekrefte hvor sure damer er :)

Anonymkode: 0a202...348

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...