Gå til innhold

Skeidar og delbetaling med Svea finans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å benytte meg av tilbud på noe jeg akutt trenger, men rekker ikke legge meg opp penger før tilbudet går ut. Rekker å nedbetale alt innen påske, og fikk raskt innvilget kreditt hos Svea. Har ikke kjøpt produktet eller signert avtale.

Men, jeg leser så godt som bare negativt om Svea, at denne rentefrie nedbetalingen blir alt annet enn rentefri, osv. Stemmer dette, har dere noen erfaringer med delbetaling via Skeidar/Svea? 

Anonymkode: 8b722...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge en leser og følger vilkårene skal det ikke være noen feller.

Om en betaler for sent kan det raskt endre seg. Eller om en ikke betaler ned innen den rentefrie perioden er over.

Svea ønsker å tjene penger, men regner med de forholder seg til retningslinjer og retningslinjer for finansierings tjenester.

Endret av TBL12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har lyst til å benytte meg av tilbud på noe jeg akutt trenger, men rekker ikke legge meg opp penger før tilbudet går ut. Rekker å nedbetale alt innen påske, og fikk raskt innvilget kreditt hos Svea. Har ikke kjøpt produktet eller signert avtale.

Men, jeg leser så godt som bare negativt om Svea, at denne rentefrie nedbetalingen blir alt annet enn rentefri, osv. Stemmer dette, har dere noen erfaringer med delbetaling via Skeidar/Svea? 

Er det ikke meningen at butikken skal søke kredittløsning for deg da? 

Anonymkode: cb271...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke meningen at butikken skal søke kredittløsning for deg da? 

Man kan søke selv online og ha det klart i forkant. Det spiller vel uansett ingen rolle, for det er til Svea innbetalingen går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBL12 skrev (18 minutter siden):

Så lenge en leser og følger vilkårene skal det ikke være noen feller.

Om en betaler for sent kan det raskt endre seg. Eller om en ikke betaler ned innen den rentefrie perioden er over.

Svea ønsker å tjene penger, men regner med de forholder seg til retningslinjer og retningslinjer for finansierings tjenester.

Bare leste på online anmeldelser i dag hvor det var svært misnøye. Men det virker som det er slik at Svea operer med at ved så lite som 1 dags for sen innbetaling, så omgjøres hele beløpet forbrukslån med høy rente. Så var en del av utfordringen at de ikke sender faktura på vanlig måte, slik som f.eks Klarna gjør.

https://no.trustpilot.com/review/www.sveabank.com

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skeidar har tilbud annenhver måned. Spar opp pengene og det er nok tilbud da også 

Anonymkode: ae781...9f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skeidar har tilbud annenhver måned. Spar opp pengene og det er nok tilbud da også 

Anonymkode: ae781...9f1

Ikke på det jeg trenger nei. "Spar opp pengene" er ikke det jeg spør om, jeg spør om erfaring med delbetaling hos Skeidar via Svea. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre om hva som er så viktig å kjøpe? 
Redd jeg går glipp av et godt tilbud  :fnise:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det lov å spørre om hva som er så viktig å kjøpe? 
Redd jeg går glipp av et godt tilbud  :fnise:

Det er ikke så viktig hva jeg trenger, du ser jo selv på hjemmesiden deres i januar hvis det er noe du trenger :ler:
Men de har mye tilbud på sofa, senger, overmadrasser, m.m i januar. Hjemmesiden er ikke oppdatert med alt enda, men januar er den store salgsmåneden på flere ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bare leste på online anmeldelser i dag hvor det var svært misnøye. Men det virker som det er slik at Svea operer med at ved så lite som 1 dags for sen innbetaling, så omgjøres hele beløpet forbrukslån med høy rente. Så var en del av utfordringen at de ikke sender faktura på vanlig måte, slik som f.eks Klarna gjør.

Legg inn innbetalingene i forkant så unngår en å betale for sent.

Som nevnt, viktig å overholde vilkårene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke så viktig hva jeg trenger, du ser jo selv på hjemmesiden deres i januar hvis det er noe du trenger :ler:
Men de har mye tilbud på sofa, senger, overmadrasser, m.m i januar. Hjemmesiden er ikke oppdatert med alt enda, men januar er den store salgsmåneden på flere ting. 

Jeg skal ha spisestuemøbler og tenker å se etter det på nyttårssalget. Men nå er det bare romjulssalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBL12 skrev (1 minutt siden):

Legg inn innbetalingene i forkant så unngår en å betale for sent.

Som nevnt, viktig å overholde vilkårene. 

Lurt, og det funker hvis man faktisk får faktura med betalingsinfo i god tid før første forfall. Utifra hva jeg leser av kundeanmeldelser, så er jeg veldig skeptisk. 

Men håper noen vil dele erfaringer, hvis det er noen som har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ha spisestuemøbler og tenker å se etter det på nyttårssalget. Men nå er det bare romjulssalg. 

Det er ikke alle priser som er oppdatert på hjemmesiden. Jeg ville ringt Skeidar på mandag for å høre om når januarsalget begynner, eller om det allerede er i gang. Man har jo alltids Bohus også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun benyttet meg av utsatt betaling med ingen rente hos Skeidar, da satte jeg på alarm 1 måned før fristen og betalte alt da. Det gikk helt fint, ingen skjulte kostnader eller noe krøll.

Det er kanskje verre om man er avhengig av å få faktura i posten for hvert eneste avdrag, det hadde ikke jeg stolt på at kom i tide.

Anonymkode: 95acb...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lurt, og det funker hvis man faktisk får faktura med betalingsinfo i god tid før første forfall. Utifra hva jeg leser av kundeanmeldelser, så er jeg veldig skeptisk. 

Men håper noen vil dele erfaringer, hvis det er noen som har det. 

Har ikke benyttet denne typen tjenester nylig.

Men, betalings informasjon bruker å komme i en epost. Saldo er tilgjengelig på en nettside.

Summen er enkel å finne, deler summen på 36, eller så mange måneder en ønsker å bruke om mindre enn 36.

Samt betaler en inn noe raskere enn kravet unngår en å bryte vilkårene ved et uhell.

Kan også betale resten når som helst.

Sitat

36 måneder delbetaling

Nå kan du velge delbetaling over 36 måneder som betalingalternativ - helt uten ekstra kostnader.

Etableringsgebyr: 0 kr

Gebyr 0,-

Rente 0%

Hvordan funker det?

Når du velger 3 års rentefri delbetaling vil kjøpesummen din fordeles opp i 36 like månedsbeløp som du betaler hver måned i 36 måneder inntil kjøpet ditt er nedbetalt. Du slipper altså å betale ekstra renter og gebyrer! Om du ønsker kan du også velge å innfri lånebeløpet tidligere. Delbetaling via Svea Bank

Endret av TBL12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja…om du signerer på å betale 15., og betaler 16., da bryter du avtalen da. Hvem sin skyld er det da mener du? Står helt sikkert at det i så tilfelle omgjøres til forbrukslån med renter. Det er 100% garantert noe folk har signert på, men ikke tatt seg bry med å følge opp. Dumt å klandre Svea for at folk er dumme.

Les vilkårene, oppfyll de, så får du selvsagt det rentefrie lånet de har lovet deg. Å betale i tide er jo det man skal gjøre. Ingenting normalt med å betale regninger for sent.

Anonymkode: 20de3...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (4 minutter siden):

hvorfor har du ikke penger spart på konto så du kan slå til på sånt?

Ærlig talt. Kanskje hele sparekontoen gikk til å renovere badet nylig, eller kjøpe bil, slik at jeg ikke har rukket å øke bufferen på nytt enda? Spar deg for sånt, vær så snill. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort dette en gang og det gikk fint. Bare husk å betale innen frist. Rentefritt er rentefritt😁

Anonymkode: c11b9...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBL12 skrev (3 minutter siden):

Har ikke benyttet denne typen tjenester nylig.

Men, betalings informasjon bruker å komme i en epost. Saldo er tilgjengelig på en nettside.

Summen er enkel å finne, deler summen på 36, eller så mange måneder en ønsker å bruke om mindre enn 36.

Samt betaler en inn noe raskere enn kravet unngår en å bryte vilkårene ved et uhell.

Kan også betale resten når som helst.

Ja, pleier det. jeg har ikke brukt slik delbetaling på sikkert 20 år, og da var det aldri noe problem. Men utifra hva jeg leser på kundenameldelser/trust pilot, så sender de ikke faktura som normalt. F.eks klarna har man egen app hvor man kan følge med, i tillegg til at de sender påminnelse på epost. Det er visst ikke like oversiktelig med Svea, ut ifra det jeg leser. Og umulig å få kontakt/få hjelp av kundeservice. 

Nei, jo mer jeg leser jo mer tenker jeg at jeg får se om jeg kan klare meg uten et halvår, eller om de har produktet på tilbud i annen butikk med andre enn Svea som finansiering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...