AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #41 Del Skrevet 31. desember 2024 Det eneste som som vil bety noe for natur og miljø er å drastisk redusere forbruket. Har du gjort det selv? Anonymkode: fc6ea...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #42 Del Skrevet 31. desember 2024 Det hjelper iallfall ingenting å kjefte på andre mennesker, så du bør først og fremst lære deg hvordan du snakker til andre mennesker. Da kan det tenkes at folk vil lytte til deg innimellom også. Også må du lære deg hvilke kamper du skal ta. Plutselig kan du ende opp ganske ensom, fordi folk ikke gidder å invitere deg på fancy middag eller besøk generelt lengre. Anonymkode: 9fa31...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #43 Del Skrevet 31. desember 2024 Det er sant at mye av det sorterte søppelet brennes som restsøppel uansett. Anonymkode: fc6ea...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #44 Del Skrevet 31. desember 2024 «Håndtere»? Du mener det er din jobb å oppdra andre? Da bør du først og fremst se deg i speilet og lære deg litt om ydmykhet og dannelse. Eller melde deg inn i en eller annen sekt der dere er enige om at det kun er dere som har sett lyset. Anonymkode: da767...8c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 31. desember 2024 #45 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg orker ikke å engasjere meg. Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #46 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 21.21): Jeg bryr meg ikke. Deres liv, deres valg. Anonymkode: 077c2...4f3 Det motsatte som er tilfellet. Ved å ikke bry seg,og kanskje ha den samme holdningen til bilkjøring, flyreiser, kjøp og kast osv,så er det fremtidige liv de legger grunnlaget for å ødelegge. Disse godt voksne som ikke bryr seg,de er døde når konsekvensene virkelig viser seg. Anonymkode: 285da...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #47 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg legger meg ikke bort i hva andre gjør i sine egne hjem. I stedet for å kritisere og rette på de jeg er på besøk hos, forsøker jeg å bidra til en hyggelig stemning. Anonymkode: 2b6ed...df7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #48 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg sortere glass/metall/papirer og restavfall hjemme. Plast går i restavfall fordi jeg har ikke noe sted å oppbevare plastavfall mellom tømming.matavfall går også I restavfall pga så lite avfall at det blir lukt om det skal stå lenge. På jobb sorterer jeg ikke(hjemmesykepleien) jeg har ikke tid å stå å sortere hjemme hos andre. Hvis det er lagt til rette for det dytter jeg det i rett pose, men det blir mye restavfall. Beklager...men viktigere at din gamle mor får korrekt medisinsk behandling enn at jeg som sykepleier skal sortere alt. Antibiotika og medisinsk avfall er jeg nøye på at blir behandlet korrekt. Makrellboksen....nei... Anonymkode: cc7b6...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #49 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 19.45): Jeg er kanskje fordomsfull. Men jeg er sjokkert over hvor lite bevisst mange er. Min jobb sorterer ingenting. Jeg er på fancys middager på moderne kjøkken til venner og de kaster alt i samme avfall. Plast, matrester og papir. Oppdaget nettopp min onkel på vei til å kaste aviser for hele desember. I restavfallet! Når papir stod ved siden av?!🥺 Han lo når jeg kjeftet og sa alt havner i samme søpla. Er folk så lite opplyste i snart 2025? Anonymkode: f48d1...0b7 Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør. Jeg kildesorterer selv, men that’s it. Anonymkode: a6213...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #50 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det eneste som som vil bety noe for natur og miljø er å drastisk redusere forbruket. Har du gjort det selv? Anonymkode: fc6ea...317 Hvor man hiver avfallet har også betydning. Jeg ser daglig unge mennesker som bare slipper bosset sitt på bakken. Langs veier er det så mye avfall at vi ikke reagerer lengre. Hva sier det om viljen til den endringen som må til? De unge gir opp fordi godt voksne viser manglende vilje til å gjøre noe med problemer som kommer etter deres død. Anonymkode: 285da...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #51 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor man hiver avfallet har også betydning. Jeg ser daglig unge mennesker som bare slipper bosset sitt på bakken. Langs veier er det så mye avfall at vi ikke reagerer lengre. Hva sier det om viljen til den endringen som må til? De unge gir opp fordi godt voksne viser manglende vilje til å gjøre noe med problemer som kommer etter deres død. Anonymkode: 285da...625 Det er ikke avfallet som kommer til å skape problemer etter din død. Det er at du gjennom et langt liv valgte å fly til syden en gang i året, og at du eide en personbil Anonymkode: 3cf7c...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #52 Del Skrevet 31. desember 2024 Interessant ordbruk hvordan man skal "håndtere" folk som ikke sorterer riktig. For det første aner man vel ikke hvordan de aller fleste sorterer eller ikke sorterer, men skal man liksom lage en sak av det, utover å i verste fall kommentere "nå blandet du plast og papir"? Anonymkode: d359f...78b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #53 Del Skrevet 31. desember 2024 Hvordan JEG håndterer det? Er ikke min sak! Anonymkode: 77980...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #54 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg sorterer ikke søppel, og hadde du nevnt det til meg hadde jeg bedt deg klappe igjen nebbet. Miljø meg her og miljø meg der, dritt lei av gnålet. Anonymkode: bae0d...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå