Gå til innhold

Orker ikke prøve med barnefar lenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og min mann har vært separert i litt over to år nå. Hovedgrunnen til bruddet var at han har blitt fersket flere ganger i å snakke med jenter på nett. Det var en hel del ting under dette, som gjorde at dette tok kaka, og jeg dro. Han tok på seg hele skylden, og jeg var egentlig ganske lei meg lenge. 

Vi har to barn sammen, og samarbeidet har egentlig vært greit. Jeg har kommet over det han gjorde og han har bedt om unnskyldning. 

Men etter en stund ser jeg at han er jo helt på trynet. Han er helt umulig å kommunisere med og jeg opplever at han tar alt som et angrep fordi han ikke klarer å snakke rundt ting. Det er en hel rekke ting her som ikke er greit. Han er hormonell, humørsyk, følger ikke trafikkregler, vil helst ikke ha en vanlig jobb og spesielt ikke fordi det er noe jeg ønsker. 

Når det har skjedd uenigheter, og vi snakker om det, så snakker han seg bort så mye at jeg blir helt forvirret og får meg til å tenke at jeg har misforstått alt og han er uskyldig. Jeg spurte han om det, om det var med vilje, men da skjønte han ikke hva jeg mente. 

Han kan ikke diskutere med meg uten å bli forbanna. Det samme gjelder egentlig moren min også, og nå begynner jeg å tenke at det er noe galt med meg som bare ikke orker p snakke med folk som blir følelsesladet. 

Men jeg føler et lite tap inni meg fordi jeg sitter med tanken om å bare gi ham opp. Det positive med å bli sammen med ham igjen er svigerfamilien, nye gode minner, de gamle minnene blir ikke lenger triste, og at jeg forholder meg til samme mann. Men tanken om å gå tilbake til en situasjon som mest sannsynlig ikke vil endre seg til det bedre, uten at jeg skal "få høre det" resten av livet hvor jævlig jeg er som ikke støtter ham i de valgene han tar (skulle ønske jeg klarte det, men det er bare så dumt mtp at han skal være en familiefar ). Skulle ønske jeg hadde tillit til at han fiksa alt, men jeg ser jo at han ikke gjør det bare på hvordan han lever og hele situasjonen hans.. 

Jeg føler meg helt forferdelig. Han synes jeg er ond og har forandret meg, og jeg har jo det.. vi passer bare ikke sammen lenger.. 

Føler jeg ikke har lyst p snakke ut om noe med ham fordi vi kommer ikke til en løsning og jeg vil bare gi opp og være enig om å være uenig... 

Jeg trenger noen gode ord og innspill... 

Anonymkode: 64d92...f7b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå tilbake til en så ustabil mann, som ikke er til å stole på og som i tillegg behandler deg på en måte som tidvis grenser mot psykisk vold, det kan du faktisk ikke gjøre mot dine barn! Det vil ikke være ansvarlig!

Det du trenger er fagpersoner å snakke med, noen som kan støtte deg, slik at du kan få en levelig situasjon for deg uten at du blir trakassert av ham.

Snakk med legen din! Kontakt ditt nærmeste Krisesenter og be om en samtale, de kan også gi deg en samtale med advokat som kan vurdere om du f.eks. kan få et kontaktforbud.

Inntil videre, gi beskjed om at du heretter vil ta all kommunikasjon om barna og samarbeid om barna via mail eller sms.

Det at han kjører uforsvarlig når han har barna, det tenker jeg du bør snakke med politiet om også.

Anonymkode: 792c0...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å gå tilbake til en så ustabil mann, som ikke er til å stole på og som i tillegg behandler deg på en måte som tidvis grenser mot psykisk vold, det kan du faktisk ikke gjøre mot dine barn! Det vil ikke være ansvarlig!

Det du trenger er fagpersoner å snakke med, noen som kan støtte deg, slik at du kan få en levelig situasjon for deg uten at du blir trakassert av ham.

Snakk med legen din! Kontakt ditt nærmeste Krisesenter og be om en samtale, de kan også gi deg en samtale med advokat som kan vurdere om du f.eks. kan få et kontaktforbud.

Inntil videre, gi beskjed om at du heretter vil ta all kommunikasjon om barna og samarbeid om barna via mail eller sms.

Det at han kjører uforsvarlig når han har barna, det tenker jeg du bør snakke med politiet om også.

Bare så det er sag. Han Kan finne på å ha treåringen fremovervendt (det er visst lov, men ikke anbefalt), blinker ikke, kjører for fort ofte og blir sur hvis jeg sier ifra om vikeplikt i stedet han ikke er kjent og jeg vet hvor dumt det er å være masete sidesjåfør, men jeg kjenner kan og han tenker ikke og da får jeg kjeft.

Det jeg leser i svaret ditt gir meg tanken om at jeg overdriver. Han sier alltid at han er uskyldig og får meg til å tenke at jeg overdriver. 

Han har mange gode sider også, for all del, og veldig gavmild og stiller alltid opp om det er noe, så da føler jeg det blir så galt å tenke kontaktforbud. 

Men jeg orker han ikke. Vil jo at barna skal ha kontakt med pappaen sin, men han klarer ikke tenke hva barnas beste er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare så det er sag. Han Kan finne på å ha treåringen fremovervendt (det er visst lov, men ikke anbefalt), blinker ikke, kjører for fort ofte og blir sur hvis jeg sier ifra om vikeplikt i stedet han ikke er kjent og jeg vet hvor dumt det er å være masete sidesjåfør, men jeg kjenner kan og han tenker ikke og da får jeg kjeft.

Det jeg leser i svaret ditt gir meg tanken om at jeg overdriver. Han sier alltid at han er uskyldig og får meg til å tenke at jeg overdriver. 

Han har mange gode sider også, for all del, og veldig gavmild og stiller alltid opp om det er noe, så da føler jeg det blir så galt å tenke kontaktforbud. 

Men jeg orker han ikke. Vil jo at barna skal ha kontakt med pappaen sin, men han klarer ikke tenke hva barnas beste er. 

Det beste for barna er å ha en pappa som ikke setter dem i farlige situasjoner.

Siden har ikke følger verken trafikkregler eller fartsgrenser når han har barna i bilen, gjør han jo ikke det.

Kan du melde han inn, så han får seg en lærepenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (1 time siden):

Siden har ikke følger verken trafikkregler eller fartsgrenser når han har barna i bilen, gjør han jo ikke det.

Vil gjerne gjøre det, men hvordan kan jeg eventuelt gjøre det anonymt ? Og er det moralsk riktig om han får bot når han har økonomiske problemer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (4 timer siden):

Hvordan tenker du deg at dette skal foregå?
Beklager, men tviler på at politiet har ressurser til å kunne prioritere å sitte og vente i nabolaget på at (eks)mannen til ts skal ut for å kjøre, for så følge etter ham og ta ham når han bryter trafikkreglene. Og tror du det hjelper å få én bot?

Anonymkode: 62b39...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan tenker du deg at dette skal foregå?
Beklager, men tviler på at politiet har ressurser til å kunne prioritere å sitte og vente i nabolaget på at (eks)mannen til ts skal ut for å kjøre, for så følge etter ham og ta ham når han bryter trafikkreglene. Og tror du det hjelper å få én bot?

Anonymkode: 62b39...f4a

Du har rett. Det er kanskje bedre å ringe barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil gjerne gjøre det, men hvordan kan jeg eventuelt gjøre det anonymt ? Og er det moralsk riktig om han får bot når han har økonomiske problemer? 

Ring heller barnevernet og meld din bekymring.

Som en annen her skrev, så trodde han/hun ikke politiet ville bruke ressurser på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 0.51):

Hva er psykisk vold i første post her?

Anonymkode: ffcec...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (11 timer siden):

Det beste for barna er vel å ha gode foreldre som elsker dem og ser dem og bygger dem opp.

Å kjøre for fort er negativt, men dette er ikke det første mennesket som kjører for fort. Det er (innenfor rimelighetens grenser) fullt forenlig med å være en alle tiders forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det beste for barna er vel å ha gode foreldre som elsker dem og ser dem og bygger dem opp.

Å kjøre for fort er negativt, men dette er ikke det første mennesket som kjører for fort. Det er (innenfor rimelighetens grenser) fullt forenlig med å være en alle tiders forelder.

Det høres ut som om han litt flere problemer, enn å kjøre for fort…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...