AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har handlet inn mye godt, både deilig mat og mye konfekt, chips, twist, marsipan...nikoser meg og spiser det jeg vil Noe jeg ikke burde; overvekt, høyt kolesterol, vonde ledd....men jeg bryr meg liksom ikke, skal koses....spiser til jeg får vondt i magen. Jeg vil innerst inne ikke dette....hvordan snu tankegangen? Har ungdommer hjemme, har liksom kjøpt inn masse som de også kan ta, men det forventer de ikke.....er mest meg sjøl jeg har handlet for innerst inne....flere som har det sånn? Noen råd til meg? Anonymkode: 51e6e...e72 En mellomting er nok det beste; spise god mat, men ikke mye mat; spise litt av alt, forsyne seg en gang, spise kun en eller to konfekt og julekaker, og drikke mest mulig av bare vann. Spise klementiner i stedet for konfekt. Jeg tenker ofte at jeg skal utsette å spise, utsette å unne meg konfekt, utsette å spise kaker mm. Og så utsetter jeg det, og opplever at jeg har fått det mye bedre i kroppen med å ikke spise mer enn hva øyet vil ha, og så utsetter jeg kanskje enda mer. Men det er godt å unne seg ett noen ganger, men bare litt, og ikke stadig. Man kan godt si nei takk. Anonymkode: 8c70a...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 Høres ikke koselig ut. Hadde kjøpt frukt. Anonymkode: ea552...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg kjenner meg dessverre alt for godt igjen 😢 og har vel holdt på sånn det meste av livet. Det er liksom alt eller ingenting. Er nok en blanding av ulike mekanismer som slår inn, men kjenner at det for meg også handler mye om dårlig selvfølelse. Er liksom ingen vits i å være snill mot meg selv eller å behandle meg selv godt.. Er vondt bare å skrive denne meldingen, for jeg kjenner det svir langt inn i sjelen å kjenne på hvor lite verdi jeg gir meg selv 😢 håper du (og jeg) greier å snu dette mønsteret ts 🙏 Anonymkode: 1c8c4...382 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 Dette var helt kvalmt å lese... Anonymkode: 967ba...3e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er ok å skeie ut en gang i blant. Så lenge du ikke skeier ut de andre 50 helgene/ukene i året. Anonymkode: 62514...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #26 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg overspiser også. Og så føler jeg meg stappa og underspiser i 4 dager. Da blir jeg så sulten at jeg overspiser igjen. Og repeat. Blir veldig sliten av meg selv. Anonymkode: b1df7...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #27 Del Skrevet 29. desember 2024 Helt det samme her. Kjøpt inn mye som jeg gofler i meg. Jeg baker masse, men det vet jeg er bare for at jeg skal spise. Sarah Bernard, marengs, ungene og mannen liker ikke. Jeg liker å ha det i fryseren som en jæva junkie. Har gått opp to kg, veier 91,5 kg nå. Husker enda den dagen da jeg veide 80, og skulle jobbe med ned. Nå er det 8 kg til 100 kg. Og jeg er 165 cm… Virker som at jeg hele tiden bare pusher grensene her. Spiser sunt på dagene føler jeg, men så kommer kvelden og alle har lagt seg og jeg kan trykke i meg bakverket. Fordi ingen liker det er det ingen som merker det heller… Skjemmes over meg selv. Klager over at broren min ikke klarer slutte drikke, men jeg er så avhengig av sukker selv og vet hvor vanskelig det er, så jeg bør ikke si noe… Anonymkode: 2a7e7...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #28 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ok å skeie ut en gang i blant. Så lenge du ikke skeier ut de andre 50 helgene/ukene i året. Anonymkode: 62514...bf4 Problemet er jo at de som skeier ut forteller seg selv akkurat dette. Og så kommer påsken, så er det 17.mai, en bursdagsfeiring, ut og spise med venner, kakefredag på jobben, sommerferie, en storbytur, man har noe å feire, noe å sørge over, og alle helger, selvfølgelig. Har du noen gang sett noen "naturlig" slanke/sunne som skeier ut og fråtser, ut over hva som faktisk er behagelig, bare fordi det er jul eller påske? Anonymkode: e83c8...1ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #29 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet er jo at de som skeier ut forteller seg selv akkurat dette. Og så kommer påsken, så er det 17.mai, en bursdagsfeiring, ut og spise med venner, kakefredag på jobben, sommerferie, en storbytur, man har noe å feire, noe å sørge over, og alle helger, selvfølgelig. Har du noen gang sett noen "naturlig" slanke/sunne som skeier ut og fråtser, ut over hva som faktisk er behagelig, bare fordi det er jul eller påske? Anonymkode: e83c8...1ff Det er helt normalt å skeie ut innimellom. Jeg veier 50 kg og har spist og drukket mye godt i jula. Men i hverdagen spiser jeg ikke godteri, dessert og potetgull, men tar meg heller en joggetur på kvelden. Det er viktig å ha balanse mellom hva kroppen trenger og hva man har lyst på i øyeblikket. For noen som er ekstremt opptatt av å spise sunt kan det være like viktig å faktisk implementere noe usunt innimellom. Anonymkode: 62514...bf4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #30 Del Skrevet 29. desember 2024 Høres ut som du bruker jula som unnskyldning for å overspise og overspiser noe helt enormt på trass. Derfor høres det ikke koselig ut i det hele tatt. Det høres ut som trassalder hos voksen. Anonymkode: ea552...de2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er også sånn... har en overspisingslidelse.. trykker i tryne og så angrer jeg. Lurer på hvorfor jeg blir tykk 🤪 løpet er kjørt for jula, men etter nyttår skal det strammes inn. Å Skeie ut er en ting, men når det blir en evigvarende greie, ja da er det et problem.. Anonymkode: 166c4...ed5 Samme her. Jeg sliter veldig med moderasjon, hvis jeg begynner, tar det helt av og det finnes ingen stoppknapp. Kan helt fint sluke to store sjokoladeplater etter middag feks, uten at kroppen sier ifra om at den er mett eller blir kvalm. Er jo ikke normalt 😂 Så for min del må jeg holde meg helt unna. Jeg begynner fra midnatt nyttårsaften, jeg vil prøve å gå så lenge som mulig uten sukker. (Raffinert sukker, det er jo skjult sukker i mye, men jeg vil prøve å minimere alt slikt av ferdigprodukter etc). Jeg skal prøve dette 75 soft, for dem som er interessert i den slags utfordringer. Hvis jeg klarer det fint, vil jeg gå videre til 75 medium etterpå. Målet er å klare 75 hard. Det er vist å bygge disiplin og det er noe jeg gjerne ønsker å bli bedre på. Anonymkode: d0c1f...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 Du må bare blir flinkere når du handler. Jeg tenker det er ikke julen som ødelegger deg. Det er hverdagen det. Alt man pakker inn da. Jeg kan ikke ha noe i huset. For jeg tar godis uten at jeg er klar over det. Så jeg har slutta å handle slike ting. For når jeg ikke har det i hus så gidder jeg ikke å dra på butikken på kveldstid fordi jeg har lyst på sjokolade. Anonymkode: 6b2e3...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 29. desember 2024 #33 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg også. Sikkert 30 øl, julemat, chips nesten hver dag, godterier, kaker +++. Det positive er at jeg veide 69 kilo før jul, og sikkert ikke har gått opp mer enn 3 kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #34 Del Skrevet 29. desember 2024 Prøv å ta tak, og kom deg ut i frisk luft. Gå deg en tur! Vet ikke hvor du bor, men på Østlandet er det nydelig vær idag! Kjøp inn frukt og grønnsaker istedet for sukker og fett. Kjenn hvor mye bedre kroppen føler seg etter å ha fått ren mat. Drikk vann (vann med isbiter og litt sitron er nydelig). Anonymkode: bc37f...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #35 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har handlet inn mye godt, både deilig mat og mye konfekt, chips, twist, marsipan...nikoser meg og spiser det jeg vil Noe jeg ikke burde; overvekt, høyt kolesterol, vonde ledd....men jeg bryr meg liksom ikke, skal koses....spiser til jeg får vondt i magen. Jeg vil innerst inne ikke dette....hvordan snu tankegangen? Har ungdommer hjemme, har liksom kjøpt inn masse som de også kan ta, men det forventer de ikke.....er mest meg sjøl jeg har handlet for innerst inne....flere som har det sånn? Noen råd til meg? Anonymkode: 51e6e...e72 Døyver du følelser med mat? Eller prøver å holde noe unna? Jeg hadde det likt med alkohol, når jul og høytider kommer føler jeg savner ekstra sterkt, høytider trigger avhengighet Anonymkode: 64be6...cb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #36 Del Skrevet 29. desember 2024 DelvisPresley skrev (14 minutter siden): Jeg også. Sikkert 30 øl, julemat, chips nesten hver dag, godterier, kaker +++. Det positive er at jeg veide 69 kilo før jul, og sikkert ikke har gått opp mer enn 3 kilo. Du har sikkert gått opp 10kg, det er bare vann som blir bundet av alt dette. Anonymkode: 64be6...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #37 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er helt normalt å skeie ut innimellom. Jeg veier 50 kg og har spist og drukket mye godt i jula. Men i hverdagen spiser jeg ikke godteri, dessert og potetgull, men tar meg heller en joggetur på kvelden. Det er viktig å ha balanse mellom hva kroppen trenger og hva man har lyst på i øyeblikket. For noen som er ekstremt opptatt av å spise sunt kan det være like viktig å faktisk implementere noe usunt innimellom. Anonymkode: 62514...bf4 Du trur en som TS ikke spiser godteri, og løper hver kveld, resten av året? Anonymkode: e83c8...1ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #38 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er helt normalt i julen!!! Anonymkode: c3864...c26 Aldri skjønt dette? I min familie har det aldri vært normalt at jule betyr å sitte og dytte innpå godteri dagen lang. Føler meg rett og slett skikkelig dass om jeg bare sitter der i pysjen hele dagen og spiser.. Tvert om spiser jeg mindre i jula.. hver middag blir såpass stor at jet stort sett spiser frokost og en litt større middag. Julekaker osv spises det nesten ikke.. fatter ikke at folk orker tanken på å spise mer etter en Haug med ribbe og andre feite saker. Men har skjønt at det er mange som sitter dagen lang og spiser godteri i jula uten at jeg helt forstår greia. Men hver sin lyst og greit for meg at andre gjør det- bare føler meg ekstremt ufresh hvis det blir mer enn en sånn dag, og det hender jo. Og selvfølgelig blir det litt mer utskeielser i juledagene.. håper det for de fleste bare er slik den ene uka i jula, nå er jo jul blitt en sesong og ikke en høytid 😅 Anonymkode: 6f322...c81 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 29. desember 2024 #39 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg er også sånn. Påsken, 17.mai, pinse, jul osv, da skal man kose seg så til de grader. Jeg holder på med vektnedgang og har spist mer enn nok i julen og har kanskje skeiet litt for mye ut. Men har bestemt meg at fra 1. Januar, så skal jeg prøve å komme inn på slankesporet igjen (har fått hjelp fra en overveksklinikk i tillegg). Det er min egen feil at jeg har skeiet ut, for det er jo jeg som har kjøpt det inn 😅 Jeg klarte å holde meg noenlunde på sporet og så var det som om at noen trykket på en knapp med en gang det ble jul. Jeg har heldigvis mannen min med på laget også, da han også vil bli mer aktiv og gå ned noen kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #40 Del Skrevet 29. desember 2024 Koser du deg faktisk med maten og godisen? Altså, kjenner du etter hvordan det virkelig smaker, tygger hver bit godt, og trekker pusten mellom hver bit? Eller sluker du alt, uten å egentlig kjenne etter hva det smaker? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette er helt normalt i julen!!! Anonymkode: c3864...c26 Nei, det er normalt spise mer enn til hverdags ja, og det er normalt spise noe mer usunt ja. Men det er ikke normalt sitte å fråtse til man får vondt i magen. Anonymkode: f3556...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå