AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg er i juleselskap nå, og en av gjestene skryter av at hun er den flinkeste på jobben, at hun har veldig høy arbeidsmoral og at hun kun få positive tilbakemeldinger. Jeg jobber i et selskap som samarbeider med hennes jobb, og jeg samarbeider tett med hennes leder. Jeg er ikke sikker på om hun vet det. Jeg føler at det er veldig pinlig å sitte her og høre på henne skryte sånn når jeg kjenner historien fra den andre siden. Hennes leder og kolleger har flere ganger klaget høyt iver henne. Leder har tatt flere samtaler med henne om at hun må forbedre seg, må ha høyere kvalitet på arbeidet, må slutte å komme for sent på jobb m.m. Jeg føler meg på en måte uredelig som ikke prøver å tone henne ned nå, men samtidig blir det også helt feil at jeg skal si noe bare fordi hun har et dårlig rykte i bransjen. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, tror bare jeg trengte å lufte meg litt for jeg følte meg så ekkel som bare satt der og lot henne dumme seg ut. Anonymkode: 80590...c50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Du skal absolutt ikke tone henne ned. Du bare forteller henne at selskapet/jobben din samarbeider med hennes jobb og at du samarbeider tett med hennes leder. Er vel ikke noe å skjule, men må jo heller bare være morsomt for deg å se ansiktet hennes når hun får høre det. Anonymkode: e37fb...e37 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Hun vet jo selv at det er løgn, så det er da virkelig ikke noe behov for at du skal tone henne ned. Hun har det åpenbart ikke helt bra i jobben, så da hjelper det kanskje å distansere seg litt på den måten. Det er vel ingen som tar skade av det? Anonymkode: f01f4...039 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg skjønner deg så godt! Samtidig synes jeg ikke noe om å skulle sette henne på plass i en sånn setting. Så lenge ingen der tar skade av det, ville jeg bare latt det gå. Anonymkode: 7b169...8fb 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Hennes leder har taushetsplikt og har overhodet ingenting med å informere deg om sine ansatte. Det burde du også vite om du er leder? Du som kommer fra ett annet selskap burde også utvise ett minimum av profesjonalitet og ikke henge deg på baksnakking av en ansatt av hennes kolleger og minst med hennes leder. Men si det til henne du. Er leder nå, har sittet som tillitsvalgt før i flere år og hadde denne situasjonen kommet på mitt bord da hadde det vært en gavepakke, uansett hvor elendig jobb hun gjore så er det brudd på taushetsplikt og baksnakking, uprofesjonelle ledere, informasjon delt med andre firma osv. (Har hatt lignende hendelser). Firmaet får henne ut med mindre hun hadde begått underslag, rus eller seksuell trakassering og for lang fremtid vil hun bli beskyttet på bakgrunn av hvordan selskapet, lederene og kollegaene hennes har håndtert dette. Veldig, veldig lett når saken er mobbing og brudd på taushetsplikt og det er bedriften som får problemer. Er veldig takknemmelig for at jeg satt som tillitsvalgt så jeg aldri i min nåværende lederstilling roter meg opp i det denne lederen og hennes kollegaer har. Høres ut som en elendig arbeidsplass med en umoden leder. Regner med dere begge jobber i uprofesjonelle bedrifter. Endret 28. desember 2024 av Hannabanna 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 Hannabanna skrev (9 minutter siden): Hennes leder har taushetsplikt har overhodet ingenting med å informere deg om sine ansatte. Det burde du også vite om du er leder? Du som kommer fra ett annet selskap burde også utvise ett minimum av profesjonalitet og ikke henge deg på baksnakking av en ansatt av hennes kolleger og minst med hennes leder. Men si det til henne du. Er leder nå, har sittet som tillitsvalgt før i flere år og hadde denne situasjonen kommet på mitt bord da hadde det vært en gavepakke, uansett hvor elendig jobb hun gjore så er det brudd på taushetsplikt og baksnakking, uprofesjonelle ledere, informasjon delt med andre firma osv. (Har hatt lignende hendelser). Firmaet hadde ikke fått henne ut med mindre hun hadde