Gå til innhold

Kunne du datert noen med et "alternativt" livssyn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En tråd i alternativ forumet dukket opp i "dette snakker vi om nå" oversikten, så jeg klikket meg inn. Herregud var min første reaksjon. Det finnes ingen grense for hva folk er villig til å tro på, og det er et rødt flagg for min del. Jeg kunne aldri ha datet eller respektert noen som tror at man kan snakke med døde kjæledyr. 

Anonymkode: 32bd7...1b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er kanskje vanskelig for deg som er 100% overbevist om at det er en "tro" og ren innbilning. Men hva om det ikke er en tro, men en faktisk opplevelse som er ekte? Er du åpen for det?

Anonymkode: ee6fd...e92

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de dater hverandre, alternative folk søker gjerne andre som liker å diskutere sånne temaer

Anonymkode: 9596b...90c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg kunne ikke involvert meg med en som trodde hun (jeg er mann selv) kunne snakke med sin avdøde hund, katt, hest eller annet. Det er ikke bare "annerledes", det er rene vrangforestillinger. Så er det selvfølgelig ingen kampsak for meg å uoppfordret gå bort til sørgende mennesker som finner trøst i å lalle seg inn i sånt rør og si "du vet at vedkommende er borte for alltid, eller?!", men jeg synes også det er rart. Jeg har mistet min aller beste venn, og samme hvor leit det var slo det meg aldri at det var et alternativ å bare finne på at "sjelen hans" egentlig besøkte meg når jeg sov.

Så tror jeg nok ofte de finner hverandre, de her. Enten de tror på nøyaktig det samme eller i hvert fall "tenker alternativt" begge to, om det så er at den ene tror på dyretolker og den andre på rene konspirasjonsteorier.

Anonymkode: 6d475...fb4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt uaktuelt. Men nå er ikke slike kvinner særlig glad i rasjonelle menn med logisk sans, så jeg er nok ikke særlig attraktiv for de heller 

Anonymkode: c40e5...39c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er kanskje vanskelig for deg som er 100% overbevist om at det er en "tro" og ren innbilning. Men hva om det ikke er en tro, men en faktisk opplevelse som er ekte? Er du åpen for det?

Alle påstander er bare tro om man ikke har solide bevis for påstanden sin. 

Anonymkode: e4c47...969

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror de dater hverandre, alternative folk søker gjerne andre som liker å diskutere sånne temaer

Anonymkode: 9596b...90c

Har du kilde på denne påstanden?

Jeg er selv medium og har alltid vært svært alternativ.

Min mann er skeptiker av rang. Han mener alt jeg holder på med er tøys og tull. 

Det lever vi godt med. Vi har ulik oppfatning på en del ting, men vi har likevel en felles plattform på andre områder. Sammenfallende verdier, humor, interesser etc. Vi har vært sammen i 10 år og har 2 barn sammen. Går veldig fint :) 

I og med at jeg jobber og underviser innen alternativ bransjen kjenner jeg naturligvis mange med samme livssyn som meg. Jeg kan dele disse gledene på den arenaen. Kjenner dessuten til mange par som er som oss, en part er alternativ og den andre strake motsetningen.

Anonymkode: 56ac9...927

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i et land hvor det er vanlig at folk praktiserer svart magi, at det er en helt vanlig del av folks samtaler. Jeg tror på det selv, men involverer meg ikke fordi det er galt ifølge min religion. 

At noen tror de kan snakke med døde kjæledyr eller døde folk, er for meg helt vanlig og ville ikke hevet et øyebryn om en trodde det var mulig. 

Men jeg hadde nok ikke ville være med en som driver med slikt til vanlig.

Anonymkode: 58eb5...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke om det er genuin tro på astrologi, «lysbærere», engler ol. Jeg er for lite åpen til at det ville fungert om det er noe som tok særlig plass i den andres liv. Av en eller annen teit grunn blir jeg enda mer skeptisk om en mann tror på slike ting, de skal liksom være mer rasjonelle.

Jeg har selv vært igjennom både religion og det paranormale da jeg var barn/ungdom, men alt ble forkastet etter hvert som jeg leste meg opp. Nå er jeg ateist, og sikkert i overkant bastant, noe jeg lever fint med 😄 Samtidig så vil jeg jo gjerne at det skal være noe mer, men det må vitenskapelig bevises, jeg har det ikke i meg å bare tro.

Anonymkode: dbb5d...de7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du kilde på denne påstanden?

Jeg er selv medium og har alltid vært svært alternativ.

Min mann er skeptiker av rang. Han mener alt jeg holder på med er tøys og tull. 

