AnonymBruker Skrevet 1. januar #41 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette viser hvor trangsynte folk på venstresiden er. De nekter å godta at andre har ulike meninger om ting. Anonymkode: c97d5...567 Handler ikke om ulike meninger, men verdier, menneskeverd. Det er mye mer enn en meningen den personen har. Anonymkode: 9cd64...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 1. januar #42 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette viser hvor trangsynte folk på venstresiden er. De nekter å godta at andre har ulike meninger om ting. Anonymkode: c97d5...567 Jeg godtar at folk har dårlig holdninger, men jeg trenger ikke være bestevenn med dem 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #43 Del Skrevet 1. januar Fikk flest er dømmende ovenfor andre som mener noe annet politisk, spesielt når avstanden blir stor. Holder meg stort sett unna politikk som tema selv, og da spesielt de på ytterpunktene, de er ofte de som takler dårligst å bli uimotsagt Kan ikke si jeg føler meg fake av den grunn, jeg bare holder meg unna meningsløse konflikter Anonymkode: 0686d...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #44 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Handler ikke om ulike meninger, men verdier, menneskeverd. Det er mye mer enn en meningen den personen har. Anonymkode: 9cd64...a70 Noe så arrogant å påstå. Man har like mye menneskeverd på høyre siden. Så dette er bare tull. Å kalle folk for høyrevridd fordi de mener noe annet er bare for dumt. Men hvis du føler deg så bra på den høye moralske hesten din og bedre enn andre mennesker som ikke deler dine politiske meninger så sier det mer om deg. Anonymkode: c97d5...567 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #45 Del Skrevet 1. januar Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden): Jeg godtar at folk har dårlig holdninger, men jeg trenger ikke være bestevenn med dem 🤷 Ilige så. Veldig røde folk blir som oftest oppfattet som ekstremt naive mennesker. Anonymkode: c97d5...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #46 Del Skrevet 1. januar Man skal ikke behøve holde sine meninger skjult for venner, oppegående mennesker tåler å omgås folk med andre meninger enn dem selv. De beste diskusjonene har man gjerne med folk som har andre meninger, ellers blir det jo bare et ekkokammer. Jeg vil tro selv de aller fleste Rødtvelgere klarer dette, ellers kunne de jo bare omgås en veldig liten andel av befolkningen. Anonymkode: 90d02...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #47 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 17.57): jeg er lesbisk Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si Anonymkode: 296a7...a88 Få blir så hardt rammet av transbevegelsen som lesber. Det er ofte lesber som blir kansellert og mister jobben om de støtter kvinners rettigheter. Har selv venner på både høyre og venstresiden. Sosialister fra øvre middelklasse er de verste , de elsker å kalle kvinner cis-kjønnet og terf (de hater kvinner). Få deg likesinnede samtalepartnere. Anonymkode: 1a512...fbe 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #48 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du høres en smule umoden ut når du skriver at du "heier" på Israel. Det er ikke fotballkamp det er snakk om, men mennesker. Med all respekt å melde, synes jeg det er litt rart å heie på folkemord. I tillegg omgås du folk som også er umodne, som ikke takler folk ned ulike meninger. Kanskje du skal sette deg litt mer inn i de politiske sakene, så har du mer å argumentere med, annet enn "heier på" og se deg om etter en mer passende omgangskrets? Anonymkode: 44642...393 Ikke heng deg opp i en uttrykksmåte eller kall TS stygge ting. Det er ikke folkemord, slutt. Anonymkode: 1a512...fbe 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 1. januar #49 Del Skrevet 1. januar Er jo berre to alternativ: enten lar du vere å diskutere eller så er du ærleg og deltar i diskusjonen ut frå dine synspunkt og politiske standpunkt. Verre er det jo ikkje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #50 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe så arrogant å påstå. Man har like mye menneskeverd på høyre siden. Så dette er bare tull. Å kalle folk for høyrevridd fordi de mener noe annet er bare for dumt. Men hvis du føler deg så bra på den høye moralske hesten din og bedre enn andre mennesker som ikke deler dine politiske meninger så sier det mer om deg. Anonymkode: c97d5...567 Politiske meninger er noe helt annet verdisyn. Nei er du langt til høyre er du ikke veldig opptatt av menneskeverd, da er man mer opptatt av å få mer til seg selv. Høyrevridd politikk handler mer om kapitalisme, det er liten plass til menneskeverd. Likevel er mange også der opptatt av verdier. Jeg er venner med mange som har ulike politiske meninger enn meg, jeg er også venn med den som er ordføreren i min kommune f.eks. Det er en høyre kommune. Der er våre politiske meningene forskjellige, vi kan diskutere sammen. Likevel vi har mange like verdier. Om du ikke ser hva som menes med dette så kan du lese hi. Hun HEIER på Israel som om det var en ball kamp. Hvordan kan man heie på noen av sidene som dreper over en lav sko? Jeg kan se begge sidene av saken, det jeg håper på er fred, fred så menneskene der nede kan leve i frihet uten å frykte noe fra noen. Går ikke å heie på drap, da er menneske verdien lav Men er du bedre tenker du slik du svarer ut et svar? Sa ingenting noe negativt bare at like barn leker best, og det gjør de. Anonymkode: 9cd64...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #51 Del Skrevet 1. januar Jeg er rød og venninne er blå. Hun er aktiv politiker, jeg er ikke. Jeg snakker aldri politikk med henne, og heller aldri med andre. Hun vet mitt ståsted, jeg vet åpenbart hennes. Hindrer oss ikke i å være veldig glad i hverandre og vise hverandre respekt. Jeg kunne aldri vært politiker eller snakket høyt om meningene mine. Er konfliktsky og ville ikke tålt å bli hetset herfra til helvete. Folk er stort sett folk uavhengig av politisk parti i Norge, jeg klarer ikke legge noen for hat bare for å ha andre meninger enn meg. Synes det er trist og ubehagelig å lese tråder om politikk der alle går rett på personangrep. Anonymkode: aae89...cb1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #52 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Politiske meninger er noe helt annet verdisyn. Nei er du langt til høyre er du ikke veldig opptatt av menneskeverd, da er man mer opptatt av å få mer til seg selv. Høyrevridd politikk handler mer om kapitalisme, det er liten plass til menneskeverd. Likevel er mange også der opptatt av verdier. Anonymkode: 9cd64...a70 Selv om du redder deg litt inn med den siste setningen, så bærer resten preg av liten respekt for andres verdier. Folk på høyresiden er ikke mindre opptatt av menneskeverd enn de på venstresiden. Anonymkode: 90d02...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #53 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv om du redder deg litt inn med den siste setningen, så bærer resten preg av liten respekt for andres verdier. Folk på høyresiden er ikke mindre opptatt av menneskeverd enn de på venstresiden. Anonymkode: 90d02...b92 Vet du kanskje det er du som ser på oss på venstresiden slik og du har bestemt deg for å legge oss for hat? Jeg hater ingen, men har men forskjellige verdisyn er det vanskelig å være nære venner. Du må selvfølgelig mene noe annet. Når man leser partiprogrammene så står det mye om verdier der. Om du føler deg truffet eller hvorfor du har bestemt at du skal legge meg for hat fordi jeg mener like barn leker best, fordi jeg opplever mange på høyresiden å være mer opptatt av penger enn å ta vare på våre mennesker som har behov for hjelp. Så vet jeg godt at mange på høyresiden likevel ønsker å ha et samfunn som favner om også de svakeste av oss. Jeg tror ikke ts er i den kategorien, da hun heier på drap i en krig. Så nei mest sannsynlig hadde jeg ikke kunne vært nær venn med ts pga hennes verdisyn. Anonymkode: 9cd64...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #54 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet du kanskje det er du som ser på oss på venstresiden slik og du har bestemt deg for å legge oss for hat? Jeg hater ingen, men har men forskjellige verdisyn er det vanskelig å være nære venner. Du må selvfølgelig mene noe annet. Anonymkode: 9cd64...a70 Her var det mye om hat. Jeg hater ikke folk fra venstresiden, hvor tar du det fra? Det er du som ikke vil ha venner med andre meninger. Det er ingen ting som tyder på at folk har bedre eller dårligere verdier basert på om de tilhører høyresiden enn venstresiden. Men du virker å tro at folk på høyresiden bare tenker på penger, noe som bare er en fordom. Og næringsvennlig politikk kommer faktisk alle til gode. Det er gode grunner til at bare tre prosent av bedriftsledere vil ha Jonas og Vedum. Anonymkode: 90d02...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 2. januar #55 Del Skrevet 2. januar Tråden er ryddet for avsporinger og brudd på opphavsretten. Diskusjon vedrørende krigen i Gaza kan diskuteres på forumet for krig og konflikter. Matas, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #56 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mye om hat. Jeg hater ikke folk fra venstresiden, hvor tar du det fra? Det er du som ikke vil ha venner med andre meninger. Det er ingen ting som tyder på at folk har bedre eller dårligere verdier basert på om de tilhører høyresiden enn venstresiden. Men du virker å tro at folk på høyresiden bare tenker på penger, noe som bare er en fordom. Og næringsvennlig politikk kommer faktisk alle til gode. Det er gode grunner til at bare tre prosent av bedriftsledere vil ha Jonas og Vedum. Anonymkode: 90d02...b92 Jeg har ikke skrevet at jeg ikke kan være venner med andre som har andre meninger, jeg har skrevet andre verdier. Og jo mange på høyresiden har andre verdier enn meg, som setter penger høyere. Nå svarte jeg på hi. Ts har andre verdier for hun heier på folkemord. Det er gode grunner til at de ikke ønsker det ja, de ønsker ikke å bidra til felleskapet, sikre rettigheter for arbeidstakere, helst få mest mulig penger inn. Det er ikke en fordom, det er fakta at høyresiden er mer opptatt av egne penger enn felles. Anonymkode: 9cd64...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. januar #57 Del Skrevet 2. januar Omgås bare mennesker med like meninger ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå