000VF000 Skrevet 17 timer siden #21 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange år i arbeidslivet har du og kan du vise til noe som underbygger påstanden din? Anonymkode: 54a87...198 Jeg har vært i arbeid siden 1996. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 17 timer siden #22 Del Skrevet 17 timer siden bare innom en tur skrev (2 minutter siden): Sjelden, ikke sjeldent. Sjeldent betyr noe helt annet. Virkelig? https://ordbokene.no/nob/bm,nn/sjeldent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Del Skrevet 17 timer siden Jeg prøver, men er ikke lett når mange av de bare snakker Engelsk med hverandre og vi har ett par som ikke kan Engelsk. Da blir samtalene rundt bordet vanskelig Anonymkode: 0a520...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden bare innom en tur skrev (2 minutter siden): Sjelden, ikke sjeldent. Sjeldent betyr noe helt annet. Gubban, takk for oppklaringen, hadde aldri skjønt hva vedkommende mente, hvis du ikke hadde grepet inn. Anonymkode: 71069...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 17 timer siden #25 Del Skrevet 17 timer siden (endret) 000VF000 skrev (15 minutter siden): Virkelig? https://ordbokene.no/nob/bm,nn/sjeldent Ja, som du selv ser i linken din så er sjeldent en bøyd form av sjelden. Bøyningen gir ordet en helt annen mening. De som har norsk som morsmål og har et normalt gehør for språket vil lett se at disse to setningene har stikk motsatt betydning: Han er sjelden høflig. Han er sjeldent høflig. Endret 17 timer siden av bare innom en tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden 000VF000 skrev (3 minutter siden): Arbeidsmiljø ER et av ledelsens ansvarsområder. Og all verdens «jeg har opplevd» fra din side forandrer ikke det faktum. Dette er faktisk helt feil, jamfør arbeidsmiljøloven så har også arbeidstaker en plikt til å bidra til et godt arbeidsmiljø. Kapittel 2 finner du mer informasjon om dette. Det er like interessant hver gang slike kunnskapsløse påstander fremsettes, hvor arbeidstakere tror alt ansvar kan skyves over på bedriftseiere og ledere. Og de blir like sjokkert hver gang det går opp for de at det også settes krav til de på disse temaene Anonymkode: 54a87...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #27 Del Skrevet 17 timer siden 000VF000 skrev (4 minutter siden): Jeg har vært i arbeid siden 1996. Det sier sitt tenker jeg. Anonymkode: 54a87...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier sitt tenker jeg. Anonymkode: 54a87...198 Det eneste som er klart her AB, er at du ikke vet hva slags ansvar som faller på ledere, og hva som faller på ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden Holder meg i gravemaskina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden Du må nok begynne med deg selv - ikke fordi du nødvendigvis gjør noe feil, men fordi deg selv er det eneste du kan kontrollere i denne situasjonen. Vær imøtekommende og grei, og oppfør deg ordentlig. Gi konstruktiv kritikk og vis at du klarer å ta det i mot selv. På min arbeidsplass har det også vært en del bråk og støy, og det jeg gjorde var at jeg ble tydelig på grensesetting og rolleforståelse med utgangspunkt i arbeidsavtalen. Det var ting jeg måtte finne meg i, fordi det faktisk var jobben min, men det var også ting som ikke var i tråd med arbeidsavtalen og da ga jeg tydelig beskjed. Høflig, avbalansert og bestemt. Det hadde positiv innvirkning på arbeidsmiljøet hos oss. Anonymkode: ad7c7...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden Vær positiv, ikke bygg på det negative. Jobber i helse jeg og. Fått mange nye de siste årene og det merkes. Før gikk ting mer automatisk alle gjorde litt ekstra. Ingen av de "nye" løfter en finger mer enn de må, så vi få som er igjen av de gamle har også sluttet med det. Selvsagt uten at det går utover pasienten for vår del, men sluttet å redde de andre. De kan og de vet, men gidder ikke. Miljøet? Tja... Ny leder, tidligere kollega ikke super fornøyd, men bedre enn mye av det gamle. Sliter vel mest med urettferdighet. Går uansett på jobb alltid blid og positiv mitt bidrag. Anonymkode: 658cb...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Del Skrevet 17 timer siden 000VF000 skrev (Akkurat nå): Det eneste som er klart her AB, er at du ikke vet hva slags ansvar som faller på ledere, og hva som faller på ansatte. I motsetning til deg som mener at alt er leders feil og ansvar. Noe som er et juridisk falsum. Det er ikke mulig å svare på ts sitt spørsmål da individene og gruppen som helhet må intervjues før man kan gi konkrete råd. Men sånn generelt så kan man anta at det er noen sterke personligheter i gruppen som legger føringer i arbeidsmiljøet. Og når unge nye ambisiøse med ny kunnskap arbeidstakere prøver å få innpass i gruppa så får de motstand som igjen fører til... Anonymkode: 54a87...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 17 timer siden #33 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I motsetning til deg som mener at alt er leders feil og ansvar. Noe som er et juridisk falsum. Det er ikke mulig å svare på ts sitt spørsmål da individene og gruppen som helhet må intervjues før man kan gi konkrete råd. Anonymkode: 54a87...198 Problemet ditt, er at du ikke vet hva du prater om. TS har spesifisert at de ansatte er overarbeidet. Men det ignorerer du, for du er opptatt med å stille spørsmål slik at du kan svare "det sier sitt tenker jeg". Sitat Men sånn generelt så kan man anta at det er noen sterke personligheter i gruppen som legger føringer i arbeidsmiljøet. Som igjen er noe en leder skal ta tak i hvis det går utover arbeidsmiljøet. Du vet ikke hva du snakker om. Ikke kast bort tiden min igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 16 timer siden #34 Del Skrevet 16 timer siden 000VF000 skrev (58 minutter siden): Jeg jobber ikke innen helse, så latterfjeset ditt kan du spare meg for. Med mindre du bor under en stein bør du ha fått med deg at underbemanning er et kronisk problem innen sykepleie, og hvordan hadde det tatt seg ut om sykepleierne våre bare hadde byttet yrke? Arbeidsmiljø ER et av ledelsens ansvarsområder. Og all verdens «jeg har opplevd» fra din side forandrer ikke det faktum. Underbemanning er i høyeste grad et ledelseptoblem, men nå handler altså tråden om arbeidsmiljø. Det står ingen steder at kollegaene til TS er overarbeidet, det står at de «ikke har tid og ork» til å inkludere nyansatte. Det er jo å skyte seg selv i foten, hvis målet er å dra lasset sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 16 timer siden #35 Del Skrevet 16 timer siden 000VF000 skrev (1 time siden): Arbeidsmiljø ER et av ledelsens ansvarsområder. Og all verdens «jeg har opplevd» fra din side forandrer ikke det faktum. Så MIN erfaring betyr ingenting… Greit 000VF000 skrev (54 minutter siden): Jeg har vært i arbeid siden 1996. Da lurer jeg på hvorfor DIN erfaring er så mye mer verd enn alle andres… Klart ledelsen har et ansvar for arbeidsmiljø, det benekter ingen, men de bærer ikke ansvaret alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Del Skrevet 12 timer siden Knirke skrev (5 timer siden): 😂 Super unnskyldning. «Jeg er overarbeidet, derfor behandler jeg kollegaene mine som dritt». Det må være et helsevesen-fenomen. I andre bransjer er overbelastning noe man enten lærer seg å takle, eller så bytter man jobb. FYI: Jeg har vært utbrent selv, grunnet bla. underbemanning og grusom sjef, men det gikk ikke utover kollegaene mine. Tvert imot, vi støttet hverandre og sto sterkere sammen etterpå. Dog mange sluttet, og det har jeg full forståelse for. Utbrente mennesker klarer ikke å gå på jobb. Du var sliten, ikke utbrent. Anonymkode: 83ffe...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Utbrente mennesker klarer ikke å gå på jobb. Du var sliten, ikke utbrent. Anonymkode: 83ffe...98a Hva vet du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #38 Del Skrevet 9 timer siden Knirke skrev (46 minutter siden): Hva vet du om det? Les deg gjerne opp på diagnosen. Anonymkode: 83ffe...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Les deg gjerne opp på diagnosen. Anonymkode: 83ffe...98a Jeg har fått diagnosen utbrenthet av min fastlege, men han har vel ikke peiling...🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Har gitt opp, kom aldri noen vei, og ble bare personlig belastende å prøve fikse ting. Har gått over til såkalt "quiet quitting", dvs gjør kun minimum som kreves for mine oppgaver, tar aldri initiativ på andre ting, unngår overtid og blander meg aldri inn i andres problemer. Unngår også det meste av sosialt på jobben, men går greit siden jeg er ganske introvert, og har min egen lille flokk å henge med. Anonymkode: 97d61...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå