Gå til innhold

Bør jeg kjøpe nye laken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Husk å vaske dyna også! Tørkes i trommel med tennisball i mange timer, ta ut og ristes innimellom. 

Anonymkode: b1b5e...4d1

Info i tråden oppsummert:

Lukten satt i laken og trekk til overmadrass - ikke dyne eller pute. Ref siste post: lukt fra laken borte etter vask på 95 grader, og lukt fra overmadrass borte med natron. 

Anonymkode: 764e5...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lukten satt i laken og trekk til overmadrass - ikke dyne eller pute. Ref siste post: lukt fra laken borte etter vask på 95 grader, og lukt fra overmadrass borte med natron. 

Vet det. Men dyna må fortsatt vaskes om den ikke er blitt vasket, når man har svettet så mye. Man svetter jo ikke bare på den sida av kroppen som ligger ned på lakenet til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet det. Men dyna må fortsatt vaskes om den ikke er blitt vasket, når man har svettet så mye. Man svetter jo ikke bare på den sida av kroppen som ligger ned på lakenet til enhver tid. 

Selvsagt vet jeg at man svetter inn i dyne og puter også, jeg vasker og lufter dyner. Men det var som sagt ikke i dyna lukten var. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom du ikke opplever ønsket bedring, ts, så anbefaler jeg at du går ut og kjøper deg laken og dynetrekk i lin. Lin regulerer temperatur og funker når man svetter på en suverent mye bedre måte enn bomull. Det tar også til seg noe mindre lukt.

Funker vask så er alt helt supert - intet er bedre enn å slippe å belaste miljø og lommebok på nytt sengetøy unødig. Men altså: lin funker vesentlig bedre enn bomull. 

Anonymkode: 14400...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom du ikke opplever ønsket bedring, ts, så anbefaler jeg at du går ut og kjøper deg laken og dynetrekk i lin. Lin regulerer temperatur og funker når man svetter på en suverent mye bedre måte enn bomull. Det tar også til seg noe mindre lukt.

Funker vask så er alt helt supert - intet er bedre enn å slippe å belaste miljø og lommebok på nytt sengetøy unødig. Men altså: lin funker vesentlig bedre enn bomull. 

Anonymkode: 14400...03a

Fikset det med å kokvaske lakenen på 95 grader, og helle natron der det luktet på overmadrassen, og la det virke. Stor forbedring da jeg stod opp i dag. Satser på at det holder seg slik. I verste fall får jeg kjøpe nytt laken (sikkert noe flott på januartilbud), og overmadrassen er ikke veldig langt unna oppbrukt levetid. Den funker, men jeg har tenkt at lateks kanskje er bedre enn skum? Latex skal jo også være best mtp å transportere fukt. Men..money money money :ler:

Bruker madrassbeskytter fra Jensen tempsmart som regulerer kroppsvarmen, helt genialt! 

Har et sengetøy i linblanding (50-50), men ikke laken. Supert om vår/sommer, men om vinteren må jeg ha flanell, for jeg fryser veldig 🥶

Har du et laken i lin du kan anbefale, hvor kjøpes det? Foreløpig er jeg veldig fornøyd med madrassbeskytteren med tempsmart, hatt veldig jevn kroppstemp siden jeg begynte å bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...