Nådeløs Skrevet onsdag kl 12:45 #161 Del Skrevet onsdag kl 12:45 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er mann og det er flott at du setter pris på vår deltakelse. Jeg påpeker (det jeg ser på som) dobbeltmoral og dårlig virkelighetsforståelse etter beste evne. Det å kalle noen for incel er kanskje den første feilen som Rosa Gnom gjør. Anonymkode: 5310f...7fa Dårlig virkelighetsforståelse, eller kan det tenkes at andre opplever ulike virkeligheter? Grunnen til at man blir kalt incel er vel fordi meningene man har, er identiske til det en såkalt incel vil ha? Endret onsdag kl 12:45 av Nådeløs 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:12 #162 Del Skrevet onsdag kl 13:12 Føler egenltig det største problemet for menn (og kvinner og for øvrig) er Internett. Er det rart man blir ensom. Internett passiviserer og selv om man kan få venner der så er det ofte en annen type sosialisering og det er ikke fysisk nærhet. For mye skjerm er gift for mennesker, og særlig mennesker som synes det sosiale er vanskelig. Anonymkode: 406ba...b32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:29 #163 Del Skrevet onsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vi tror ikke blindt på anonyme brukere. Vi relaterer til hverandres opplevelser og er glad vi ikke er alene Anonymkode: e2636...a47 Men vær litt obs på at alt ikke er faktiske opplevelser men synsing. Det er mye som bare er en mining om at noen er som de er, alle kvinner er kravstore. Kilde: Jeg har få matcher på tinder. Også ikke annerkjenne alt vi er ulike med, som at om man har hund utelukket man alle som er allergisk eller ikke vil ha. Om man ikke vil ha barn utelukkes det. Om man ikke ser vennlig ut på bilder blir det feil for den gruppen, om man er alt for blid er det igjen feil for noen. Fiske bilder, negativt for mange. Osv osv osv i det uendelige. Sier de er ute etter både serriøst og ikke, utelukket av alle serriøse. Anonymkode: 226a5...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:29 #164 Del Skrevet onsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men vær litt obs på at alt ikke er faktiske opplevelser men synsing. Det er mye som bare er en mining om at noen er som de er, alle kvinner er kravstore. Kilde: Jeg har få matcher på tinder. Også ikke annerkjenne alt vi er ulike med, som at om man har hund utelukket man alle som er allergisk eller ikke vil ha. Om man ikke vil ha barn utelukkes det. Om man ikke ser vennlig ut på bilder blir det feil for den gruppen, om man er alt for blid er det igjen feil for noen. Fiske bilder, negativt for mange. Osv osv osv i det uendelige. Sier de er ute etter både serriøst og ikke, utelukket av alle serriøse. Anonymkode: 226a5...7b5 Å det er ikke kravstort å ha en livstil, allergi, dårlig kjemi med jegere når du er vegetar osv. Anonymkode: 226a5...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:09 #165 Del Skrevet onsdag kl 15:09 Nådeløs skrev (32 minutter siden): Dårlig virkelighetsforståelse, eller kan det tenkes at andre opplever ulike virkeligheter? Derfor skrev jeg også «(det jeg oppfatter som)». At vi har forskjellige erfaringer og forskjellige kilder til kunnskap er opplagt. Det betyr ikke at alles virkelighetsforståelse er like god. Jeg vil si at mye tyder på at flat earthers har en dårligere virkelighetsforståelse enn spherical earthers. Sitat Grunnen til at man blir kalt incel er vel fordi meningene man har, er identiske til det en såkalt incel vil ha? Og grunnen til at noen kvinner blir kalt «hore» er kanskje at de selger sex. Men langt oftere skyldes det nok at den som sier «hore» ønsker å assosiere dem med noe tabu og skambelagt for å invalidere dem i en diskusjon (eller generelt som menneske). Anonymkode: 5310f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #166 Del Skrevet onsdag kl 15:29 Etter å ha lest denne tråden og utsagn som «samfunnet spytter på menn»/«samfunnet svikter menn», lurer jeg på hva man som egentlig menes. Hvordan svikter samfunnet menn? Hva mener man at samfunnet skal gjøre for at menn ikke skal føle seg spytta på? Mener man rett og slett at samfunnet svikter menn fordi det tillater at kvinner lever frie liv der de gjør sine selvstendige valg? Det virker slik… Anonymkode: 28729...657 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet onsdag kl 17:58 #167 Del Skrevet onsdag kl 17:58 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er mann og det er flott at du setter pris på vår deltakelse. Jeg påpeker (det jeg ser på som) dobbeltmoral og dårlig virkelighetsforståelse etter beste evne. Det å kalle noen for incel er kanskje den første feilen som Rosa Gnom gjør. Anonymkode: 5310f...7fa Klarer du ikke å argumentere for hvorfor det er feil? Jeg ser en mann, som har helt identiske meninger som det en incel har. Her har du selve definisjonen på incel. En spade er en spade. Endret onsdag kl 18:06 av Rosa Gnom 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:53 #168 Del Skrevet torsdag kl 17:53 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 1.13): Hvem er "samfunnet", da? Hvem er det sin feil? Anonymkode: 10140...df7 "samfunnet" er det samme som alle damer? Anonymkode: dc329...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet torsdag kl 22:03 #169 Del Skrevet torsdag kl 22:03 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 16.09): Derfor skrev jeg også «(det jeg oppfatter som)». At vi har forskjellige erfaringer og forskjellige kilder til kunnskap er opplagt. Det betyr ikke at alles virkelighetsforståelse er like god. Jeg vil si at mye tyder på at flat earthers har en dårligere virkelighetsforståelse enn spherical earthers. Og grunnen til at noen kvinner blir kalt «hore» er kanskje at de selger sex. Men langt oftere skyldes det nok at den som sier «hore» ønsker å assosiere dem med noe tabu og skambelagt for å invalidere dem i en diskusjon (eller generelt som menneske). Anonymkode: 5310f...7fa "En incel (akronym for involuntary celibate), eller ufrivillig seksuelt avholdende,[1][2] er medlem av en mannlig internett-subkultur kalt incels, heterofile menn som føler seg avvist fra fysisk og emosjonell kontakt med kvinner, og som tror at de derfor aldri kommer til å oppleve romantiske forhold, intimitet, sex eller det å få barn." Dette er wikipedia sin definisjon. Du tenker at dette ikke beskriver trådstarter sin situasjon? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet torsdag kl 22:14 #170 Del Skrevet torsdag kl 22:14 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 16.29): Etter å ha lest denne tråden og utsagn som «samfunnet spytter på menn»/«samfunnet svikter menn», lurer jeg på hva man som egentlig menes. Hvordan svikter samfunnet menn? Hva mener man at samfunnet skal gjøre for at menn ikke skal føle seg spytta på? Mener man rett og slett at samfunnet svikter menn fordi det tillater at kvinner lever frie liv der de gjør sine selvstendige valg? Det virker slik… Anonymkode: 28729...657 Problemet er at når vi kvinner lever frie liv og selv kan velge om vi vil ha partner eller ikke, så vil mindre attraktive menn bli valgt bort. Men det å bli attraktiv er faktisk noe alle kan få til, uansett hvor objektivt "stygg" (de færreste er stygge, kanskje ingen, etter min mening...) du er så kan du by på mye fint med personligheten din, men også utseende. Det er ikke slik at absolutt alt er ille. Noen av de mest usjarmerende trekkene et menneske kan ha, er lite til ingen empati for andre mennesker, svært selvopptatt, voldsom pessimisme, dårlig selvtillit der man lar det gå utover andre og beskylder andre for å være uærlige, arroganse osv. Du ror ikke i land ei bra dame ved å snakke andre kvinner ned. I Norge er vi kvinner så privilegerte at vi kan velge om vi vil være i et forhold eller ikke, da de fleste av oss klarer oss veldig bra økonomisk. Vi kan overleve uten en partner. Til og med få barn uten en partner. Men de aller fleste heterofile kvinner vil gjerne være sammen med en mann om han tilføyer livet deres noe positivt. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:44 #171 Del Skrevet fredag kl 12:44 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 14.12): Føler egenltig det største problemet for menn (og kvinner og for øvrig) er Internett. Er det rart man blir ensom. Internett passiviserer og selv om man kan få venner der så er det ofte en annen type sosialisering og det er ikke fysisk nærhet. For mye skjerm er gift for mennesker, og særlig mennesker som synes det sosiale er vanskelig. Anonymkode: 406ba...b32 Internett forsterker problemet med at alle kvinner tror de fortjener en top 2% mann. Da blir det ganske håpløst for brorparten av menn. Anonymkode: 0b58a...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:47 #172 Del Skrevet fredag kl 12:47 Rosa Gnom skrev (På 1.1.2025 den 18.58): Klarer du ikke å argumentere for hvorfor det er feil? Jeg ser en mann, som har helt identiske meninger som det en incel har. Her har du selve definisjonen på incel. En spade er en spade. Fra din egen definisjon: »Kjennetegn er uttrykt intenst kvinnehat, hat mot såkalte «alfa-menn», voldsforherligelse, samt omfattende konspirasjonsteorier grunnet i at biologisk attraktivitet bestemmer et menneskes samfunnsposisjon. Selvmordsfantasier er også utbredt; såkalt «sui-posting», fra engelsk suicide» Jeg ser ingen av disse kjennetegnene i posten du quoter? Anonymkode: 5310f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:58 #173 Del Skrevet fredag kl 12:58 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 16.29): Etter å ha lest denne tråden og utsagn som «samfunnet spytter på menn»/«samfunnet svikter menn», lurer jeg på hva man som egentlig menes. Hvordan svikter samfunnet menn? Hva mener man at samfunnet skal gjøre for at menn ikke skal føle seg spytta på? Mener man rett og slett at samfunnet svikter menn fordi det tillater at kvinner lever frie liv der de gjør sine selvstendige valg? Det virker slik… Anonymkode: 28729...657 Kvinner kan si «må vi virkelig lenkes fast og sprike med beina til alle kåte menn før dere blir fornøyd?». Ved å framstille det som et valg mellom sutrete menn og hand-maids-tale-esque kvinnelig slaveri så kan man fremstille diskusjonen slik at det er lett å latterliggjøre de ufornøyde menn. Jeg nekter ikke for at slike holdninger finnes. Men jeg vil hevde at det i praksis er en stråmann fordi det er ekstreme holdninger som finnes i enhver diskusjon uten at vi alltid _må_ snakke om de som går til ytterligheter. For meg som har en sønn er det langt mer interessant å diskutere hvorfor en del menn ikke mestrer dating (og livet) så bra, hvorfor skolen har blitt en mestringsarena for jenter, hva dating-apper og seksuell frigjøring har gjort med seksuelle relasjoner og familie-dannelse. Først og fremst tror jeg at samfunnet (kvinner og menn som har funnet sin plass i livet) burde se seg i speilet og spørre seg hvorfor menn som ikke får ting til er så latterlig og patetiske. Hvorfor har vi ikke samme empati ovenfor en mann på 30 som er overvektig, kvisete og gamer i kjelleren til mor og far, som vi har til en kvinne som håndterer livet dårlig? Anonymkode: 5310f...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:01 #174 Del Skrevet fredag kl 13:01 Er glad jeg er mann. Hvis jeg kunne bli født på ny og kunne velge hadde jeg fortsatt valgt å være mann. Anonymkode: 08a71...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:09 #175 Del Skrevet fredag kl 13:09 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Internett forsterker problemet med at alle kvinner tror de fortjener en top 2% mann. Da blir det ganske håpløst for brorparten av menn. Anonymkode: 0b58a...581 For å utdype: Dette er en ide om at kvinner får tilgang til sex med noen av byens mest attraktive menn via dating-apper og får smaken på «det gode liv». Siden bare noen få menn er de aller, aller kjekkeste, rikeste og mest rutinerte så er det ikke mange nok av dem for alle kvinner. Siden menn er mer promiskuøse enn kvinner og er villige til å ha sex med noen «under sitt nivå» så kan en kjekkas betjene ganske mange damer. Når disse damene opplever at kjekkasen (eller : sett inn hva enn som er attraktivt for deg) bare vil ha sex og ikke mer så blir de sinte på menn og/eller den mannen som er på deres eget nivå (de fleste av oss er gjennomsnittlige) oppleves ikke som bra nok. Hypergami er en ting. Men det man lett overser i dette tankesettet er hva om kvinner endelig har blitt som menn og knuller den kjekkeste fyren de kan få fatt i på en ensom fredag? Det er i såfall deres privilegie. Anonymkode: 5310f...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet fredag kl 16:01 #176 Del Skrevet fredag kl 16:01 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra din egen definisjon: »Kjennetegn er uttrykt intenst kvinnehat, hat mot såkalte «alfa-menn», voldsforherligelse, samt omfattende konspirasjonsteorier grunnet i at biologisk attraktivitet bestemmer et menneskes samfunnsposisjon. Selvmordsfantasier er også utbredt; såkalt «sui-posting», fra engelsk suicide» Jeg ser ingen av disse kjennetegnene i posten du quoter? Anonymkode: 5310f...7fa Du kan gjerne sitere hele artikkelen. Ikke bare velge deler av den. « medlem av en mannlig internett-subkultur kalt incels, heterofile menn som føler seg avvist fra fysisk og emosjonell kontakt med kvinner, og som tror at de derfor aldri kommer til å oppleve romantiske forhold, intimitet, sex eller det å få barn. « Så, la oss begynne med tittelen på denne tråden. Noe du kjenner igjen her nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:24 #177 Del Skrevet fredag kl 17:24 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Internett forsterker problemet med at alle kvinner tror de fortjener en top 2% mann. Da blir det ganske håpløst for brorparten av menn. Anonymkode: 0b58a...581 Nei, internett forsterker denne illusjonen som passiviserer menn og som gjør dem overbevist om at deres skjebne er å bli valgt bort og at de tror at dette er noe kvinner tror. Du bekrefter problemet. Dette er ikke en innsikt dere får av å se dere rundt i den faktiske verden. Anonymkode: 406ba...b32 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:27 #178 Del Skrevet fredag kl 17:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinner kan si «må vi virkelig lenkes fast og sprike med beina til alle kåte menn før dere blir fornøyd?». Ved å framstille det som et valg mellom sutrete menn og hand-maids-tale-esque kvinnelig slaveri så kan man fremstille diskusjonen slik at det er lett å latterliggjøre de ufornøyde menn. Jeg nekter ikke for at slike holdninger finnes. Men jeg vil hevde at det i praksis er en stråmann fordi det er ekstreme holdninger som finnes i enhver diskusjon uten at vi alltid _må_ snakke om de som går til ytterligheter. For meg som har en sønn er det langt mer interessant å diskutere hvorfor en del menn ikke mestrer dating (og livet) så bra, hvorfor skolen har blitt en mestringsarena for jenter, hva dating-apper og seksuell frigjøring har gjort med seksuelle relasjoner og familie-dannelse. Først og fremst tror jeg at samfunnet (kvinner og menn som har funnet sin plass i livet) burde se seg i speilet og spørre seg hvorfor menn som ikke får ting til er så latterlig og patetiske. Hvorfor har vi ikke samme empati ovenfor en mann på 30 som er overvektig, kvisete og gamer i kjelleren til mor og far, som vi har til en kvinne som håndterer livet dårlig? Anonymkode: 5310f...7fa Helt uenig. Samfunnet har ikke større empati for den dama. Damer har det kanskje, men det er da ikke noe større empati fra menn når det gjelder dama på 30 som håndterer livet dårlig. Sannheten er at de i utgangspunktet er en kjønnspolarisering. Damer synes synd på damer, menn synes synd på menn. Ikke noen radikal forandring, men kanskje en tiltakende polarisering. Anonymkode: 406ba...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:12 #179 Del Skrevet fredag kl 18:12 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Helt uenig. Samfunnet har ikke større empati for den dama. Damer har det kanskje, men det er da ikke noe større empati fra menn når det gjelder dama på 30 som håndterer livet dårlig. Sannheten er at de i utgangspunktet er en kjønnspolarisering. Damer synes synd på damer, menn synes synd på menn. Ikke noen radikal forandring, men kanskje en tiltakende polarisering. Anonymkode: 406ba...b32 Sannt, faktisk blir damer strekke mobbet av menn for å være 30 og barnløse. Single og med barn også. Det er mye, du vil dø alene, kos deg med kattene, oppbrukt, hore, møtt veggen, du ser 50 år ut(når hun er 30), bare vent til du er eldre å ingen er glad i deg, du vil bli glemt, du bidrar ikke din plikt i samfunnet, mannehater, bitter, stygg også direkte dødstrussler. Anonymkode: 226a5...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet fredag kl 20:07 #180 Del Skrevet fredag kl 20:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sannt, faktisk blir damer strekke mobbet av menn for å være 30 og barnløse. Single og med barn også. Det er mye, du vil dø alene, kos deg med kattene, oppbrukt, hore, møtt veggen, du ser 50 år ut(når hun er 30), bare vent til du er eldre å ingen er glad i deg, du vil bli glemt, du bidrar ikke din plikt i samfunnet, mannehater, bitter, stygg også direkte dødstrussler. Anonymkode: 226a5...7b5 Veldig mye slikt, ja. Men jeg tror ikke de tåler at kvinner kan være lykkelige og single. Jeg sliter med å forstå hvordan andre kan ta seg nær av hva disse mennene sier. Det betyr jo absolutt ingenting. La de gå rundt i sin ulykkelige boble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå