Gå til innhold

Kunne du datet noen med et "alternativt" livssyn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

det sier mer om deres trangsynte, triste  verden enn om mitt magiske rike ;) 

Anonymkode: 56ac9...927

Nesten ordrett har jeg hørt dette fra flere av de psykotiske pasientene jeg har jobbet med i gjennom årenes løp😊

Deg er faktisk flere med psykoseproblematikk som liker sin «magiske verden» og syntes alle vi andre er trangsynte og snevre….Helt til de opplever å bli symptomfrie selvfølgelig.

Anonymkode: 830bd...0a7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en liste over livssyn jeg under ingen omstendigheter kunne ha datet, ratet fra det mest utenkelige øverst:

Veganere

Vegetarianere

Muslimer

Medlem av religiøs sekt (Jehovas, pinsevenn o.l)

Abortmotstandere

Hardcore NOAH-folk

Folk som tror de er klarsynt

Folk som tror på ufoer og spøkelser

Anonymkode: f0ad7...157

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nesten ordrett har jeg hørt dette fra flere av de psykotiske pasientene jeg har jobbet med i gjennom årenes løp😊

Deg er faktisk flere med psykoseproblematikk som liker sin «magiske verden» og syntes alle vi andre er trangsynte og snevre….Helt til de opplever å bli symptomfrie selvfølgelig.

Anonymkode: 830bd...0a7

Jeg gir hersketeknikken din terningkast 2.

Mener du med dette å si at jeg er psykotisk? I såfall bør du vel kontakte barnevernet for det kan ikke være bra for barna mine.

Mener du også at samtlige som har et annet livssyn enn deg selv er psykotiske? Hva med religiøse? Ser du ned på muslimer og jøder?

Hva med de 10-12 personene til stede i et rom når slike ting skjer:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå bruker du veldig rare eksempler. Skal jeg gi deg et litt mer relevant et for det vi snakker om?

Jeg gikk på et kurs i telepatisk dyrekommunikasjon tilbake i 2010. Jeg hadde ingen tro på at jeg kunne få til dette, men det som skjedde på dette kurset fikk meg til å endre mening. En av de tingene som skjedde var at jeg og en annen så helt den samme filmsnutten for vårt indre øye da vi kommuniserte med en hest. Vi skrev ned kommunikasjonen samtidig mens vi satt motsatt fra hverandre ved bordet, så det var ikke mulig for noen av oss å se hva den andre skrev. Vi så begge at hesten var blitt slått over hodet, og jeg som har drevet med hest, så at den ble slått med noen brune tøyler, mens hun som ikke hadde peiling på hest, så at den ble slått med "noe brunt", som hun ikke visste hva het. Og dette stod svart på hvitt på arkene som vi skrev på.
Og eieren fortalte at hun ville at kurset skulle snakke med hesten, da denne hesten hadde begynt å oppføre seg merkelig etter den hadde vært satt bort på fór.

Og du kan tro akkurat hva du vil om det, men det du tror, er en tro. Du tror at det er tilfeldig, eller du tror at jeg lyver, fordi ditt trossystem ikke tillater at dyr kan kommunisere telepatisk med mennesker.

Anonymkode: ee6fd...e92

Er samtlige tilstede psykotiske? Hva tenker du om akkurat dette eksempelet? Tilfeldighet? Skuespill? Løgn fra ab…e92?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gikk på et kurs i telepatisk dyrekommunikasjon tilbake i 2010.

🤪😂

Anonymkode: 5fa24...d0e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er samtlige tilstede psykotiske? Hva tenker du om akkurat dette eksempelet? Tilfeldighet? Skuespill? Løgn fra ab…e92?

Mennesker er påvirkelige, vi vil føle noe, vi lar oss manipulere. Det er en grunn til at det gjennomføres vekkelsesmøter. Charles Manson var meget dyktig til å få folk til å følge seg. Dessverre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker er påvirkelige, vi vil føle noe, vi lar oss manipulere. Det er en grunn til at det gjennomføres vekkelsesmøter. Charles Manson var meget dyktig til å få folk til å følge seg. Dessverre.

Så, det at to stykker skriver nøyaktig samme historie på hver sin lapp hver for seg til samme tid er påvirkning? Hvordan har de greid å påvirke hverandre til å skrive det samme når de ikke har snakket sammen eller hatt mulighet til å se hverandres lapper?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fra CIA-dokumenter. Du kan søke selv i dokumentene på ord som telekinesis, telepathy, paranormal, clairvoiance, remote viewing etc. Det er utrolig mye dokumenter på dette, så CIA er tydeligvis veldig interessert i det. Dokumentene er vanskelig å både lese og søke i. Jeg har aldri sett denne siden før, så dette er det jeg orket å lete frem nå. Men det er MYE innpå der, og resultatene av eksperimentene er ikke dårlige.

"Telepathy could be real
(...)
The people they study, talented telepathic recievers, produce results that defy mere luck."
https://www.cia.gov/readingroom/document/cia-rdp96-00787r000200080050-9

På side 3 av dette dokumentet som omhandler remote viewing eller fjern-syn:
"A statistically significant laboratory effort has been demonstrated in the sense that hist occur more often than chance"
https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP96-00791R000200180005-5.pdf

"REMOTE PERTURBATION TECHNIQUES
(...)
There have been many reported accounts of phenomena variously known as telekinesis, psychokinesis, teleportation, etc. Most of these accounts are clearly derived from carefully staged tricks which are revealed whenever they are studied under controlled and well recorded conditions. There are a few, however, which describe serious research by reputable investigators. Included among these are experiments in which the subject attempts to perturb, by mental processes alone, the outcome of an otherwise random event. This kind of remote perturbation experiment is appealing in that it involves no subjective interpretation - the results may be expressed entirely in probabilistic terms. Appendix A of Reference 1 contains a summary description of these experiments. As an overall evaluation of this data base, it is unlikely that the apparent RP effect is simply an artifact of selected reporting by the laboratories involved. Even if one were to assume that there were ten unreported nonsignifi- cant experiments for each reported significant one, the entire expanded data base would still show significant effects with odds against chance of better than 2000:1."
https://www.cia.gov/readingroom/document/cia-rdp96-00788r002000230005-1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har mer tro på like barn leker best. Ulikt livssyn betyr= ikke kompatibel. Kunne ikke engang tenkt meg å date noe med ulik politisk overbevisning eller helt uten utdanning.

Anonymkode: 2a497...a1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så, det at to stykker skriver nøyaktig samme historie på hver sin lapp hver for seg til samme tid er påvirkning? Hvordan har de greid å påvirke hverandre til å skrive det samme når de ikke har snakket sammen eller hatt mulighet til å se hverandres lapper?

Hvis du vil ha en «skeptikers» tanke;

Eieren legger føringer fra start ved å si at hesten oppfører seg annerledes etter å ha blitt satt bort. De fleste, meg selv inkludert, vil jo da trolig tenke at den da har blir utsatt for noe. Å bli slått er vel kanskje noe hester kan bli utsatt for fra tid til annen, så vidt meg bekjent. 

Deretter beskriver dere jo faktisk ulike ting den har blitt slått med. «Noe brunt» er ikke det samme som tøyler, det er dere som tolket de likt, fordi dere begge tror/vil tro på det. 

Og sist men ikke minst, ingen her har noe bevis for at dette har skjedd i det hele tatt, det kan være et påfunnet eksempel. 🤷‍♀️

Anonymkode: f9d83...9a8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Foul play. Blir preppet, eller bedt om å lage en historie som er så generisk at alle lager den samme. Det er en vanlig «cold reading»-teknikk. 

«Er det noen i salen her som har opplevd at noen har dødd på høsten?» 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå bruker du veldig rare eksempler. Skal jeg gi deg et litt mer relevant et for det vi snakker om?

