Gå til innhold

Jeg har ingen kontroll og stapper innpå i juleferien...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det dere ikke forstår er at for sånne som meg og muligens TS så er det ikke maten som er hovedfokus og kos i jula, det er alt sukkeret,jeg kan fint droppe all mat og kun spise godis. Jada jeg blir kvalm, men det gir seg etter en halvtimes tid, så da fortsetter jeg å spise godis. Spist lite mat da. Jeg er selvfølgelig fullstendig klar over at dette er unormalt og usunt, men det går på min avhengighet av sukker. Jeg vet jo at det blir et helvete nå når jeg skal avvennes igjen, men for meg er det altså godis jeg forbinder med kos, og ikke mat. Nå har jeg faktisk ikke gått opp i vekt i jula da utrolig nok, men det er nok pga langrennsturer og styrketrening som jeg ikke har droppet i jula.

Anonymkode: b43f8...31c

Ja, så nå at TS hovedsakelig skriver om sukker.

Jeg var selv slik for mange år siden. Sjokolade var kos, mat var uviktig. Måtte faktisk dit at jeg trakk parallellene til alkoholisme. At det er det eneste som betyr noe - ikke plass til vanlig mat. At det er det viktigste å prioritere - ikke samværet i et godt måltid. 

Så jeg gikk flere år uten å spise noe, og det var en vanvittig befrielse. Og jeg begynte å sette pris på god mat og samvær rundt mat, fremfor å bruke godteri som kos. Nå kan jeg som jeg skriver ta en og annen bit sjoklade igjen. Men begrenser det helt bevisst til de to bitene jeg plukket med meg, og er også helt bevisst på å ikke ta noe neste dag igjen, da jeg vet hvor avhengig jeg kan bli. 

Anonymkode: e83c8...1ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...