AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har prøvd å ta punkter fra partiet Rødts arbeidsprogram og diskutere økonomi med folk som ihuga stemmer Rødt. Ikke kan de noe om økonomi og ikke har de lest arbeidsprogrammet så de skjønner ikke helt selv hva de stemmer på. Litt merkelig. Ellers støtter jeg ikke et bestemt parti men endrer ofte på det fra valgår til valgår etter å ha sittet på gjerdet en stund og observert. Anonymkode: 747a2...e42 Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. Anonymkode: 90d02...b92 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du trenger ikke å skjule noe. Jeg er "høylytt" selv, går med både Palestina skjerf, buttons med Free Palestine, handlenett og t-skjorter med det samme. Akkurat som at jeg har regnbueflagg, klær med regnbuer, regnbuereim på klokken, regnbuebuttons osv. Du kan flagge hva du vil. Jeg bryr meg ikke om at jeg evnt har noen rundt meg som ikke er enig. Anonymkode: 424d9...7a0 Jeg tror ikke alle med palestinaskjerf, buttons og hele pakka er like tolerante som deg. Jeg tror mange på høyresiden og i de mindre partiene utenfor Stortinget ønsker å fronte sitt eget politiske ståsted, men dropper det fordi sosialistene blir så hysteriske og drastiske. Ikke alle, et mindretall selv om de er mange nok. Derfor tør ikke jeg ha en helt grei, uprovoserende politisk sticker på bilens bakluke eller bære budskap på kroppen. Jeg har mer enn nok handicap, om jeg ikke skal havne i rullestol også. Anonymkode: 6701e...1e0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. Anonymkode: 90d02...b92 Ja, er ikke bare Rødt velgere som ikke leser partiprogram før de stemmer. Er noen punkter i Rødts arbeidsprogram som kommer til å ødelegge økonomien i Norge helt og de er helt i en slags sky av uforståenehet når jeg prøver å forklare det. At de benekter kommunismen er også uforståelig. Man skal bare ha lest noen kapitler av Marx før man ser det. Anonymkode: 747a2...e42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. Anonymkode: 90d02...b92 Hva så om det står enkelte ting i partiet du står nærmest har ting du er uenig i. Synes det er greit. Gjelder like mye Frp som Rødt. Partier kan ha ulike tilnærminger, ulik ideologi og ulike prioriteringer og kan se både like ut og veldig ulike om det ideologi eller prioriteringer som det legges mest vekt ved., Det med religiøs person kan godt stemme, like barn leker best, men også at religiøsitet anses være privatsak hos Rødt så det dras ikke frem Det kan finnes fanatisme hos alle partier med bokstavtro på partiprogrammet, det kan lett bli utfordrende for de fleste å møte. Anonymkode: 1a2f9...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 Man kan fint være idealistog føle tilhørighet til venstresiden, mislike streik og demonstrasjoner, ikke like Palestinaskjerf, anerkjenne begge siders feilsteg, mislike å fronte politiske spørsmål med buttons på seg og føle at politikk og religion er privatsak. Kan fint sende ungene på privatskole med den politiske tilnærmingen også, kan fint eie eiendom Anonymkode: 1a2f9...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #26 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 Hvis du som skeiv klarer å stemme Frp, har du oversett noe. Eller så er rasismen sterkere enn egen identitet, og maset og førre innvandrere overgår ønske om egne rettigheter. De vil ikke at vi skeive skal få unger feks!en hey, om vi slipper Mohammed er det samme f om vi blir satt på blokkere for seksuell lyst og tvangssterilisert. Å heie på Israel, betyr å heie på utrydding av et folkeslag, ikke lite likt hv som har blitt begått mot oss skeive. Israel heier ikke på deg, for å si deg sånn. Det jeg hører seg si er at du lyver til vennene dine om å være en annen enn hva du egentlig er i fylt for å miste dem? Tja, det er jo vanskelig å være venn med noen som stemmer for ens undergang og innskrenket rettigheter.. Anonymkode: 462b6...837 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #27 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man kan fint være idealistog føle tilhørighet til venstresiden, mislike streik og demonstrasjoner, ikke like Palestinaskjerf, anerkjenne begge siders feilsteg, mislike å fronte politiske spørsmål med buttons på seg og føle at politikk og religion er privatsak. Kan fint sende ungene på privatskole med den politiske tilnærmingen også, kan fint eie eiendom Anonymkode: 1a2f9...557 Politikk er vel nettopp det motsatte av en privatsak. Anonymkode: d321f...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #28 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du som skeiv klarer å stemme Frp, har du oversett noe. Eller så er rasismen sterkere enn egen identitet, og maset og førre innvandrere overgår ønske om egne rettigheter. De vil ikke at vi skeive skal få unger feks!en hey, om vi slipper Mohammed er det samme f om vi blir satt på blokkere for seksuell lyst og tvangssterilisert. Å heie på Israel, betyr å heie på utrydding av et folkeslag, ikke lite likt hv som har blitt begått mot oss skeive. Israel heier ikke på deg, for å si deg sånn. Det jeg hører seg si er at du lyver til vennene dine om å være en annen enn hva du egentlig er i fylt for å miste dem? Tja, det er jo vanskelig å være venn med noen som stemmer for ens undergang og innskrenket rettigheter.. Anonymkode: 462b6...837 Hang meg opp i første setning så hva i partiprogrammet til FrP er anti homofili? Anonymkode: aff34...eec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #29 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvorfor vil du omgås så nært med folk som tenker ulikt deg? Og ikke er spesielt diplomatiske heller... Anonymkode: 66c2b...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #30 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg diskuterer heller ikke politikk med folk i rl. Mine erfaringer er at sterke, flaggede meninger ikke er underbygget av kunnskap om temaet. Når lite kunnskap kommer for dagen, blir alt kleint, og det orker jeg ikke. Anonymkode: fd0fa...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hang meg opp i første setning så hva i partiprogrammet til FrP er anti homofili? Anonymkode: aff34...eec Se fra 2:30 Anonymkode: 2ad70...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se fra 2:30 Anonymkode: 2ad70...7eb 2009 ja.. Dette er en stund siden Anonymkode: c97d5...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #33 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er ikke rød, stemmer borgerlig (ikke Frp), men hadde ikke ønsket å fortsette vennskapet med en som "heier på Israel" i den situasjonen som er i dag, hvor vi ser så tydelig drapene på sivilbefolkningen i Gaza. Jeg hadde følt avsmak for en slik holdning hos en venn. Så jeg synes du skal være ærlig. Si hva du mener til vennene dine. Det fortjener de. Anonymkode: 8ab06...9a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #34 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 2.22): Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. Anonymkode: 90d02...b92 Helt enig, men dette er jo fordi media fremstiller Norge på denne måten. At ingen er kristne lenger og at alle er på venstresiden. Og alle hater selvfølgelig Trump. Anonymkode: 7feab...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #35 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 2.44): Hva så om det står enkelte ting i partiet du står nærmest har ting du er uenig i. Synes det er greit. Gjelder like mye Frp som Rødt. Anonymkode: 1a2f9...557 Selvsagt, man skal være bra hjernevasket hvis man er enig i ALT i et partiprogram. Men det jeg snakket om var en del Rødtvelgere som faktisk nekter for at ting som står i programmet faktisk står der. Som betyr at de heller ikke har fulgt med i media når enkelte i Rødt har prøvd å fjerne kommunismen fra partiprogrammet, men blitt stemt ned hver gang. Anonymkode: 90d02...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #36 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 17.57): Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 Jeg står på venstresiden av politikken. Alle mine venner er på høyresiden. Vi krangler ikke og blir ikke sinte på hverandre. Der er kun èn av de som jeg lar meg provosere av, men det er fordi han uttrykker seg på en spesiell måte, og er mer opptatt av sine følelser og meninger enn andres. Han er også typen til å si noe sånt som "folk skal ikke bry seg om andre sine følelser, det knebler ytringsfriheten!!" når han selv blir rasende og snurt når noen mener noe annet enn han. Han er også veldig tydelig på at hans meninger er de eneste riktige, og at vi på venstresiden er helt bortreist. Jeg har forståelse for at du har andre meninger. Ingen grunn til å kjefte. Men om du er som han vennen min så er det ikke rart de kjefter. Om ikke, så er vennene dine litt merkelige mennesker. Anonymkode: 05212...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #37 Del Skrevet 31. desember 2024 Like barn leker best heter det, det er noe i det. Jeg klarer ikke å være venner med noen som har totalt andre verdier enn meg. Verdiene mine setter jeg høyt, og når noen mener det totalt motsatte så blir det krasj. Vi kan være bekjente, kollegaer osv, men nære venner blir vanskelig. Sånn er livet Anonymkode: 9cd64...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 31. desember 2024 #38 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg for min del orker ikke være venner med noen som har sterke og høylytte høyrevridde meninger. Kollegaer og familie med slike meninger som jeg må forholde meg til holder jeg emosjonell avstand til og stort sett unngår betente temaer og evt avviser forsøk på å starte en diskusjon. Når man innser at dette ikke bare handler om ulike meninger og politikk, men faktisk verdigrunnlag og menneskeverd er det kanskje også lettere å innfinne seg med at det rett og slett ikke er alle man orker å ha nære relasjoner til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:44 #39 Del Skrevet onsdag kl 17:44 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 17.57): Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 Du høres en smule umoden ut når du skriver at du "heier" på Israel. Det er ikke fotballkamp det er snakk om, men mennesker. Med all respekt å melde, synes jeg det er litt rart å heie på folkemord. I tillegg omgås du folk som også er umodne, som ikke takler folk ned ulike meninger. Kanskje du skal sette deg litt mer inn i de politiske sakene, så har du mer å argumentere med, annet enn "heier på" og se deg om etter en mer passende omgangskrets? Anonymkode: 44642...393 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:51 #40 Del Skrevet onsdag kl 18:51 Anonymbruker*** skrev (På 31.12.2024 den 14.02): Jeg for min del orker ikke være venner med noen som har sterke og høylytte høyrevridde meninger. Kollegaer og familie med slike meninger som jeg må forholde meg til holder jeg emosjonell avstand til og stort sett unngår betente temaer og evt avviser forsøk på å starte en diskusjon. Når man innser at dette ikke bare handler om ulike meninger og politikk, men faktisk verdigrunnlag og menneskeverd er det kanskje også lettere å innfinne seg med at det rett og slett ikke er alle man orker å ha nære relasjoner til. Dette viser hvor trangsynte folk på venstresiden er. De nekter å godta at andre har ulike meninger om ting. Anonymkode: c97d5...567 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå