AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #41 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia? Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende: * det stinker * det er skittent * hunden bråker * hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv. * det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk * du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise * naboene hater deg, garantert * det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster * det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet * hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine * halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt. Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet? Anonymkode: 616f3...055 jeg skjønner ikke at folk har råd jeg da. Single dame med 1 inntekt men møter stadig uføre som har både 2 og 3 hunder så hvordan de har råd forstår jeg ikke. Har trodde de hadde lav inntekt. Anonymkode: 0ef49...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #42 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia? Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende: * det stinker * det er skittent * hunden bråker * hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv. * det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk * du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise * naboene hater deg, garantert * det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster * det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet * hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine * halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt. Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet? Anonymkode: 616f3...055 Man kan si det samme om barn 😉 Anonymkode: ef4bd...cf2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #43 Del Skrevet 28. desember 2024 Det går helt fint for meg at du ikke forstår, fordi hunden min forstår 🥰 Anonymkode: c07ca...1b1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 28. desember 2024 #44 Del Skrevet 28. desember 2024 Hunden min hjelper meg med å holde meg i form, er lite glad i å være ute. Har slitt med angst. Men med en hund så må man ut og gå. Min bader en gang i uka, to ganger shampoonering og balsam, synes ikke han lukter så ille. Den gir mye glede for meg og min familie. Og er en liten morsom dramaqueen 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 28. desember 2024 #45 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barn bruker bleier 2-3 år av sitt liv. Hvor lenge må du forholde deg til hundebæsj? Forhåpentligvis i 15-16 år. Håpløs sammenligning. Anonymkode: 5f523...82e Hunden min bæsjer ute, så det er ikke akkurat så mye jeg tenker over. Vi bor på landet med grusveier og han gjør i fra seg i grøfta, er bare gjødsel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #46 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia? Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende: * det stinker * det er skittent * hunden bråker * hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv. * det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk * du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise * naboene hater deg, garantert * det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster * det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet * hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine * halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt. Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet? Anonymkode: 616f3...055 Null stress med pass de få gangene det er aktuelt med en godt trent hund. Den er sjelden alene, ikke skuddredd, selskap, trygghet, kjærlighet, varslingssystem, ikke illeluktende, naboene ELSKER den spesielt de små, har ikke bil, men eget spesialtilpasset teppe og sele når vi er i andres bil uten problemer. Det er nok ikke for alle, mrn jeg har alltid hatt hund og vil for alltid ha det. Mennesker dør også, men vi velger likevel å bli glad i folk. Livet er fullt av sorger, men livet med hund veier hundre ganger opp for det 👌 Anonymkode: fa588...119 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 28. desember 2024 #47 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare elsker når hundeeiere skriver dette. Jo, alle hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din. Noen lukter mer enn andre, f.eks retrievere. Men alle stinker. De som lukter minst lukter utgått smør. Det lukter i alle fall ekkelt av alle sammen. Anonymkode: d1035...4a4 Dummeste jeg har lest. Det kan ikke du uttale deg om, for du har ikke hilst på alle hunder på denne kloden, bare fordi du har hilst på noen få hunder,så tror du absolutt alle hunder som eksisterer er akkurat sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #48 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg har hund fordi jeg synes det er gøy å konkurrere i ulike grener hundesport. Hadde det ikke vært for den interessen hadde jeg ikke giddet å ha hund bare for å "ha", det ville vært helt meningsløst for min del. Anonymkode: a8a0b...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #49 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er sjukt å sammenligne hunder med barn 🤮 Anonymkode: 5f523...82e Ja, hunder er helt klart best! Kan ikke sammenlignes... Anonymkode: fa588...119 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #50 Del Skrevet 28. desember 2024 Og jeg skjønner ikke hvordan folk orker å bo uten hund😅 Har både hund og barn, og tidvis ett skittent hjem med mye glede. Usikker på hvem som roter og griser mest, men tror ikke det er hundene gitt. For oss som bor med de lukter de ikke vondt, og hva andre mener bryr jeg meg fint lite om. Det er så mye mer i dette livet enn et rent hjem uten rot... Anonymkode: 9e7e2...391 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #51 Del Skrevet 28. desember 2024 Margit777 skrev (4 minutter siden): Hunden min bæsjer ute, så det er ikke akkurat så mye jeg tenker over. Vi bor på landet med grusveier og han gjør i fra seg i grøfta, er bare gjødsel. Tipper mange hundeeiere tenker det samme. På vinteren er det skikkelig utrivelig å gå tur med masse bæsj og tisseflekker i snøen. På glatta er det tryggest å gå i grøfta, og det er skikkelig ekkelt med all tiss og bæsj fra hunder. Anonymkode: 5f523...82e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #52 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper mange hundeeiere tenker det samme. På vinteren er det skikkelig utrivelig å gå tur med masse bæsj og tisseflekker i snøen. På glatta er det tryggest å gå i grøfta, og det er skikkelig ekkelt med all tiss og bæsj fra hunder. Anonymkode: 5f523...82e Da er det nok best å holde seg hjemme, for avføring fra hunder, katter, fugler og alle mulige andre dyr er det overalt utendørs. Anonymkode: a8a0b...153 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #53 Del Skrevet 28. desember 2024 fugl fønix skrev (6 minutter siden): Dummeste jeg har lest. Det kan ikke du uttale deg om, for du har ikke hilst på alle hunder på denne kloden, bare fordi du har hilst på noen få hunder,så tror du absolutt alle hunder som eksisterer er akkurat sånn. Oooooj så krenka. Når 100% av alle de hundrevis av bikkjene jeg har møtt STINKER, kan jeg fint si at ALLE bikkjer stinker. For det gjør de. Du bare lukter det ikke selv. Anonymkode: d1035...4a4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #54 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oooooj så krenka. Når 100% av alle de hundrevis av bikkjene jeg har møtt STINKER, kan jeg fint si at ALLE bikkjer stinker. For det gjør de. Du bare lukter det ikke selv. Anonymkode: d1035...4a4 Kjære vene, tenk å hisse seg slik opp over en kommentar på lukt. Det lukter jo hat lang vei. Det er en verre lukt enn våt hund, sånn til info 😄 Anonymkode: fa588...119 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #55 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg har katt og hund. Hunden har vært bestevenn psykolog, turrenn, barnesitter ( ikke redd for å være alene) ..unge voksne barn som har vokst opp med hunden. Der er som en katt, bare mye mer. Anonymkode: 0286d...8a5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 28. desember 2024 #56 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oooooj så krenka. Når 100% av alle de hundrevis av bikkjene jeg har møtt STINKER, kan jeg fint si at ALLE bikkjer stinker. For det gjør de. Du bare lukter det ikke selv. Anonymkode: d1035...4a4 Nei det er jeg ikke,er noe du dikter opp i ditt trangsynte hodet. Det finnes flere enn 100vis av hunder her i verden, er bare en liten brøkdel du har møtt,du kan ikke uttale deg om resten du ikke har møtt,blir for dumt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #57 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det nok best å holde seg hjemme, for avføring fra hunder, katter, fugler og alle mulige andre dyr er det overalt utendørs. Anonymkode: a8a0b...153 Nei, det er ikke bæsj fra andre dyr i grøftene hvor mennesker ferder. Plukk opp bæsjen til bikkjene deres! Anonymkode: 5f523...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #58 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke bæsj fra andre dyr i grøftene hvor mennesker ferder. Plukk opp bæsjen til bikkjene deres! Anonymkode: 5f523...82e Ikke bare i grøftene, det er overalt. Du får se bedre etter neste gang du er ute. Anonymkode: a8a0b...153 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #59 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oooooj så krenka. Når 100% av alle de hundrevis av bikkjene jeg har møtt STINKER, kan jeg fint si at ALLE bikkjer stinker. For det gjør de. Du bare lukter det ikke selv. Anonymkode: d1035...4a4 Men de stinker ikke like mye og så ekkelt som mennesker gjør. Mennesker dyttet på ekkel parfyme, de spiser mat med mye krydder, de svetter, de dusjer ikke. Jeg tar heller ti hunder inne på bussen enn ti mennesker med tanke på stank. Så må jeg huske å fortelle naboene når vi er ute å springer i skogen med hundene at vi hater hverandre Anonymkode: d0f73...5f1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 28. desember 2024 #60 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia? Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende: * det stinker * det er skittent * hunden bråker * hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv. * det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk * du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise * naboene hater deg, garantert * det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster * det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet * hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine * halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt. Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet? Anonymkode: 616f3...055 Selv om alle punktene du har listet opp skulle være riktige så er svaret mitt enkelt. Jeg elsker hunder. Har gjort det siden jeg var født for snart 60 år siden. Jeg er hundefrelst, og det er jeg ikke redd for å innrømme. Jeg kan ikke se for meg livet uten hund. I mitt hode så må det være et kjempetrist liv. Jeg aksepterer at andre ikke tenker som meg, for all del. Men dere går glipp av noe, tro meg 😉 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå