Gå til innhold

Ikke inkludert av bestevenninnen på nyttårsplaner

anon_ww_ww

Hva tenker dere?  

30 stemmer

1. 1. Er det jeg tenker urimelig eller rimelig?

• Rimelig
      15
    • Urimelig
      15

Anbefalte innlegg

Jeg har en bestevenninne, som sa i fjor at hun skulle ha nyttårsfest hos seg. Jeg trodde dette. Men noen dager før, sa hun at hun skulle tilbringe den med noen andre venner. Disse vennene hadde jeg kjent i 6 mnd, og vi var ofte på felles sammmenkomster, siden venninnen min inviterte meg. Jeg sa at jeg trodde vi skulle tilbringe den sammen, men hun sa at jeg hadde ikke gitt henne klart svar når hun nevnte nyttår, så hun lagde andre planer. Så sendte hun melding, og sa jeg kunne komme etter hun hadde vært med disse vennene, for å være med kjæresten og hans venner. Jeg sa nei til dette, fordi jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne bli med på festen til vennene hennes. Men jeg skjønner jo at jeg kanskje ikke var så nære med disse folkene, så det gir jo kanskje mening. Hva tenker dere?

Men nå er det nyttår igjen, og jeg har kjent vennene hennes i 1.5 år og er på mye på felles ting med dem, men igjen så sier hun at hun skal være med disse vennene, men jeg har ikke blitt invitert. Jeg henger ikke med disse vennene på tomannshånd, så skjønner at de kanskje ikke tenker på oss som nære nok, men er jeg urimelig som føler at venninnen min bare kunne spurt om jeg kunne bli med, spesielt siden jenta som skal ha nyttårsaften er en av de jeg kjenner best i den gjengen? Dersom det hadde vært meg som hadde planer, ville jeg jo selvfølgelig tatt henne med.

Endret av anon_ww_ww
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt dårlig at hun ikke har invitert deg, jeg skjønner du er litt skuffet det hadde jeg også blitt.  Har du hatt noen krangling eller uoverensstemmelser med disse vennene?  Sterke politiske meninger eller er vanskelig i matveien?  Ikke at det er grunn til å utelukke noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jo spørre venninnen din hvorfor du ikke blir invitert. Er det fordi vertinnen for nyttårsaften sier nei, eller er det fordi venninnen din ikke synes du bør være med?

Anonymkode: 99ed9...339

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det virker litt dårlig gjort, ja. Har du spurt venninnen din om hun kan spørre om du kan være med? 

Anonymkode: fc795...24a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dessverre en litt «needy» følelse av dette med å lage poll rundt problematikken. Hadde heller lagt en plan B for nyttår, enn å belage meg på denne såkalte bestevenninnen og hennes gjeng. Nyttårsaften er oppskrytt, ingen plan er også ok. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (11 minutter siden):

Litt dårlig at hun ikke har invitert deg, jeg skjønner du er litt skuffet det hadde jeg også blitt.  Har du hatt noen krangling eller uoverensstemmelser med disse vennene?  Sterke politiske meninger eller er vanskelig i matveien?  Ikke at det er grunn til å utelukke noen.

Nei, ingen problemer med noen av dem. Jenta som inviterer har god tone med meg, og sier hun er glad i meg osv. Hun inviterer til en stor leilighet, som foreldrene eier, så jeg antar det er plass.

Det skal sies at bestevennen min spurte meg hva jeg skulle på nyttårsaften, og jeg sa at jeg var ikke sikker, og så sa hun at hun skulle tilbringe den med disse vennene hos den jenta. Så jeg har ikke faktisk sagt til henne at jeg trodde vi skulle tilbringe den sammen, eller at jeg kommer til å være alene, fordi jeg er redd for at hun kommer til å si det samme som i fjor. Men føler at hun kunne vel ha tilbudt seg på egen hånd?

Btw, synes du hun burde invitert meg i fjor også, eller var det mer rimelig og ikke bli invitert da?

Endret av anon_ww_ww
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Inviterer du på noe selv? Jeg skal ha fest nyttårsaften. Har ikke plass til alle og har prioritert de som selv pleier å invitere på ting. Å holde selskap er dyrt og tidkrevende og noe som må gå på rundgang.

Anonymkode: 123ba...deb

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inviterer du på noe selv? Jeg skal ha fest nyttårsaften. Har ikke plass til alle og har prioritert de som selv pleier å invitere på ting. Å holde selskap er dyrt og tidkrevende og noe som må gå på rundgang.

Må legge til at jeg aldri hadde sagt ja til at noen tok med en venn da jeg ikke en gang har plass til å invitere mine egne venner. Jeg mener man skal være inkluderende, men det må gå begge veier. Gratispassasjerer har jeg ikke plass til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bodde hjemme før, som er et stykke unna byen, så har ikke fått invitert dem. Men fikk nylig leilighet, og prøvde å invitere dem, men bestevennen min hadde fortalt en av jentene i gruppa at jeg hadde så liten leilighet (21m2) at de ikke ville ikke få plass, så de valgte å bytte sted å ha vors. Jeg føler at jeg har plass, men da ga jeg opp på å invitere dem.

Endret av anon_ww_ww
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner godt at hun holder deg litt på avstand fra resten av vennegjengen sin.

Hadde heller ikke likt at et nytt bekjentskap forsøkte å bli adoptert inn i alle mine sosiale sirkler, og på sett og vis overta mine vennskap i forlengelsen av å ha blitt kjent med meg.

For meg er dette rødt flagg oppførsel.

Attpåtil forsøker du å legge beslag på henne på nyttårsaften, til tross for at hun tydeligvis har etablerer tradisjoner med andre venner og kjæresten.

Anonymkode: ca9b9...fdd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri invitert meg selv med til andre. 

Du kan si du godt kunne tenke deg å feire, men har ingen planer enda. Mer hadde ikke jeg sagt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er en bekjent. 

Om du forsetter å være krevende vil hun mulig kutte deg helt. 

Noen venner mikser jeg, andre ikke. Det kommer an på mye. Men noen som krever mye og bruker begrepet "bestevenn" i voksen alder, de faser jeg raskt ut. 

Anonymkode: e0b51...907

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Planer forandrer seg. Mennesker forandrer seg. Get over it and move on

Anonymkode: a883c...297

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun vil jo tydeligvis ikke feire med deg, og det er jo helt ok egentlig. Finnes sikkert også folk som du ikke vil feire med.

Anonymkode: 2d7ce...127

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner godt at hun holder deg litt på avstand fra resten av vennegjengen sin.

Hadde heller ikke likt at et nytt bekjentskap forsøkte å bli adoptert inn i alle mine sosiale sirkler, og på sett og vis overta mine vennskap i forlengelsen av å ha blitt kjent med meg.

For meg er dette rødt flagg oppførsel.

Attpåtil forsøker du å legge beslag på henne på nyttårsaften, til tross for at hun tydeligvis har etablerer tradisjoner med andre venner og kjæresten.

Jeg mener du er urimelig og litt trangsynt. La meg forklare.. Du bruker ord som «adoptere», «rødt flagg» og «overta vennskap» om noe så enkelt som å inkludere ei b.venninne du holder nær.  
Du forventer ha en bestevenninne i livet men skal ikke «gi» til henne og vil holde henne på en armlengdes avstand fra andre venner? Da syns jeg ikke du fortjener denne bestevennen. En god venn inkluderer og deler vennene sine på viktige datoer som nyttår og 17.mai,

Ts sier de er bestevenner. Det du beskriver du tenker, er ikke synonymt med en god bestevenn. Det du beskriver over høres ut for meg som en lunken venn 

Anonymkode: 46fde...264

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anon_ww_ww skrev (32 minutter siden):

Jeg bodde hjemme før, som er et stykke unna byen, så har ikke fått invitert dem. Men fikk nylig leilighet, og prøvde å invitere dem, men bestevennen min hadde fortalt en av jentene i gruppa at jeg hadde så liten leilighet (21m2) at de ikke ville ikke få plass, så de valgte å bytte sted å ha vors. Jeg føler at jeg har plass, men da ga jeg opp på å invitere dem.

Ga opp å invitere dem? Det er jo bare å be inn igjen det 😊 Hvis du tenker du har sofa og stoler til å be inn x antall så ber du jo dem inn. Jeg får litt følelse av at du ikke inviterer folk eller tar initiativ, og det kan hende de andre ser det samme og derfor ikke prioriterer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (11 minutter siden):

Hun er DIN bestevenninne, men du er trolig ikke hennes.

Jeg er 100% sikker på at jeg er bestevennen hennes. Vi møttes på en forening på universitet, og hun ble spurt hva hun synes var det beste med foreningen, og hun sa det var "hun møtte meg, som var hennes bestevenn', og hun sier ofte jeg er bestevennen hennes. Det tok meg mer tid å si det til henne. Hun har også sagt at jeg er den personen hun henger mest med; vi henger sammen 1-3 ganger hver uke. Jeg skulle også intervjue henne om ensomhet (for universitet), og hun sa at hun har 3 stk i sin innerste sirkel, og jeg er i den, så føler meg veldig sikker på at hun anser meg som en av hennes nærmeste.

Endret av anon_ww_ww
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter jeg svarte på siste innlegg av posten innså jeg at det er to typer venner, de som inkluderer og de som ikke inkluderer. 
Ingen kommer til å ha rett og galt?

Jeg har det likt som deg TS. Jeg mener hun burde inkluder deg. Men jeg har også venner som aldri i livet kunne tenkt seg å mikse crowds, unngår det ofte. Din venninne høres ut som den siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Etter jeg svarte på siste innlegg av posten innså jeg at det er to typer venner, de som inkluderer og de som ikke inkluderer. 
Ingen kommer til å ha rett og galt?

Jeg har det likt som deg TS. Jeg mener hun burde inkluder deg. Men jeg har også venner som aldri i livet kunne tenkt seg å mikse crowds, unngår det ofte. Din venninne høres ut som den siste. 

Men jeg har hengt meg disse vennene nå i 1.5 år gjennom sosiale sammenkomster hun arrangert, og så har hun invitert meg på vors/jentekvelder disse vennene har hatt, så det er ikke slik at hun ikke har blandet oss.

Videre når jeg introduserer henne til mine venner, så skal hun ofte invitere dem på vors og sosiale ting, selv om hun bare har møtt dem 1 gang. Hun har sagt til meg at hun elsker å å bli venner med venners venner, og veldig mange av vennene hennes er venners venner, så tror ikke det er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...