Gå til innhold

Hjelp! Synkende hcg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei❤️

Kan noen hjelpe en desperat meg?

Jeg hadde BO for 4 mnd siden.. Ble endelig gravid igjen på desember- EL.Men i dag morges synes jeg at streken er svakere enn for 2 dager siden😔 Har ingen andre symptomer, ingen blødning eller magesmerter. Den burde jo egentlig ha vært sterkere, eller?

Er dette starten på en SA? 💔

Setter pris på alle svar!

IMG_2632.jpeg

Anonymkode: 03215...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hmm... har du testet på samme tid på døgnet? Og med ca like konsentrert urin? Er jo mye som avgjør styrken på streken. 

Anonymkode: ab9d9...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i alle fall lest om flere som har opplevd dette, og så tester de etter et par dager igjen og da er streken enda sterkere. Så tror det er normalt. 

Krysser fingrene for deg🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere tester? Kan det være variasjon i testene og dette er en som ikke gir mye farge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en grunn til at det blir advart mot å måle utvikling av hcg med graviditetstest. Når det er sagt testet jeg selv flere ganger sist jeg var gravid fordi jeg ikke klarte å tro på det, og den siste testen jeg tok var noe svakere enn de andre. Sitter her med en åtte måneder gammel baby i armene, så det gikk i hvert fall helt fint 🥰 Anbefaler å ta blodprøve hos legen om du er veldig bekymret.

Anonymkode: 422ca...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hmm... har du testet på samme tid på døgnet? Og med ca like konsentrert urin? Er jo mye som avgjør styrken på streken. 

Ja, alle disse er med morgenurin 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har i alle fall lest om flere som har opplevd dette, og så tester de etter et par dager igjen og da er streken enda sterkere. Så tror det er normalt. 

Krysser fingrene for deg🤞

Tusen takk for svar❤️❤️ Håper virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sniff76 skrev (8 minutter siden):

Har du flere tester? Kan det være variasjon i testene og dette er en som ikke gir mye farge...?

Jeg har flere tester ja, men da må jeg teste på mer utvannet urin, eller vente til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en grunn til at det blir advart mot å måle utvikling av hcg med graviditetstest. Når det er sagt testet jeg selv flere ganger sist jeg var gravid fordi jeg ikke klarte å tro på det, og den siste testen jeg tok var noe svakere enn de andre. Sitter her med en åtte måneder gammel baby i armene, så det gikk i hvert fall helt fint 🥰 Anbefaler å ta blodprøve hos legen om du er veldig bekymret.

Tusen takk for svaret ditt, det gir meg litt håp❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svaret ditt, det gir meg litt håp❤️

Krysser fingrene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvor konsentrert urinen din er. Selv om alle testene er tatt på morgenurin, drikker du og spiser neppe nøyaktig like mye/det samme hver dag. Derfor kan det at den ene testen ser svakere ut bare komme av at du har drukket mer/spist mer mat med vann i (som mye frukt og grønnsaker).

Det er ikke anbefalt å bruke graviditetstester til å måle utvikling i graviditet! Det er meningen man skal bruke dem én gang for å fastslå graviditet.

Anonymkode: bb0d6...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange skriver at tester ikke skal brukes for å måle hcg, men for meg har de alltid vist riktig. Både med SA og vellykkede graviditeter. 

Men en svak test sier ikke så mye. Man ser tendens over dager. 

Så ikke mist håpet enda 

Anonymkode: 59657...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 13.15):

Mange skriver at tester ikke skal brukes for å måle hcg, men for meg har de alltid vist riktig. Både med SA og vellykkede graviditeter. 

Men en svak test sier ikke så mye. Man ser tendens over dager. 

Så ikke mist håpet enda 

Anonymkode: 59657...c76

Det er stor feilmargin og derfor er det ikke anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...