Gå til innhold

Hva gjør du for å bedre arbeidsmiljøet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det mest positive som har skjedd vårt arbeidsmiljø, foruten at en ondskapsfull sjef måtte gå, var at vi fikk mulighet for hjemmekontor og er mindre sammen. 40 timer i uka med folk man ikke selv har valgt å tilbringe tiden med kan tære på ethvert arbeidsmiljø. 

Anonymkode: d09c4...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I motsetning til deg som mener at alt er leders feil og ansvar. Noe som er et juridisk falsum. 

Det er ikke mulig å svare på ts sitt spørsmål da individene og gruppen som helhet må intervjues før man kan gi konkrete råd. 

Men sånn generelt så kan man anta at det er noen sterke personligheter i gruppen som legger føringer i arbeidsmiljøet. Og når unge nye ambisiøse med ny kunnskap arbeidstakere prøver å få innpass i gruppa så får de motstand som igjen fører til... 

Anonymkode: 54a87...198

Enig

Anonymkode: fd8d7...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg snakker imot noen, sier hva jeg mener etc. blir det jeg som blir sett på som frekk og ender med at jeg enten må si unnskyld bare for å beholde freden (siden en av personene jeg kan si imot er bestevenn med andre kollegaen) og da får jeg ikke støtte på min side. Så jeg må bare være velvillig og enig, så kan vi «skryte av et godt arbeidsmiljø». Så får jeg bare være uenig og irritert inni meg, og føle meg urettferdig behandlet. Så mitt bidrag nå er å være nøytral. 

Anonymkode: 236f5...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som ofte gjør det vanskelig er jo at det som regel er et hektisk tempo, og man får ikke tiden til å bli godt kjent. For de unge nyutdannede er ikke alt rutiner og man må hele tiden vurdere hva som bør gjøres. Jeg tror det er viktig at de som har jobbet lenge er rause og viser man ønsker å veilede om man er usikker, og også være nysgjerrige på de som kommer rett fra utdanning og hva de har lært av ny kunnskap. 

Anonymkode: 5740e...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær inkluderende. Samarbeid om tunge pasienter. Når dere går i tospann,så gå med en som er ny. Da blir de bedre rutinerte og dere blir bedre kjent. Ta felles pause hvis dere kan med de nye kollegaene. Husk at ting kan gjøres på mange måter og at de kan ha innspill som kan være gull verdt. Smil til hverandre og si hei👍

Anonymkode: 1141a...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...