Gå til innhold

Quiz med ukevne lag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Svigerfar er langt oppe i 80-åra og elsker å lese opp quiz.

Det er aldri snakk om at den som vet svaret kan svaret- men han deler opp i lag med to og to. 
Lagene må gjette både 1,2 og 3 ganger før spørsmålet går videre til neste lag. 
Favoritt-laginndelingen er jentene mot guttene. Der vil si meg og svigermor som er både dement og pleietrengende. Ikke mye å hente der.

Guttene er mann og sønn som begge er kvikke i hodet og politisk oppdaterte via jobb. 

Aftenpostens quiz er dritvanskelig og selv om jeg følger noenlunde med i nyhetsbildet så husker jeg ikke navn/årstall og lignende av noen særlig grad.

Jentelaget ( meg ) føler meg som en komplett idiot hver gang. Hater det. 
«Dette har jo vært på nyhetene» 

Å ha åpen spørrerunde vil han ikke, det går fort raskt for han. Svært omstendelig med poenginndeling og skjema.

Hvordan komme ut av dette uten å bli offentlig idioterklært? 
De spørsmålene jeg faktisk kan blir bagatellisert som musikk, film, kjendiser etc. Hvem i all verden går rundt og husker på sånt. 

Anonymkode: 8a621...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Quiz skal være gøy!

Kan du si at du syns det kunne vært gøy å bytte om på lagene innimellom? Det er verd et forsøk, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Play along and move on... 

Anonymkode: 3583c...e1f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i quiz, og er ikke noe konkurransemenneske. Jeg er god på å gjøre mitt da for at laget kan dra i land en seirer. Dette her hadde jeg derimot ikke orket. Jeg hadde tatt oppvasken, eller bedr om å være quiz-master, hvor det er den eldre mot den yngre generasjonen. Altså din far og mor, mot din mann og sønn. Få med din mann på at dette kan bli artig. Så får en se hvor artig det faktisk blir. 

Eneste en kan si er vel at mulig dette er noe en vil tenke tilbake på og smile av etter de har gått bort, og derfor må en holde ut, selv om det er pyton nå. Full forståelse herfra. Jeg hadde slitt med å orke det der. 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du blir ikke "offentlig idioterklært" av at ditt lag, bestående av deg og en person alle vet er dement, gjør det dårlig når dere tar Aftenposten-quizen hos svigers med folk som kjenner deg kjempegodt.

Jeg kan skjønne det er litt irriterende, men her tenker jeg virkelig at det eneste rette er å bare smile av det hele. Dette går helt, helt fint.

Anonymkode: 66cf8...f47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å si at nå mikser vi på lagene, du og din mann mot svigers. Problem solved

Anonymkode: dfcc9...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bagatell som ikke betyr noe som helst, med mindre du velger å la den gjøre det. Det er lek, underholdning, spill internt i den nærmeste familien, ingen blir offentlig idioterklært av det. Det du derimot risikerer med å skulle gjøre en sak av det, er å framstå som en dårlig taper med litt lite humor og litt mye selvhøytidelighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min familie med også 4-5 deltakere er alle på lag, og far (som ikke er like ille som din svigerfar) må bli enig om ett svar med oss andre. Da blir quizen mot fasiten og ikke en konkurranse mellom lag i familien. 

jeg forstår at det er en kjip tradisjon for deg, slik det er i dag. 

Anonymkode: 00c25...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...