Gå til innhold

folk som sier ti stil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En kompis holdt på med noe greier på PC og jeg spurte om det var vanskelig. Ti stil fikk jeg til svar. Er det greit å svare folk sånn? 

Anonymkode: 80b0f...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke en kompis. Man snakker overhodet ikke slik til folk nei. 

Anonymkode: 68267...72e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var konsentrert og du tolket signaler feil. 

Anonymkode: b84b9...6c2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er selvfølgelig ikke greit å be folk holde kjeft når de ikke har ment annet enn godt, men han mistet vel hodet litt fordi han opplevde seg forstyrret mens han holdt på med konsentrasjonsarbeid. Jeg synes ikke det er okay og har aldri svart sånn i voksen alder, og jeg hadde vel tenkt det var naturlig å si kort sorry etterpå.

Samtidig høres dette ganske bagatellmessig ut for meg. Virker åpenbart at han var dypt inne i noe, et eller annet krevende på PC som man jo normalt forsøker å ikke forstyrre folk i. Så glapp budskapet "jeg må nesten konsentrere meg skikkelig nå, så kan ikke prate" ut på en langt kortere og mindre trivelig måte enn det burde. 

Anonymkode: aba26...c94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var jo en uhøflig respons, men det kan hende han holdt på med noe som krevde 100% fokus, og at du dermed brøt inn på et veldig uheldig tidspunkt som kunne ødelegge for ham. Kanskje han oppfattet deg som uhøflig også, som forstyrret ham. 

Ta det opp med han når han er ferdig på PC'en, så får dere kanskje ryddet opp i en misforståelse. 🙂 

Anonymkode: 3b81a...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tolk det som "ikke nå, vent litt", sagt helt uten tanke.

Ikke nødvendig å bli krenket av alt.

Anonymkode: 05e39...f2b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Ikke snakk til meg akkurat nå" pleier jeg å si, men budskapet er jo det samme. Alt hva man skal krenkes av...

Anonymkode: a531a...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En kompis holdt på med noe greier på PC og jeg spurte om det var vanskelig. Ti stil fikk jeg til svar. Er det greit å svare folk sånn? 

Holder man på med kompliserte ting, og tilskuerne driver å maser, så kan det koke over for alle og enhver. 
Ha dette i minnet for fremtiden og la folk jobbe i fred når ting koker rundt den som jobber. 
Etterpå, kom det et unnskyld da? Det hadde vært en grei sak fra arbeideren. 

Anonymkode: 9260e...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han kunne sagt det på en hyggeligere måte.

Men han holdt gjerne på med noe som han hadde holdt på med lenge og da skal det lite til for å bli litt ekstra irritert og da tenker man ikke helt klart. Og da kan din lille kommentar være ekstra irriterende for ham

Så jeg ville ikke brydd meg mer om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det begrepet i to situasjoner:

1. Noen forteller noe sjokkerende, jeg svarer "ti still, det kan da ikke være riktig/sant/mulig?"
2. Noen forteller noe som er så morsomt at jeg ikke klarer å slutte å le, jeg svarer "nå må du ti still før jeg tisser på meg!"

Ellers syns jeg det er ufint, men jeg forstår behovet for konsentrasjon når man holder på med noe vanskelig. Hadde du reagert likt hvis vedkommende sa "hysj" eller "vær stille, jeg konsentrer meg"?

Hvis jeg legger opp masker til strikketøy og teller kan jeg godt svare "hysj, jeg teller" uten at jeg mener noen vondt med det, jeg vil bare ikke komme ut av tellingen, spesielt ikke hvis det er snakk om 100+ masker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Stil? Du får be han si det riktig,i det minste! 

Anonymkode: 91228...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når det koker i hodet og noen forstyrrer meg så sier jeg hysj. Det koker og da mister man hodet litt i det øyeblikket. Lær deg å lese situasjonen. Ser man at noen er konsentrert så ikke forstyrr akkurat da. Spør heller etterpå om det var litt vanskelig. 

Anonymkode: 5ab41...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bagatell. Men hvis du blir helt forferdet av det så får du avslutte relasjonen slik at personen som sa det slipper å veie hvert ord for at du ikke blir lei deg/nedstemt osv

Anonymkode: 87b50...7bb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...