Gå til innhold

Hengepupper etter graviditet og amming? Som ung ammende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hengepupper er ikke relatert til amming, men til svangerskap. Å kutte ned på amming vil ikke hjelpe. 

Anonymkode: 6ccd3...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var også ganske ung med første. Fikk veldig store bryster under svangerskapet og ved amming. Gikk mye ned i vekt og sluttet ganske brått å amme da barnet var rundt ett år. Da ble puppene veldig kjipe etterpå. Ble så gravid med nr to, som jeg ammet lenge og avsluttet ammingen mer gradvis. Puppene ble ikke like kjipe etter nr to. Fikk så nr tre noen år senere. Ammet også da lenge. Puppene ble ikke like kjipe etter nr tre. Veier tre kilo mer enn det jeg gjorde før og etter nr en og nr to. Virker som det slo positivt ut for brystene. Det er et tips som funket her mot kjipe tomme hengepupper, legg litt på deg. Sørg i alle fall for at du ikke blir veldig tynn 🙂 

Anonymkode: 12bd8...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er mest genetisk? Jeg har ammet to barn i ett år hver, etter fylte tredve, Puppene har variert litt i størrelse, men aldri vært hengende, heller ikke nå når jeg er nærmere femti. Er slank og har alltid vært det, ingen større variasjoner mtp vekt. Store vektforandringer kan forårsake strekkmerker, men slett ikke hos alle. Jeg hadde diiger gravidmage med førstemann, ingen strekkmerker - som nok bare er flaks eller genetisk.

Ikke ta "sorgene på forskudd", la kroppen komme seg etter svangerskapet og se an ❤️

Anonymkode: a248b...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Var også ganske ung med første. Fikk veldig store bryster under svangerskapet og ved amming. Gikk mye ned i vekt og sluttet ganske brått å amme da barnet var rundt ett år. Da ble puppene veldig kjipe etterpå. Ble så gravid med nr to, som jeg ammet lenge og avsluttet ammingen mer gradvis. Puppene ble ikke like kjipe etter nr to. Fikk så nr tre noen år senere. Ammet også da lenge. Puppene ble ikke like kjipe etter nr tre. Veier tre kilo mer enn det jeg gjorde før og etter nr en og nr to. Virker som det slo positivt ut for brystene. Det er et tips som funket her mot kjipe tomme hengepupper, legg litt på deg. Sørg i alle fall for at du ikke blir veldig tynn 🙂 

Anonymkode: 12bd8...930

Ingen fasit på det, jeg har alltid vært tynn eller slank, puppene har alltid vært ok faste uansett. Noen med litt ekstra kg eller overvektige kan jo også ha slappe hengepupper, så det er ikke nødvendigvis "en oppskrift", men ja, kanskje et tips, for enkelte.

Anonymkode: a248b...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk støttende BH. Mange gjør ikke det og da strekkes huden mye mer enn nødvendig. Sov også med BH.

Men de vil bli slappere uansett.

Anonymkode: 193ef...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk barn som 29 og 32 åring og har fortsatt ikke hengepupper nå som 37 åring, 

Anonymkode: 4bf3b...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er helt umulig å si. Varierer fra person til person. Min søsters så ut som vrengte lommer selvom hun var 19 og hadde en fyldig b-cup når hun fikk første barn. Mens min mor hadde samme gamle fyldigheten etter både nr 1, 2 og 3. 

Mine egne ser ca lik ut som før jeg ammet. Muligens litt mer heng og fylde men ikke på noen måte stygge eller kjipe. Verste endingen for min egen del er vel at Areola ble mørkere og brystvortene større. 

Anonymkode: c11f8...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...