Gå til innhold

Dårlig samvittighet når man ikke fungerer og utsetter besøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har migrene og fibro og har mye smerter og er utmattet. Jobber bare en liten stamming pga dette . Nå er jeg helt utslitt og trenger egentlig bare å sove eller ligge på sofaen og slappe av . Hente meg inn. Hvordan forklare dette til noen som er frisk og rask og ikke har noe problemer med å gjøre alt. Vil gjerne møte de men kanskje over nyttår . De skal komme hit men dette ble bestemt for veldig lenge siden . Jeg har lyst å fungere på nyttår og i jobb etter nyttår.  Uff får alltid så dårlig samvittighet selv om jeg vet at jeg ikke kan noe for det 

Anonymkode: 5a831...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg måtte utsette å besøke min mor og far i julen pga dette. Jeg skjønner hvordan det er. Du må bare lære deg å svelge den samvitthet og tenke på deg selv

Anonymkode: 5487c...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de fleste viser forståelse og gjerne tar hensyn, bare man forklarer hva og hvorfor. Jeg pleier også å minne om det når jeg gjør avtaler - at det alltid er en risiko for at jeg må avlyse på kort varsel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samvittigheten vår kan være fin hvis den stopper oss fra å gjøre noe slemt, eller få oss til å rydde opp dersom vi har gjort noe slemt, men det er jo nesten aldri det den gjør. Som oftest hindrer den oss bare i å ta vare på oss selv. Prøv å skill mellom det å være slem og det å bare leve livet ditt på en god og fornuftig måte.

Anonymkode: 94158...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har migrene og fibro og har mye smerter og er utmattet. Jobber bare en liten stamming pga dette . Nå er jeg helt utslitt og trenger egentlig bare å sove eller ligge på sofaen og slappe av . Hente meg inn. Hvordan forklare dette til noen som er frisk og rask og ikke har noe problemer med å gjøre alt. Vil gjerne møte de men kanskje over nyttår . De skal komme hit men dette ble bestemt for veldig lenge siden . Jeg har lyst å fungere på nyttår og i jobb etter nyttår.  Uff får alltid så dårlig samvittighet selv om jeg vet at jeg ikke kan noe for det 

Anonymkode: 5a831...9dc

Er bare å si det som det er. De reagerer nok helt likt som du ville ha gjort om noen du kjente avlyste noe pga hensyn til sykdom og form. Regner med at du ikke hadde blitt sur på andre for det?

Anonymkode: 66b91...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...