Gå til innhold

Gå fra konen min til fordel for ei yngre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vet om ganske unge som ikke alltid er sprudlende og morsomme. Og godt voksne som er det. Det hjelper ikke å bytte. Gresset er ikke grønnere et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok i akseptabel målgruppe for deg, og jeg orker ikke menn som er mye eldre enn meg. Dere blir så fort gubbete og grinete, og jeg orker ikke være anstand om 15-20 år. Har forøvrig egen jobb og penger. 

Anonymkode: e48b5...5e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske unge damer kan være problem å bytte til, men du kan få 8+ damer under 25 fra Filipinene. Eneste krav er at du kan brødfø resten av familien.

Anonymkode: 1b3aa...ca1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du om at humørsvingninger er mer normalt enn unormalt blant kvinner i overgangsalderen? 

Humørsvingninger i overgangsalderen - Volvat 

• Irritabilitet
  • Sinne
  • Usikkerhet og lav selvtillit
  • Motivasjonsvansker
  • Tristhet
  • Urolig søvn og tretthet
  • Nedstemthet
  • Økt bekymring
  • Engstelse og angst

Anonymkode: 97397...eec

Det aner jeg faktisk ingenting om.

Men, de morsomste turene jeg er på er med alenemødre når de har barnefri. En haug med damer fra slutten av trettiårene til oppi femtiårene. Slalomturer, rafting, rappellering i juv, grottevandring, blåturer er noe av det vi har gjort til nå og vi har turer 3-4 ganger i året. Aldri har overgangsalder vært et tema. 

Hva tenker du om at en mann er lykkeligst i et forhold og en kvinne et lykkeligst som singel?

Kan heller ikke se hvordan svaret ditt egentlig var så veldig relevant i forhold til mitt innlegg...

Anonymkode: 5f98a...9ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL det er morsomt at en voksen mann som TS tror at alle som er yngre er i konstant godt humør. Lykke til i livet til TS 😂

Anonymkode: 1d5dc...f40

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Anonymkode: a7b03...40a

Ja

Anonymkode: 9efaa...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kona di i begynnende overgangsalder? Kanskje kan hun prøve hormonterapi? Hva sier hun selv om humøret sitt? 

Anonymkode: bc19d...0ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før..

Det høres ut som om hun er ferdig med deg men overlater til deg å ta støyten med å avslutte det.

Sitat

Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

Jeg tror jeg hadde hatt god sjanse på å finne ei yngre med tanke på at jeg har en ganske god inntekt og formue. Jobber innenfor finans og tjener rundt 3 mill i året. Er jeg urimelig som har disse tankene?

Tanken om «hva om jeg bare kunne fly bort med en vakker kvinne som så meg heller enn de evinnelige kranglene?» den tanken tror jeg de fleste menn i langvarige forhold har hatt.

Tanken om at «kvinner blir mannevonde når de blir 45, sukk alt var så mye bedre med en 25-åring»? Ja, det er en tanke jeg har hatt. Trigget av eget forhold og enkelte prominente brukere her inne. En svakhet ved den tanken er at din intime erfaring med 25-åringer var i en spesifikk kontekst når du var nært i alder og dere begge var nyforelsket. Det er ikke gitt at du kan oppleve det igjen, på samme måte.

God inntekt bedrer opplagt din posisjon. Både til å forlate hun sure på en fordelaktig måte, og oddsen hos nye damer. Det at du «blurter det ut» trekker kanskje i motsatt retning.

Anonymkode: cd83a...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei, jeg er M45. Jeg er gift på det tjuende året med en kvinne. De siste årene har hun endret seg drastisk, hun har blitt irritabel, bitter, ustabilt humør osv. Og hun klager veldig mye. Har prøvd å gi beskjed, men hun endrer seg ikke. Jeg tenner derfor ikke like mye på henne som før.. Har lekt med tanken om å finne ei litt yngre, ikke kun pga utseende men fordi de yngre ofte er i bedre humør. De er gjerne mer livlige og lysten på livet også. Til info så har vi 1 barn sammen. Jeg tar mye ansvar på hjemmebane, og vi gjør ca like mye husarbeid og middagslaging.

7 års krisen ja. Men hva når en "yngre" ikke er yngre lenger, og blir grumpy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar for å bli far til barnekull nummer to når du er 50? Eller dumper du henne også da?

Anonymkode: 9366e...0a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du klar for å bli far til barnekull nummer to når du er 50? Eller dumper du henne også da?

Ja kunne ha gått med på flere barn hvis jeg fant ei jeg likte. Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men du trekker jo selv konklusjonen ung=blid, og mor i 40-årene=sur. Hva gjør du når den nye har fått barn og er en sliten og sur 40-åring?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du ofrer ikke ungen din en eneste tanke oppi det her? 

Anonymkode: 47bfc...950

De fleste som går fra forhold er kvinner. Så de tenker mindre på barna enn menn i følge deg.

Anonymkode: b8039...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min samboer er 16 år eldre enn meg, og etter to barn og en helt håpløs hverdag fordi han har så mye fokus på seg selv, er nok jeg også å anse som «irritabel og sur».

Han er hjertelig velkommen til å gå ut og finne seg ei enda yngre dame og få et nytt kull - men vet du hva? Medmindre hun er en komplett dørmatte, kommer hun også til å bli både sur og irritabel. 

Anonymkode: df1a7...b80

Dette! Kjenner ingen som jobber med finans som er til stede psykisk for ektefellen og familien sin. 
Du har «prøvd å gi beskjed», men det du må gjøre er å ta en skikkelig samtale og spørre hvordan hun egentlig har det og fortelle hvordan du selv har det. Gjerne hos en terapeut siden dere muligens hadde gjort det for lenge siden hvis dere fikk det til selv.

Og hvis det viser seg at hun er i overgangsalderen og dermed har ustabilie hormoner, noe det er stor sannsynlighet for, så må du huske at din neste kvinne også kommer dit en gang. Og når din kone blir seg selv igjen (send henne til nevrorefleksolog, de fikser overgangshumør på to-tre behandlinger og litt vedlikehold etter det, det har du råd til), så blomstrer hun opp og det kan hende du angrer veldig. Stor sjanse for at du ender opp med å kaste vekk din store kjærlighet fordi dere ikke klarer å kommunisere.

Eller kanskje dere ikke passer sammen lenger. Men da får dere et bedre eks-forhold hvis dere snakker skikkelig sammen før dere ender det.

Sånn du sitter og tenker nå, at hun er sur og du vil flykte, det sier litt mye om deg som menneske. Rett deg opp i ryggen og vær bedre enn det, uansett hva det ender opp med!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryneren skrev (10 timer siden):

Vet om ganske unge som ikke alltid er sprudlende og morsomme. Og godt voksne som er det. Det hjelper ikke å bytte. Gresset er ikke grønnere et annet sted. 

Såklart gresset kan være grønnere et annet sted! Men da må man finne ut hva som er feil først, så man ikke ender opp med det samme fordi man tar med egne feil. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke er noe kjærlighet der lenger og du ikke er motivert for å jobbe med forholdet og du ikke er spesielt opptatt av barnet (som jeg uansett regner med er ganske stort), så er det bare å gå ja.

Nå er det ikke helt sikkert at du blir så veldig lykkelig av det heller, men såpass forstår du nok selv.

Anonymkode: 65c03...aff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Og om 20 år skjer det samme igjen. Lykke til! Se om du har litt selvinnsikt. 

Anonymkode: 84d26...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Herregud. Hadde du bare formulert det på en annen måte. At du ikke er fornøyd med livet dere har sammen, at du er lei, at hun er sur og grinete og at dere ikke klarer å finne ut av det.. så ville alle støttet deg helhjertet. Ikke bli værends i et forhold som ikke gjør deg godt. Men du vil gå fra henne først og fremst for å "finne en ny". Og ikke en gang her er du mann nok til å si at du vil finne noen du først og fremst kan få det godt med, hovedpoenget er at du vil finne ei "yngre". 

Jeg synes absolutt du skal gå fra kona di, så kanskje hun får sjansen til å treffe en Mann og slippe å leve med en gutt resten av livet. Det er antagelig derfor hun er sur også. 

Anonymkode: e33d6...957

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sikkert du som gjør henne sur og irritabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...