Jeg gikk på et kurs i telepatisk dyrekommunikasjon tilbake i 2010. Jeg hadde ingen tro på at jeg kunne få til dette, men det som skjedde på dette kurset fikk meg til å endre mening. En av de tingene som skjedde var at jeg og en annen så helt den samme filmsnutten for vårt indre øye da vi kommuniserte med en hest. Vi skrev ned kommunikasjonen samtidig mens vi satt motsatt fra hverandre ved bordet, så det var ikke mulig for noen av oss å se hva den andre skrev. Vi så begge at hesten var blitt slått over hodet, og jeg som har drevet med hest, så at den ble slått med noen brune tøyler, mens hun som ikke hadde peiling på hest, så at den ble slått med "noe brunt", som hun ikke visste hva het. Og dette stod svart på hvitt på arkene som vi skrev på.
Og eieren fortalte at hun ville at kurset skulle snakke med hesten, da denne hesten hadde begynt å oppføre seg merkelig etter den hadde vært satt bort på fór.

Og du kan tro akkurat hva du vil om det, men det du tror, er en tro. Du tror at det er tilfeldig, eller du tror at jeg lyver, fordi ditt trossystem ikke tillater at dyr kan kommunisere telepatisk med mennesker.

Var det med Sissel grana? Ei venninne tok det kurset mens jeg passet hundene hennes, da de skulle lese sine egne dyr så kunne venninnen min føle hva hunden hennes følte, akkurat da løp den rundt og rundt vannsprederen min. Jeg fikk passe sjokk når hun ringte på kvelden og spurte om hunden hadde vært i vann og var glad. Det kunne hun ikke visst på noe måte. 

Anonymkode: 2a301...c69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i denne tråden var det mye latterliggjøring og mobbing av folk med et annet livssyn enn dere. Finnes en hel lov mot det om det blir innlegg som bærer preg av hat. 

Nå er jeg enslig og ikke interessert i å date noen. Jeg er litt alternativ og ønsker og forbli enslig. 

Jeg tror ikke på alt det alternative eller at jeg kan prate med avdøde kjæledyr eller bruke ønskekvister slik dere skriver om. 

Jeg har sans for De apokryfe evangelier fra Dødehavsrullene hvor esserne lærte i oldtiden om Jesu hemmelige lære som sa at gudegnisten, perlen og Guds rike, er inni oss. Vi må søke innover etter sjelen. Dette er gnostiske skrifter som søker vekk fra det materielle i den ytre verden og innover til Gud i hjertet vårt. Videre har jeg sans for Buddhas fredelige lære som han selv lærte videre bare var et redskap og en filosofi og ikke en religion. Man skulle bruke den så lenge man var på den veien og så legge den bort når man var ferdig med den. 

Jeg har meldt meg ut av hamsterhjulet og jobber deltid og lever derfor med færre materielle ting enn dere og med et bærekraftig lite forbruk. Jeg er også fleksetarianer og spiser derfor grønnsaker, egg og melkeprodukter og fisk. Kjøtt spiser jeg bare når andre ber meg på middag slik at de skal slippe å plages med å tilpasse seg mitt kosthold. Dette er vel også bærekraftig. 

Jeg har hatt en ateistisk periode men den var dønn kjedelig, føltes tom og ikke rett. Det rette svaret hermenutisk sett er agnostisisme og dette stod også over tempelet i det gamle Hellas: «Virkelig visdom har den som vet at han ingenting vet». 

Jeg har prøvd kristendommen også men på grunn av maktmisbruk opp gjennom årene er den bare preget av tonnevis med skyld og skam og sånt tull. Det var en befrielse å kvitte seg med ordinær kristendom og heller lese De apokryfe evangelier. 

Ellers er det mye i det alternative jeg tar med en klype salt, men jeg tror på at Gud er kjærlighet. Å lage et Helvete hvor man torturerer folk er bare tull for det er ikke kjærlighet. De vanlige religionene er destruktive. 

Jeg har ingen hemninger med å shoppe i religioner. Religionssynkretisme eller religionssammensmelting har vært et fenomen siden folk begynte å reise og det har de gjort siden steinalderen. De vandret over den vide verden. 

Anonymkode: 3cf4e...893

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så klart kunne eg det! Berre spennande med folk som er litt utanfor A4-boksen. 

Anonymkode: 11772...73c

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer dokumenter fra CIA. Her er beskrivelse av noe de kaller "Gateway Process", som går ut på å lære folk å gå ut av kroppen blant annet: https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP96-00788R001700210016-5.pdf

"Workbook" altså, her kan du lære å gå ut av kroppen av CIA: https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP96-00788R001700210023-7.pdf

Disse CIA-dokumentene beskriver altså ting som skeptikere ikke tror på med den største selvfølgelighet, for et slag i trynet :ler:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Foul play. Blir preppet, eller bedt om å lage en historie som er så generisk at alle lager den samme. Det er en vanlig «cold reading»-teknikk. 

«Er det noen i salen her som har opplevd at noen har dødd på høsten?» 

Jøsses, skrev jeg at vi ble "preppet"? Den historien jeg fortalte om hesten som vi begge så at ble slått, var IKKE "preppet". Vi ble selvsagt ikke fortalt noe som helst om denne hesten, jeg skjønner ikke hva du fabulerer om. Vi fikk kun beskjed om å kommunisere med den, og det foregikk i total stillhet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var det med Sissel grana? Ei venninne tok det kurset mens jeg passet hundene hennes, da de skulle lese sine egne dyr så kunne venninnen min føle hva hunden hennes følte, akkurat da løp den rundt og rundt vannsprederen min. Jeg fikk passe sjokk når hun ringte på kvelden og spurte om hunden hadde vært i vann og var glad. Det kunne hun ikke visst på noe måte. 

Anonymkode: 2a301...c69

Nei dette var med Sissel Hufthammer.
Artig historie :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du vil ha en «skeptikers» tanke;

Eieren legger føringer fra start ved å si at hesten oppfører seg annerledes etter å ha blitt satt bort. De fleste, meg selv inkludert, vil jo da trolig tenke at den da har blir utsatt for noe. Å bli slått er vel kanskje noe hester kan bli utsatt for fra tid til annen, så vidt meg bekjent. 

Deretter beskriver dere jo faktisk ulike ting den har blitt slått med. «Noe brunt» er ikke det samme som tøyler, det er dere som tolket de likt, fordi dere begge tror/vil tro på det. 

Og sist men ikke minst, ingen her har noe bevis for at dette har skjedd i det hele tatt, det kan være et påfunnet eksempel. 🤷‍♀️

Anonymkode: f9d83...9a8

Vi snakket IKKE med eier før kommunikasjonen, vi visste INGENTING om hesten unntatt navn, kjønn og alder. Og det var kun jeg som så det brune som tøyler, hun andre sa kun "noe brunt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere vært passivt åpen for det alternative men er i dag kristen. Skulle jeg hyptetisk sett vært på sjekkemarkedet så ville jeg ikke datet en kvinne som aktivt utøver et alternativt livssyn. Jeg kunne nok vært åpen for å date en jødisk kvinne eller ei som holdt seg til en av de ulike retninger innenfor kristendommen, med en lang rekke unntak, som medlemmer av ulike sekter og mormonere...

Jeg er generelt litt varsom med det "alternative", av religiøse grunner og tenker at mange ikke helt vet hva de potensielt begir seg ut på.

Anonymkode: cf8da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt koselesestoff for skeptikere:

This paper deals with experiments conducted in USA in which certain individuals were trained to acquire such ‘Remote Viewing’ capabilities for collecting military intelligence.

https://ciaotest.cc.columbia.edu/olj/sa/sa_jan02srm01.html

Et bitte lite utdrag fra artikkelen: 

"Pentagon asked a viewer about possible Libyan response to U.S. criticism of chemical weapons work at Rabta.
The viewer’s response: A ship named ‘Patua’ or ‘Potua’ would arrive in Tripoli to transport chemicals to an eastern Libyan port.
Verification: A ship named ‘Batato’ in fact arrived in Tripoli and loaded undetermined cargo, which was transported to an eastern Libyan port."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...