begått underslag, rus eller seksuell trakassering og for lang fremtid vil hun bli beskyttet på bakgrunn av hvordan selskapet, lederene og kollegaene hennes har håndtert dette. Veldig, veldig lett å vri saken og det er bedriften som får problemer. Er veldig takknemmelig for at jeg satt som tillitsvalgt så jeg aldri i min nåværende lederstilling roter meg opp i det denne lederen og hennes kollegaer har. Høres ut som en elendig arbeidsplass med en umoden leder. Regner med dere begge jobber i uprofesjonelle bedrifter. Det du skriver er unyansert. Vi har mange underleverandører som vi jobber med over tid i store prosjekter. Når vi opplever dårlig oppførsel, dårlig kvalitet på arbeid, ikke overholdte tidsfrister osv vil kunden og eller eventuelle samarbeidspartnere vite hva vi gjør for å løse situasjonen. Det blir da informert om hva vi gjør, feks ber vedkomne levere på nytt, forklare hvorfor deadline ikke er nådd, forsikre om at vi har adressert dårlig adferd (skjedd en gang) til den det gjelder osv. Man trenger ikke egentlig si noe i det hele tatt, samarbeidspartnere merker jo når noen gjør en dårlig jobb. Anonymkode: bd267...4e2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er i juleselskap nå, og en av gjestene skryter av at hun er den flinkeste på jobben, at hun har veldig høy arbeidsmoral og at hun kun få positive tilbakemeldinger. Jeg jobber i et selskap som samarbeider med hennes jobb, og jeg samarbeider tett med hennes leder. Jeg er ikke sikker på om hun vet det. Jeg føler at det er veldig pinlig å sitte her og høre på henne skryte sånn når jeg kjenner historien fra den andre siden. Hennes leder og kolleger har flere ganger klaget høyt iver henne. Leder har tatt flere samtaler med henne om at hun må forbedre seg, må ha høyere kvalitet på arbeidet, må slutte å komme for sent på jobb m.m. Jeg føler meg på en måte uredelig som ikke prøver å tone henne ned nå, men samtidig blir det også helt feil at jeg skal si noe bare fordi hun har et dårlig rykte i bransjen. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, tror bare jeg trengte å lufte meg litt for jeg følte meg så ekkel som bare satt der og lot henne dumme seg ut. Anonymkode: 80590...c50 Det første som slår meg er at denne lederen er utrolig uprofesjonell, og selv om jeg forstår deg på mange måter at man blir lei av å høre slikt tull så virker du også uprofesjonell som i hele tatt tenker tanken på å utlevere henne. Ser du ikke rekkevidden av å gå ut med dette? Hvilken bransje er dette? Anonymkode: 64d1f...fe1 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du skriver er unyansert. Vi har mange underleverandører som vi jobber med over tid i store prosjekter. Når vi opplever dårlig oppførsel, dårlig kvalitet på arbeid, ikke overholdte tidsfrister osv vil kunden og eller eventuelle samarbeidspartnere vite hva vi gjør for å løse situasjonen. Det blir da informert om hva vi gjør, feks ber vedkomne levere på nytt, forklare hvorfor deadline ikke er nådd, forsikre om at vi har adressert dårlig adferd (skjedd en gang) til den det gjelder osv. Man trenger ikke egentlig si noe i det hele tatt, samarbeidspartnere merker jo når noen gjør en dårlig jobb. Anonymkode: bd267...4e2 Hvis en enkeltperson har gjort tabber så tar du det da med leder. Dette er forsatt taushetsbelagt og ikke noe som skal diskuteres med andre kolleger. Du skriver om hennes kollegaer og om informasjon du ikke har fått ut fra ett ettgangstilfellet. Du skriver om mange samtaler om en arbeidtaker i ett annet selskap. Du skriver at leder og kolleger snakker høyt om henne og så prøver du å tone det ned nå, dette var ikke det du skrev i HI. Hvis det er ingen andre til stedet enn deg som har informasjon. Hvorfor dummer hun seg ut? Eller har du snakket litt dritt om henne til de andre rundt bordet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 Juleselskapet må være utrolig kjedelig når TS bruker tiden sin her i stedet for å være sosial med de andre i selskapet. Anonymkode: 5eebd...719 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 Hannabanna skrev (48 minutter siden): Hennes leder har taushetsplikt og har overhodet ingenting med å informere deg om sine ansatte. Det burde du også vite om du er leder? Du som kommer fra ett annet selskap burde også utvise ett minimum av profesjonalitet og ikke henge deg på baksnakking av en ansatt av hennes kolleger og minst med hennes leder. Men si det til henne du. Er leder nå, har sittet som tillitsvalgt før i flere år og hadde denne situasjonen kommet på mitt bord da hadde det vært en gavepakke, uansett hvor elendig jobb hun gjore så er det brudd på taushetsplikt og baksnakking, uprofesjonelle ledere, informasjon delt med andre firma osv. (Har hatt lignende hendelser). Firmaet får henne ut med mindre hun hadde begått underslag, rus eller seksuell trakassering og for lang fremtid vil hun bli beskyttet på bakgrunn av hvordan selskapet, lederene og kollegaene hennes har håndtert dette. Veldig, veldig lett når saken er mobbing og brudd på taushetsplikt og det er bedriften som får problemer. Er veldig takknemmelig for at jeg satt som tillitsvalgt så jeg aldri i min nåværende lederstilling roter meg opp i det denne lederen og hennes kollegaer har. Høres ut som en elendig arbeidsplass med en umoden leder. Regner med dere begge jobber i uprofesjonelle bedrifter. Ro ned femten hakk. Vi har vel alle fått med oss slike ting på jobb, det trenger overhodet ikke skylles brudd på taushetsplikten. Mange av oss har faktisk øyne og øre. Vi klarer fint å se det selv når en person ikke drar sin vekt eller leverer dårlig arbeid. Anonymkode: dc055...2fe 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i juleselskap nå, og en av gjestene skryter av at hun er den flinkeste på jobben, at hun har veldig høy arbeidsmoral og at hun kun få positive tilbakemeldinger. Jeg jobber i et selskap som samarbeider med hennes jobb, og jeg samarbeider tett med hennes leder. Jeg er ikke sikker på om hun vet det. Jeg føler at det er veldig pinlig å sitte her og høre på henne skryte sånn når jeg kjenner historien fra den andre siden. Hennes leder og kolleger har flere ganger klaget høyt iver henne. Leder har tatt flere samtaler med henne om at hun må forbedre seg, må ha høyere kvalitet på arbeidet, må slutte å komme for sent på jobb m.m. Jeg føler meg på en måte uredelig som ikke prøver å tone henne ned nå, men samtidig blir det også helt feil at jeg skal si noe bare fordi hun har et dårlig rykte i bransjen. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, tror bare jeg trengte å lufte meg litt for jeg følte meg så ekkel som bare satt der og lot henne dumme seg ut. Anonymkode: 80590...c50 Hun kommer ikke til å skjønne noe mer av sine feil før hun får trøbbel på jobb Anonymkode: e1f72...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 Om hun sitter og skryter av seg selv så dummer hun seg ut uansett. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Juleselskapet må være utrolig kjedelig når TS bruker tiden sin her i stedet for å være sosial med de andre i selskapet. Anonymkode: 5eebd...719 Hehe, poeng. TS sitter på do og poster på KG? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 La henne bare holde på. Er hennes problem, ikke ditt. Anonymkode: 6c7e2...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #15 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvorfor i all verden skulle du si noe om det? Som noen skriver, utrolig pinlig å snakke sånn om seg selv… Anonymkode: a7c22...9d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 28. desember 2024 #16 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ro ned femten hakk. Vi har vel alle fått med oss slike ting på jobb, det trenger overhodet ikke skylles brudd på taushetsplikten. Mange av oss har faktisk øyne og øre. Vi klarer fint å se det selv når en person ikke drar sin vekt eller leverer dårlig arbeid. Anonymkode: dc055...2fe Som leder er det brudd på taushetsplikten. Som leder å la ansatte baksnakke andre ansatte og bidra er det brudd på arbeidsmiljøloven og en gavepakke til tillitsvalgte. Så klart kan dere fint se det selv og det dummeste ledere kan gjøre er å sladre, bryte taushetsplikten og snakke med andre kollegaer om det. Fordi dette veier tyngre i en sak enn at den ansatte har kommet for sent og jobbet dårlig gjentatte ganger. Ergo arbeidsgiveren taper og kollegene. Hvis en kollega ikke klarer sine oppgaver eller sluntrer unna de, så har arbeidsgiver og andre kollegaer alt å vinne på å ta dette tjenestevei og forholde seg profesjonelt. Lo vinner over halvparten av sine saker fordi arbeidsgiver ikke har fulgt tariff og hva loven krever i forhold til oppsigelse uansett om arbeidstaker har gjort en elendig jobb. Du får vise til hvor jeg viste aggresjon så jeg trenger å roe meg ned 15 hakk. Endret 28. desember 2024 av Hannabanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #17 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i juleselskap nå, og en av gjestene skryter av at hun er den flinkeste på jobben, at hun har veldig høy arbeidsmoral og at hun kun få positive tilbakemeldinger. Jeg jobber i et selskap som samarbeider med hennes jobb, og jeg samarbeider tett med hennes leder. Jeg er ikke sikker på om hun vet det. Jeg føler at det er veldig pinlig å sitte her og høre på henne skryte sånn når jeg kjenner historien fra den andre siden. Hennes leder og kolleger har flere ganger klaget høyt iver henne. Leder har tatt flere samtaler med henne om at hun må forbedre seg, må ha høyere kvalitet på arbeidet, må slutte å komme for sent på jobb m.m. Jeg føler meg på en måte uredelig som ikke prøver å tone henne ned nå, men samtidig blir det også helt feil at jeg skal si noe bare fordi hun har et dårlig rykte i bransjen. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, tror bare jeg trengte å lufte meg litt for jeg følte meg så ekkel som bare satt der og lot henne dumme seg ut. Anonymkode: 80590...c50 Jeg er kanskje lik henne. Årsaken til det er at jeg er redd for å fortelle sannheten, da det ikke er noe jeg snakker med andre om. Jeg sliter psykisk som følge av overgrep i min barndom og ungdom, å dersom jeg forteller hvordan det virkelig står til på jobb, kommer det spørsmål som potensielt kan føre til at jeg må fortelle om min ptsd diagnose og hvorfor den oppsto. La henne være er mitt råd. Ikke gå den veien. Anonymkode: c2fc8...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #18 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i juleselskap nå, og en av gjestene skryter av at hun er den flinkeste på jobben, at hun har veldig høy arbeidsmoral og at hun kun få positive tilbakemeldinger. Jeg jobber i et selskap som samarbeider med hennes jobb, og jeg samarbeider tett med hennes leder. Jeg er ikke sikker på om hun vet det. Jeg føler at det er veldig pinlig å sitte her og høre på henne skryte sånn når jeg kjenner historien fra den andre siden. Hennes leder og kolleger har flere ganger klaget høyt iver henne. Leder har tatt flere samtaler med henne om at hun må forbedre seg, må ha høyere kvalitet på arbeidet, må slutte å komme for sent på jobb m.m. Jeg føler meg på en måte uredelig som ikke prøver å tone henne ned nå, men samtidig blir det også helt feil at jeg skal si noe bare fordi hun har et dårlig rykte i bransjen. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden, tror bare jeg trengte å lufte meg litt for jeg følte meg så ekkel som bare satt der og lot henne dumme seg ut. Anonymkode: 80590...c50 En annen ting som er viktig å poengtere: Folk som skryter av seg selv, har det som regel ikke bra. Du trenger ikke tråkke de lenger ned i driten. Anonymkode: c2fc8...0c9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #19 Del Skrevet 28. desember 2024 Du gjorde klokt i og ikke konfrontere henne i løgn. Det kan være mange grunner til at hun føler for å hevde seg, og de er neppe positive i hennes liv. Jeg ville heller ha konfrontert en leder som snakker ned ansatte og forteller om hvordan hun er, det er uetisk. Anonymkode: c472f...743 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #20 Del Skrevet 28. desember 2024 Høres ut som et immari kjedelig juleselskap. Hvem er det som legger ut om hva slags tilbakemeldinger de får av sjefen, liksom? Anonymkode: 0edf8...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå