AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #21 Del Skrevet 28. desember 2024 Zhufro skrev (47 minutter siden): hva er forskjellen for meg å ha en leiekontrakt og ikke ha det? hvilke fordeler mister jeg? Skal strøm være inkludert?, der kan du fort gå på en kjempesmell økonomisk. Selv om dere ikke skriver husleiekontrakt så gjelder Husleieloven, det er forøvrig merkelig at din far ikke vil skrive kontrakt siden det er en sikkerhet for dere begge. Hvis han f.eks. har en annen bolig som han skal leie ut uten å registrere flytting i Folkeregisteret så kan det være snakk om skattesvindel, det bør du ikke være delaktig i. Anonymkode: be903...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zhufro Skrevet 28. desember 2024 #22 Del Skrevet 28. desember 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal strøm være inkludert?, der kan du fort gå på en kjempesmell økonomisk. Selv om dere ikke skriver husleiekontrakt så gjelder Husleieloven, det er forøvrig merkelig at din far ikke vil skrive kontrakt siden det er en sikkerhet for dere begge. Hvis han f.eks. har en annen bolig som han skal leie ut uten å registrere flytting i Folkeregisteret så kan det være snakk om skattesvindel, det bør du ikke være delaktig i. Anonymkode: be903...59f han skal betale strøm, vann, internett og kommunale utgifter. Han har ikke annen bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #23 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har en godkjent utleiedel, kan jeg la pappa og samboeren bo der uten å ha en leiekontakt? Vi skal ha en annen kontrakt men det blir ikke noe utleie på den måten. Kan de bo der uten at jeg må betale eller skatte noe ekstra? Anonymkode: f2aa5...a07 Skal du drive utleie, så har du papirene i orden, noe annet er helt tankeløst. Om du må skatte av leieinntekter, de spørs på størrelsen på din og utleieboligen. Du bør og sikre deg med depositum. Selv om dette er familie så kan mye skje. Anonymkode: c4d24...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #24 Del Skrevet 28. desember 2024 Zhufro skrev (Akkurat nå): han skal betale strøm, vann, internett og kommunale utgifter. Han har ikke annen bolig. Det er ikke lov at leietaker betaler kommunale avgifter og vann uten at det står i en kontrakt. Hvis strømabonnementet står i ditt navn og du ikke har egen måler til utleiedelen så bør du tenke deg om to ganger. Er det egen strømmåler slik at han kan ordne eget abonnement går det greit. Samme med internett, hvis abonnementet står i ditt navn så har du ikke lov til å dele det med personer utenfor husstanden. Egen utleiedel regnes som separat husstand selv om det er familie som bor der. Skal han ha eget abonnement er det greit. Anonymkode: be903...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #25 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har en godkjent utleiedel, kan jeg la pappa og samboeren bo der uten å ha en leiekontakt? Vi skal ha en annen kontrakt men det blir ikke noe utleie på den måten. Kan de bo der uten at jeg må betale eller skatte noe ekstra? Anonymkode: f2aa5...a07 Ja, det er skattefritt så lenge den er under en viss prosentstørrelse av boligen din. Har dere ikke kontrakt så gjelder regler for standardkontrakt. Anonymkode: 40d62...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zhufro Skrevet 28. desember 2024 #26 Del Skrevet 28. desember 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke lov at leietaker betaler kommunale avgifter og vann uten at det står i en kontrakt. Hvis strømabonnementet står i ditt navn og du ikke har egen måler til utleiedelen så bør du tenke deg om to ganger. Er det egen strømmåler slik at han kan ordne eget abonnement går det greit. Samme med internett, hvis abonnementet står i ditt navn så har du ikke lov til å dele det med personer utenfor husstanden. Egen utleiedel regnes som separat husstand selv om det er familie som bor der. Skal han ha eget abonnement er det greit. Anonymkode: be903...59f Han ønsker å være en del av husstanden og ikke leie, selv om han bor i utleiedel av huset. Er egen strømmåler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #27 Del Skrevet 28. desember 2024 Ville ikke risikert det. Ville hatt leiekontrakt. Når man leier til familie vet man aldri hva som kan skje Anonymkode: 457ca...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #28 Del Skrevet 28. desember 2024 Du må absolutt ha kontrakt. Anonymkode: 3e51c...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå