Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis mannen din var sånn under graviditeten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er ikke Dagbladet. Du trenger ikke skrive kryptisk «sånn» i overskriften. 

Anonymkode: e238c...afd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri giddet. Det forteller deg alt du trenger å vite om hvordan han blir som far og partner i familien AS. Om du ikke går fra han så er hvertfall bare å skrive deg selv opp på hver eneste vakt på det tredje skiftet. Å «game» mer enn en time her og der etter at ALT ANNET er gjort hører ikke hjemme i et familieliv. 

Anonymkode: eef6e...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: ed5fe...39f

FLYTT!!! Kom deg tilbake der du kom fra! 

Anonymkode: 28f33...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stolt litt for mye på ordene, men handlingene uteblir. Jeg er den type person som gir sjanser på sjanser og tror på at alt vil løse seg. Før jeg en dag, som nå får nok 

Slutt og gi sjanser. 

Jeg har aldri vært sammen med en slik mann. Nettopp fordi jeg aldri gir noen noen som helst sjanser. 🙈 Ved første tegn til et rødt flagg, er det ut av mitt liv. 🚩

Anonymkode: 226f4...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke klarte å behandle deg bra under graviditeten. 
Se for deg at dere flytter sammen og du er 6-7 måneder på vei, og han bryr seg kun om ett rom. Rommet der han skal ha pc-en sin som han spiller dataspill på. 
Du står på for å få ting ut av esker, poser og vasker huset. Du står på fra morgen til kveld. Imens han ikke gjør stort. 

Han forventer at maten er klar etter jobb, og at det er du som lager middag. Etter han har spist så setter han tallerken på vasken og venter på at den går selv inn i oppvaskmaskinen. 

Du gjør alt hjemme, dvs klesvask, vaske, fikse leiligheten. Han kastet klær over det DU har ordnet av ting til babyen (vogn og seng). Og bruker det som oppbevaring. 

Ser på at du har vondt i bekkenet og korsryggen men du må spørre om litt massasje. Og hvis du spør «kan du vær så snill å massere leggene mine før du setter deg på PC-en» så svarer han kanskje med «kan gjøre det etterpå». Etter han har spilt på PC-en. Selvom han vet du har bekkenledsmerter og vann i hele kroppen. Og at dette er mye verre etter du har stått på for at hus og hjem skal bli hyggelig.

Du spør om han kan lage frokost for begge en dag, men sier nei at han vil lage sammen fordi han ikke vet hvordan din eggerøre skal lages. 

Han har sagt at han skal ta deg med på å kjøpe gravidklær siden du føler deg dårlig i egen kropp. Men den dagen han skulle ta deg med så orker han ikke likevel fordi han er sliten. Og han tar deg ikke med påfølgende dagene heller.

Hva hadde du gjort? 

Hadde jeg aldri funnet meg i. Men finner du deg i alt dette selv. Tar du det opp med ham, eller bare gjør du alt av deg selv?

Anonymkode: f54ea...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at siden han likevel ikke får med seg ting som blir gjort, så hadde jeg begynt å pakke alt han ikke vil få med seg blir pakket ned. Og jeg ville alliert meg med familie, venner eller andre som kunne ha hjulpet, funnet et sted å bo, og så bare flyttet ut en dag hvor andre kunne hjelpe til med det.

En mann som behandlet meg, mor til hans kommende barn, så ansvarsløst og med så lite respekt og ingen omsorg, det er en mann jeg absolutt ikke ville hatt rundt meg når jeg skulle være nybakt mor!

Hva tenker du gjøre, TS?

Anonymkode: 2b755...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva følte du selv da du skrev dette innlegget? Tenkte du at folk kanskje mente at det var noamal oppførsel, eller håpet du på støtte til å avslutte? 

Ikke ment nedlatende, men for å hjelpe deg til å forstå at du kanskje skjønner hva som er det riktige i situasjonen om du stopper opp og tenker deg litt om? 

Jeg hadde en lignende mann, det er nå min eksmann. Det ble ikke bedre etter at barnet kom. Det er faktisk mye lettere å være alene med et barn, enn å passe på en voksen og et barn. Alene slipper jeg skuffelsen over at jeg måtte ta alt alene uansett 

Anonymkode: 769b3...5b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så hadde jeg sluttet å gjøre ting for han.
Ingen middag klar når han kommer hjem, ingen tallerkner som settes inn i oppvaskmaskinen dersom han ikke setter dem der selv. Da står de på benken til han gjør det.
(Jeg hadde vasket dem en og en ettersom jeg trengte dem selv, slik at han aldri fikk rene dersom han ikke gjorde noe.)

Jeg hadde heller ikke pakket ut noe, men plassert boksene med det som skulle pakkes ut, på "datarommet hans". I og med at det ikke var noe rom som skulle brukes av meg eller baby.

Generelt hadde jeg trukket "gravidkortet" og sagt "Jeg er gravid, jeg er så sliten, jeg orker ikke" til alt av oppgaver om han begynte å klage på at ting ikke gjorde seg selv.

Hadde han ikke tatt poenget i løpet av en uke eller to, så hadde jeg flyttet ut. Bare fått hjelp av venner og familie til å pakke ned det jeg hadde pakket opp, og flyttet ut fortest mulig.
Om han hadde lurt på hvorfor, så hadde jeg spurt han hva han mente jeg fikk ut av å bo sammen med han, når han ikke tar hensyn til meg, graviditeten eller babyens plass.

Enten våkner han og forstår at han oppfører seg som en mannebaby, eller så har du og baby det bedre uten han.

Anonymkode: e8991...531

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du står på for å få ting ut av esker, poser og vasker huset. Du står på fra morgen til kveld

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde ikke engang gjort det som ikkegravid.

Han forventer at maten er klar etter jobb, og at det er du som lager middag

Særlig.

Du gjør alt hjemme, dvs klesvask, vaske, fikse leiligheten.

Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det?

Ser på at du har vondt i bekkenet og korsryggen men du må spørre om litt massasje.

Jeg hadde ikke spurt en sånn mann om massasje. Jeg hadde faktisk vært så frastøtt av han at jeg ikke hadde ønsket hendene hans på kroppen min.

Og at dette er mye verre etter du har stått på for at hus og hjem skal bli hyggelig.

Jeg står ikke på for å gjøre det hyggelig for et menneske som behandler meg som dritt.

Du spør om han kan lage frokost for begge en dag, 

Dette er optimistisk på nivå med "hvis jeg dør".

Hva hadde du gjort? 

Jeg hadde priset meg lykkelig for at jeg fant ut dette før barnet var født sånn at han ikke kunne gjøre det vanskeligere for meg å flytte. Pluss at jeg slapp å dele permisjonen med han. For dette mennesket hadde jeg ikke betrodd det mest dyrebare jeg hadde. Jeg hadde ikke en gang latt han ta vare på en potteplante.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bli gravid med en slik mann?

For all del flytt. Du får det bedre som alenemor. Kun rydde etter deg og barnet, og ikke en forvokst mannrbarn i tillegg 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er mye enklere å være alene enn å være med en sånn "mann". Råder deg til å gå fra han nå, for det er enda vanskeligere når babyen kommer. Han er jo åpenbart en som svikter når han trengs, så han kan du ikke regne med. 

Anonymkode: 47747...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...