Gå til innhold

En far som hadde pappaperm- hadde ikke barnet en dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Fysiske smerter kan komme av sykdom... kanskje du bare skal la det ligge side du ikke vet noe om dette

Ja da, men ts skrev ikke dette, og derfor høres det ut som svindel. 
Det virket som om jeg traff et ømt punkt?

Anonymkode: e55a7...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei...bare sr slike mennesker som deg elsker å hekse jakte slike mennesker. Jeg er er på aap på fysisk smerter..pga en en sykdom jeg har. Oh da irriterte det meg at andre ikke ser lenger en sin egen nese. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke at jeg gidder å bruke ett minutt på å svare deg en gang, men. Først av alt- tøft å være tøff som anonym! Jeg har vært kronisk syk i 8 år med sterke smerter, og er det fortsatt- så ikke kom her å si at jeg «lekte» syk i pappapermen for å passe på barnet mitt. 

Anonymkode: ee370...68d

Om du ikke hadde vært syk fra før, så er det da en helt legitim grunn å bli sykemeldt som følge av stress/møtt veggen etc fordi man bor med en alkoholiker som ikke klarer å ivareta felles barn. Vil påstå at det er mye tøffere enn å skulle jobbe med benbrudd, influensa osv, men ingen stiller spørsmål ved at man er borte fra jobb i slike situasjoner. 

Selv er jeg typen til å gå på jobb med feber og alt mulig rart, men jeg ble delvis sykemeldt da jeg gikk fra eksen. Jeg måtte det for å orke å gjennomføre en stygt brudd som han gjorde alt for å forhindre (ville ikke selge bolig, ville ikke møte på Familievernkontoret osv).

Anonymkode: cdca4...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 minutter siden):

Nei...bare sr slike mennesker som deg elsker å hekse jakte slike mennesker. Jeg er er på aap på fysisk smerter..pga en en sykdom jeg har. Oh da irriterte det meg at andre ikke ser lenger en sin egen nese. 

Heksejakt? Jeg liker ikke at skattepenga mine går til folk som ikke gidder å gå på jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heksejakt? Jeg liker ikke at skattepenga mine går til folk som ikke gidder å gå på jobb. 

Ts har en sykdom...det jeg mener med slike som deg er de som ikke forstår at det er legen som sykemelder...pga sykdom el. 

Da får vi håpe du aldri blir syk, sykemeldt eller må på sykehus. For mine skattepenger går ditt nemlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (9 minutter siden):

Ts har en sykdom...det jeg mener med slike som deg er de som ikke forstår at det er legen som sykemelder...pga sykdom el. 

Da får vi håpe du aldri blir syk, sykemeldt eller må på sykehus. For mine skattepenger går ditt nemlig 

Det er MANGE dårlige leger i landet, som ikke gidder å undersøke eller veilede pasienten, men som synes det letteste er å sykmelde. Det går kjapt, man slipper å tenke, og pasienten blir fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare ro ned i dette tilfellet. Skattepengene dine går ikke til meg fordi jeg ikke gidder å gå på jobb. Jeg bruker nesten alle pengene mine på behandling for å bli bedre, som igjen kan føre til at jeg kommer meg ut i større prosent jobb igjen:) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min ekssamboer og barnefar til mitt barn er en totalt syk idiot. Har har ødelagt livet mitt over flere år nå, og jeg er ferdig med å være snill. Han skulle egentlig ha babyen sin i 4 måneder i pappapermisjon. Han hadde permisjon, drakk bort hele forbanna permisjonen og hadde ikke barnet i 1 minutt av disse fire månedene. Jeg var sykmeldt pga fysiske smerter, og jeg måtte ha barnet alene. Vi flyttet ut før permisjonen hans startet. Kan jeg gi info om dette til nav nå, selv om det er noen år siden? Det er jo svindel mot staten. Eller kommer jeg ingen vei? 

Hvorfor lager folk barn med slike idiotar? Kvinneguiden renner jo over av slike historier.. hva med å gjøre litt kvalitetssikring?

Anonymkode: eb5d6...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lager folk barn med slike idiotar? Kvinneguiden renner jo over av slike historier.. hva med å gjøre litt kvalitetssikring?

Anonymkode: eb5d6...e46

Fordi mange menn viser sitt sanne jeg når de først får litt motgang? Mange mennesker her i verden er jækla flinke til å skjule hvem de er før det renner over. Heldige deg som ikke har vært uheldig:)

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er MANGE dårlige leger i landet, som ikke gidder å undersøke eller veilede pasienten, men som synes det letteste er å sykmelde. Det går kjapt, man slipper å tenke, og pasienten blir fornøyd

Mulig..men da bør du la legen tenkte på dette. Føler du er en av de som elsker slike uføretrygd tråder her inne...der du ser venner som uføretrygd men går på kafe og turer og du ikke tror de er syke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har vært kronisk syk i 8 år med sterke smerter, og er det fortsatt- så ikke kom her å si at jeg «lekte» syk i pappapermen for å passe på barnet mitt. 

Men hvorfor får du barn da?

Anonymkode: 937ac...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei det hørtes ikke ut som svindel 

Anonymkode: 14fd0...cdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, hva faen? Hvorfor i helvette skal ikke folk som sliter med smerter få barn? Jeg har tatt vare på barnet mitt hver eneste dag, tross smerter og tross et helvette med barnefar. Og barnet mitt har hatt det veldig bra, og har det veldig fint. Da kan jeg spørre tilbake: hvorfor får folk med slike holdninger som deg barn? Jeg tenker at barnet mitt har det bedre med en mor med smerter, enn med en mor som hadde hatt slike holdninger som deg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor fikk foreldrene dine barn , når de ikke klarte å lære de å oppføre seg..

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skjerp deg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

«Skattepenga mine» argumentet er så jævlig oppbrukt. Får satse på at du aldri blir syk og trenger hjelp da, eller er det da plutselig bare dine egne skattepenger som går til det? Folk som deg altså 🤮

Anonymkode: 7948d...a10

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke fedre rett på permisjon om foreldre ikke bor sammen?

Nei. 

Anonymkode: f05b3...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, hva faen? Hvorfor i helvette skal ikke folk som sliter med smerter få barn? Jeg har tatt vare på barnet mitt hver eneste dag, tross smerter og tross et helvette med barnefar. 

Men hvorfor nå få barn med en som har ødelagt livet ditt over flere år når du i tillegg har vært kronisk syk i 8 år med sterke smerter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: f05b3...5c6

Takk for info. Leste dette nå:

Dersom foreldrene går fra hverandre før far har tatt sin pappaperm overføres pappapermen til mor, forutsatt at det er hun som har overtatt den daglige omsorgen for barnet (fast bosted).

Foreldrene har rett til å avtale at far fortsatt skal ta ut sin del av pappapermen, men da kreves det at foreldrene er enige om dette. Foreldrene må da søke NAV om dette, og ved søknaden er det krav om at det vedlegges bekreftelse fra mor på at far rent faktisk har omsorgen for barnet under permisjonsdagene.

Ved samlivsbrudd før fars pappaperm er gjennomført er det altså et krav om at foreldrene inngår en avtale om at far skal ta ut pappaperm. dersom foreldrene ikke blir enige vil mor få overført hele permisjonen til seg.

Ser det står at det er et krav at foreldrene inngår en avtame og at det må søkes nav. Dette var det ingen som informerte oss om, verken nav eller familievernkontor. Siden det er et krav- hvorfor stilte ingen oss det kravet? Dette var ikke jeg klar over før nå, flere år senere. Noen i denne sektoren må stille krav til foreldrene hvis dette faktisk er et krav? Jeg og barnet endret adresse og flyttet før pappapermen startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor nå få barn med en som har ødelagt livet ditt over flere år når du i tillegg har vært kronisk syk i 8 år med sterke smerter?

Han har ødelagt livet mitt over flere år ETTER samlivsbruddet. Og disse menneskene er verden snilleste med deg før det rakner for de. Så jeg fikk ikke barn med en som ødela livet mitt for meg før jeg ble gravid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...