Det lever vi godt med. Vi har ulik oppfatning på en del ting, men vi har likevel en felles plattform på andre områder. Sammenfallende verdier, humor, interesser etc. Vi har vært sammen i 10 år og har 2 barn sammen. Går veldig fint :) 

I og med at jeg jobber og underviser innen alternativ bransjen kjenner jeg naturligvis mange med samme livssyn som meg. Jeg kan dele disse gledene på den arenaen. Kjenner dessuten til mange par som er som oss, en part er alternativ og den andre strake motsetningen.

Anonymkode: 56ac9...927

Trenger man kilde for å tenke at folk ofte søker til likesinnede? 🤔 Vedkommende påstår da ikke at det alltid er sånn?

Anonymkode: f9d83...9a8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg kunne ikke involvert meg med en som trodde hun (jeg er mann selv) kunne snakke med sin avdøde hund, katt, hest eller annet. Det er ikke bare "annerledes", det er rene vrangforestillinger.

Og hvordan vet du at det er vrangforestillinger?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle påstander er bare tro om man ikke har solide bevis for påstanden sin. 

Anonymkode: e4c47...969

Og da tror jo du at det ikke er ekte, du har en overbevisning om at det ikke er ekte, altså et trossystem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde vært uaktuelt. Jeg møter nok vrangforestillinger på jobb, om jeg skal holde på med sjuke folk hjemme og.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, i utgangspunktet ikke. Dersom han var drømmemannen på alle andre områder, så hadde jeg gitt det er forsøk. Litt lite sannsynlig at han ville vært drømmemannen hvis han hadde slike rare tanker, (i mine øyne) men det er lite som er direkte deal breaker hvis alt annet er bra. Jeg har møtt nok menn som er perfekte på papiret, men som jeg ikke får følelser for.

Anonymkode: d83b5...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
BobbySocks skrev (9 minutter siden):

Nei, det hadde vært uaktuelt. Jeg møter nok vrangforestillinger på jobb, om jeg skal holde på med sjuke folk hjemme og.

Det er ganske mange som er "sjuke" da ifølge deg.

83% av Amerikanere sier de har hatt en overnaturlig opplevelse i hjemmet: https://www.nar.realtor/magazine/real-estate-news/sales-marketing/survey-83-have-had-paranormal-experiences-at-home

64% av Briter sier de tror på overnaturlige fenomener: https://www.expedia.com/newsroom/brits-believe-in-ghosts/#1513d9eb-fa36-481f-81d4-29c36097065c-link

Og tenk på alle de lallende gale husholdningene i Norge som har bedt om hjelp fra Åndenes Makt. Det gikk i 15 sesonger, og var vel 10 episoder i hver  sesong, så 150 husholdninger pluss alle de som ikke kom med: https://no.wikipedia.org/wiki/Åndenes_makt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ganske mange som er "sjuke" da ifølge deg.

83% av Amerikanere sier de har hatt en overnaturlig opplevelse i hjemmet: https://www.nar.realtor/magazine/real-estate-news/sales-marketing/survey-83-have-had-paranormal-experiences-at-home

64% av Briter sier de tror på overnaturlige fenomener: https://www.expedia.com/newsroom/brits-believe-in-ghosts/#1513d9eb-fa36-481f-81d4-29c36097065c-link

Og tenk på alle de lallende gale husholdningene i Norge som har bedt om hjelp fra Åndenes Makt. Det gikk i 15 sesonger, og var vel 10 episoder i hver  sesong, så 150 husholdninger pluss alle de som ikke kom med: https://no.wikipedia.org/wiki/Åndenes_makt

Ja, det er dessverre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ville vært helt uaktuelt for meg siden jeg har dårlig erfaring fra før, det blir for slitsomt når man har hatt planer for en dag i lang tid og så kunne ikke partner likevel fordi horoskopet sier hun kan bli utsatt for en ulykke, eller at hun foretar målinger som med ønskekvist for å sjekke om jeg har usynlige hjelpere, så nå er jeg der at dersom en date lurer på hvilket stjernetegn jeg er født i så ønsker jeg henne bare god bedring og så er vi ferdig med den saken. :D

Anonymkode: 462de...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt uaktuelt for meg å date et ‘medium’, eller som tror på konspirasjonsteorier om Bill Gates eller hva det måtte være. Ja, noen ganger skjer det fremskritt som gjør at vi må endre teori, og noen ganger må man ta vanskelige valg basert på utilstrekkelig informasjon (koronapandemi) eller raskere utvikling av vaksiner enn normalt. Men vi vet ganske mye i dagens samfunn som vi ikke visste for 100 år siden.

Kommer du til meg på date og snakker om WEF, WHO også videre uten selv å ha vært der, da blir det siste date.

Religion kan tolereres inntil en viss grad, jeg er selv riktignok en ateistisk støttemedlem i den norske kirka. Har faktisk vært innom tanken om jeg bør melde meg ut.

M40/vitenskapstroende

Anonymkode: 5fa24...d0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...