AnonymBruker Skrevet i går, 10:38 #1 Del Skrevet i går, 10:38 Hvor ille er det egentlig? Jeg legger meg alltid til å sove på siden, men hender jeg våkner på ryggen noen ganger i løpet av natta. Er jeg helt døsig, hender det også at jeg fortsetter å sove på ryggen selv etter å ha våknet litt… Føles ikke ubehagelig, men blir stresset da jeg vet man helst ikke skal gjøre det. Anonymkode: 6bd31...ef1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:28 #2 Del Skrevet i går, 11:28 Du finner alltid en haug med folk som sier at så lenge du ikke merker noe ubehag så er det ikke farlig, men det velger jeg å tro er enten uvitenhet, eller at de må si det til seg selv for å komme gjennom dagen fordi de har gjort det selv. Dersom du får dårlig blodsirkulasjon av å ligge på ryggen merker du det, men du merker det ikke dersom babyen får dårlig blodsirkulasjon. Anbefaler å lese denne artikkelen. Det er som med det meste annet man skal unngå, det går som regel greit, men hvorfor i alle dager ta sjansen? De som røyker eller snuser gjennom svangerskapet får som regel helt friske babyer uten komplikasjoner, men man gjør det jo ikke, fordi KAN gå galt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for noe du ikke kan kontrollere, så om du våkner på ryggen er det bare å snu seg igjen og sove videre. Det kan også hjelpe å støtte opp med puter 😊 https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-ikke-sove-pa-ryggen?fbclid=IwY2xjawHcvTJleHRuA2FlbQIxMQABHX6OZb79rjpH9FiM4vXvYz15nMPeP1juC9k6rJzmMm9XGdSj6wcQaSeSwg_aem_XkI5rZyFviFE6tcW8N8GIQ Anonymkode: 72c05...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Fått 3 barn. Sovet på ryggen til tider i 4 trimester med alle. Klarte ikke sove på sidene pga problemer med hoftene. Sov dog ikke flatt på rygg. Bygget meg opp slik at jeg satt litt oppreist. Det var helt greit sa både lege, jordmor og fysio. Anonymkode: fbcb1...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fått 3 barn. Sovet på ryggen til tider i 4 trimester med alle. Klarte ikke sove på sidene pga problemer med hoftene. Sov dog ikke flatt på rygg. Bygget meg opp slik at jeg satt litt oppreist. Det var helt greit sa både lege, jordmor og fysio. Anonymkode: fbcb1...557 4. trimester? I måned 10-12 av graviditeten? Anonymkode: 30778...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 12.28): Du finner alltid en haug med folk som sier at så lenge du ikke merker noe ubehag så er det ikke farlig, men det velger jeg å tro er enten uvitenhet, eller at de må si det til seg selv for å komme gjennom dagen fordi de har gjort det selv. Dersom du får dårlig blodsirkulasjon av å ligge på ryggen merker du det, men du merker det ikke dersom babyen får dårlig blodsirkulasjon. Anbefaler å lese denne artikkelen. Det er som med det meste annet man skal unngå, det går som regel greit, men hvorfor i alle dager ta sjansen? De som røyker eller snuser gjennom svangerskapet får som regel helt friske babyer uten komplikasjoner, men man gjør det jo ikke, fordi KAN gå galt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for noe du ikke kan kontrollere, så om du våkner på ryggen er det bare å snu seg igjen og sove videre. Det kan også hjelpe å støtte opp med puter 😊 https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-ikke-sove-pa-ryggen?fbclid=IwY2xjawHcvTJleHRuA2FlbQIxMQABHX6OZb79rjpH9FiM4vXvYz15nMPeP1juC9k6rJzmMm9XGdSj6wcQaSeSwg_aem_XkI5rZyFviFE6tcW8N8GIQ Anonymkode: 72c05...e4b Litt rart at man tar CTG liggende flatt på rygg i 30 min om gangen når du mener det er så farlig. Jeg tok CTG liggende på ryggen daglig i flere uker da jeg var innlagt i 3.trimester, før baby ble tatt med hastesnitt i uke 35, og det var tydeligvis ikke noe problem så lenge jeg ikke følte meg dårlig. Det ble også tatt ultralyd like etter den ene CTG-en som viste helt fin blodgjennomstrømning til baby, og da hadde jeg ikke bevegd meg fra der jeg lå på rygg. Anonymkode: 744be...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Sover alltid på rygg, både som gravid og ikke-gravid. Alt av helsepersonell jeg har snakket med om det sier at så lenge jeg ikke merker noe ubehag så er det bare til å gjøre det. Det er vel bare det at ei nerve KAN komme i klem. Anonymkode: b1f18...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå