Gå til innhold

Magemuskler, mage når man spiser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 170 og veier 53-56 kg. Varierer litt. 

Begynte å trene for noen mnd siden. Blanding av styrke og kondisjon. I det siste har jeg et ønske om mer magemuskler da magen min fort står ut i løpet av dagen. Ser ut som jeg er gravid.

På morningen har magen alltid vært flat, men den blir større når jeg spiser. Om man får mye mangemuskler, gjør det at det blir holdt litt igjen og magen fortsatt forblir flat? 

Har ikke noe matintoleranser så er bare at maten må ha plass noe sted. Jeg er av de som får skikkelig gravidmage ( så ut som det var ett par stykker inni der).

Husker jo fotballfrue som ikke fikk særlig gravidmage, aldri sett noen kul på henne når hun har spist mat heller. Det kan jo være juks selvsagt, men lurer derfor på om det er noen sammenheng. Jeg vil ikke ha så mye muskler som henne, så om man er avhengig av så mye muskler så er det uaktuelt. Men kan litt hjelpe? 

Anonymkode: 364ec...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det kommer an på de indre magemusklene. Man kan være sterk i disse, eller kun de "ytre, de man ser, men det beste er selvsagt å trene hele kjernen jevnt.

For å lære hvordan du trener de indre magenuskøene, kan du søke opp transverse abdominal exercises osv.

Anonymkode: 66e0d...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sammenlign deg med kroppsfikserte skjønnhetsinfluensere som etterbehandler bildene sine kraftig og har omfattende skjønnhetsfiltere på alle videoer. Instagram renner over av influensere med poreløs hud og mager som er så innoverhule at man kunne ha plassert en fotball der. Bare fortsett med å trene kjernemuskulatur; rygg og mage, så vil du ikke bare oppleve at du blir strammere og fastere, men at kroppen din blir sterkere og fungerer bedre. 

Anonymkode: 98120...f12

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle mager blir større når den er full av mat. Naturligvis. Ingen fitnessmodeller på Instagram poserer rett etter middag. Jeg trener med masse folk med «Instakropp» og ingen vandrer rundt slik som de ser ut på bildene de poster. Da har de pump, de poserer og bruker fordelaktig lyssetting. 

Anonymkode: 3d295...e35

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...