Gå til innhold

Ikke inkludert av bestevenninnen på nyttårsplaner

anon_ww_ww

Hva tenker dere?  

30 stemmer

1. 1. Er det jeg tenker urimelig eller rimelig?

• Rimelig
      15
    • Urimelig
      15

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere høres unge ut. Jeg hadde bare bedt om å få bli med, men hva som er «innafor» blant de yngre vet jeg ikke. Veltilpassede voksne ekskluderer ikke. Det er vanlig å ha et par mye bekjentskap med på fest. 

Anonymkode: b7ee0...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man inviterer ikke andre til andre sine fester. Om din venninne ikke arrangerer his seg kan hun selvsagt ikke invitere deg. 

Anonymkode: bd62e...773

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon_ww_ww skrev (5 minutter siden):

Jeg er 100% sikker på at jeg er bestevennen hennes. Vi møttes på en forening på universitet, og hun ble spurt hva hun synes var det beste med foreningen, og hun sa det var "hun møtte meg, som var hennes bestevenn', og hun sier ofte jeg er bestevennen hennes. Det tok meg mer tid å si det til henne. Hun har også sagt at jeg er den personen hun henger mest med; vi henger sammen 1-3 ganger hver uke. Jeg skulle også intervjue henne om ensomhet (for universitet), og hun sa at hun har 3 stk i sin innerste sirkel, og jeg er i den, så føler meg veldig sikker på at hun anser meg som en av hennes nærmeste.

Jeg oppfatter her holdningen til voksent vennskap som infantil. Både måten vennskapsrelasjonen eksplisitt er diskutert dere i mellompp, og bruken av terminologi, fremstår umoden og barnslig. Ser du er i universitetsalder +. Da ser gjerne relasjonene litt annerledes ut enn hva du beskriver. Du bør realitetsorientere deg, og ikke ta denne situasjonen personlig. Skap ditt eget, voksne liv. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har forståelse for at noen vennegjenger er interne, men akkurat på nyttår synes jeg at man skal være inkluderende. Men du må kanskje si at du har ingen andre å være med og spørre om du kan få være med. Det høres jo også ut som om du ventet til siste liten med å legge planer for å se om noe «bedre» dukket opp….

Anonymkode: 309b6...994

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon_ww_ww skrev (52 minutter siden):

Nei, ingen problemer med noen av dem. Jenta som inviterer har god tone med meg, og sier hun er glad i meg osv. Hun inviterer til en stor leilighet, som foreldrene eier, så jeg antar det er plass.

Men da ville det naturlige vært at denne jenta inviterte deg direkte. Jeg skjønner ikke helt hverken hvorfor du forventer at bestevenninnen din skal ta ansvar her eller hvorfor du legger skylden for manglende invitasjon på henne. Du kan vel snakke med vertinnen selv om dere har et så godt forhold?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man inviterer ikke andre til andre sine fester. Om din venninne ikke arrangerer his seg kan hun selvsagt ikke invitere deg. 

Anonymkode: bd62e...773

Jo det kan man. Jeg har flere ganger tatt med venner til andre venners fester,  har avklart  med vertskapet på forhånd selvfølgelig. 

Jeg har også tatt i mot venners venner på fest arrangert hjemme hos meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (10 minutter siden):

Men da ville det naturlige vært at denne jenta inviterte deg direkte. Jeg skjønner ikke helt hverken hvorfor du forventer at bestevenninnen din skal ta ansvar her eller hvorfor du legger skylden for manglende invitasjon på henne. Du kan vel snakke med vertinnen selv om dere har et så godt forhold?

Jeg forventet det, fordi hun hadde sagt at hun skulle ha nyttårsfest hos seg, så jeg antok jo det, men så rett før endret hun planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer litt an på type fest. Er det fest med matservering synes jeg ikke det er innafor å invitere flere.

Er det fest med alkohol og snacks er det nok lettere å invitere. 

Men jeg hadde syntes det var litt vanskelig å spørre vertskapet om å ta med noen. Hvem klarer å si nei selv om de egentlig har lyst til å si nei.. 

Anonymkode: 8f653...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon_ww_ww skrev (2 minutter siden):

Jeg forventet det, fordi hun hadde sagt at hun skulle ha nyttårsfest hos seg, så jeg antok jo det, men så rett før endret hun planer.

Men det er fortsatt ikke hennes skyld eller ansvar at hun som har festen og som ut fra dine beskrivelser også er en venninne av deg, ikke har invitert deg til sin fest. Ta litt ansvar selv og snakk med festarrangøren.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du en gang for alle bare skal lære deg at det er slik kvinner er, og prøve å ikke være slik selv. 

Anonymkode: 8dce9...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I en tid, der vi snakker så fint om å vere rause, inkluderende, samlende og att ingen skal sitte alene hele jula, så er det rart hvor fort voksne folk glemmer dette etter att jula er over. 

Klart en skulle tro gode venner ville feire nyttårsaften ilag, og veldig rart ho ikke tenker på å ta deg med, du er jo ikke en totalt ukjent? 

Men enkelte er slik, dei vil på død å liv ikke mikse folk, og deler heller opp "flokken" sin, med det resultat att du nå alltid blir sittende igjen, og samtidig så bruker du opp all tiden du har resten av året, på ho, så du knapt rekker å finne tid på andre og nye bekjentskap , da sitter du igjen som svarteper når nyttårsaften kommer. 

Dette er rar oppførsel i mine øyne, - du er god nok til hverdags, men ikke til fest. 

Anonymkode: 00469...b86

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkle løsningen er jo å at du sender denne venninnen som skal ha festen en melding og spør om du kan komme da du ikke har andre planer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (21 timer siden):

Den enkle løsningen er jo å at du sender denne venninnen som skal ha festen en melding og spør om du kan komme da du ikke har andre planer.

Å?

Det er da en mye mer naturlig og enkel løsning at TS hører med sine egne venner om de skal finne på noe på nyttårsaften, framfor å forsøke å egle seg på disse nye hun egentlig ikke kjenner.

anon_ww_ww skrev (På 28.12.2024 den 14.11):

Men jeg har hengt meg disse vennene nå i 1.5 år gjennom sosiale sammenkomster hun arrangert, og så har hun invitert meg på vors/jentekvelder disse vennene har hatt, så det er ikke slik at hun ikke har blandet oss.

Videre når jeg introduserer henne til mine venner, så skal hun ofte invitere dem på vors og sosiale ting, selv om hun bare har møtt dem 1 gang. Hun har sagt til meg at hun elsker å å bli venner med venners venner, og veldig mange av vennene hennes er venners venner, så tror ikke det er problemet.

Så du har egne venner. Finn på noe på nyttårsaften med dem da?

Det fremstår ganske merkelig at du er så opptatt av å være med en nye venninnes venner.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I en tid, der vi snakker så fint om å vere rause, inkluderende, samlende og att ingen skal sitte alene hele jula, så er det rart hvor fort voksne folk glemmer dette etter att jula er over. 

Klart en skulle tro gode venner ville feire nyttårsaften ilag, og veldig rart ho ikke tenker på å ta deg med, du er jo ikke en totalt ukjent? 

Men enkelte er slik, dei vil på død å liv ikke mikse folk, og deler heller opp "flokken" sin, med det resultat att du nå alltid blir sittende igjen, og samtidig så bruker du opp all tiden du har resten av året, på ho, så du knapt rekker å finne tid på andre og nye bekjentskap , da sitter du igjen som svarteper når nyttårsaften kommer. 

Dette er rar oppførsel i mine øyne, - du er god nok til hverdags, men ikke til fest. 

Anonymkode: 00469...b86

Får håpe ikke TS har vært så dum å dumpe sine gamle venner til fordel for denne nye venninna da.

Ingen bør droppe gode gamle venner bare for at de øyner sjanse for innpass i en ny og kulere gjeng.

Anonymkode: ca9b9...fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette høres ut som en dårlig venninne, ts. Hun er ikke din bestevenninne dessverre. 

Anonymkode: 4aadd...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...