Gå til innhold

Meningsløst å være mann i 2025

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
hocane skrev (1 time siden):

Blir flere og flere av dem.

Her ser vi realiteten av mangel på fedre.

Jepp, spot on. Jeg mistet nemlig pappa i barndommen. Som i døde.

Anonymkode: 32ade...3fa

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mannen min eg skalla, men ølvom, middelmådig jobb og dertil lønn. 12 år eldre enn meg. 

Folk spør meg hva jeg ser i han, for meg er han den fineste som er skapt. 

Kanskje det er deg og ditt syn på verden med verdier som er problemet? 

Anonymkode: 080fc...afa

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forsto du hva jeg skrev?

Anonymkode: e8a06...36f

Jeg ser bare en bruker som drar ned menn og ikke er i stand til å se det logiske spriket i egne argumenter

Sitat

Det handler om at man må ta ansvar for eget liv, jobbe med seg selv. Det er ingen som vinner på å synke ned i «det er så synd på meg» og det er ingen som redder deg fra det.

Mye av dette er korrekt, men også en floskel i lys av den intellektuelle limboen jeg påpekte

Sitat

Menn sutrer, klager og latterliggjør andre istedenfor å ta ansvar, jobbe med seg selv og komme seg opp av depresjonen som man sitter fast i.

Jeg latterliggjør tåpelige innlegg ja. Det kommer jeg til å fortsette med. Jeg er hverken deprimert eller trenger å jobbe spesielt med meg selv. Hva med deg, trener du nok? Løser du mattestykker? Eller er det irrelevant?

Sitat

Du er et strålende eksempel på menn som drar menn ned, istedenfor at man burde jobbe med å bygge menn opp. 

Tøv. Jeg kritiserer tåpelige innlegg og det tåler ikke de som skriver innleggene.

Anonymkode: 5310f...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er rart det der, men man kan altså ha dårlig selvtillit og samtidig overvurdere seg selv, eller i det minste overvurdere hvem det er realistisk at man kan date. 

Anonymkode: 83b36...021

Det høres ut som en selvmotsigelse.

Uansett er det ikke beskrivende for de langtids ufrivillig single mennene jeg kjenner. De har dårlig selvtillit etter mange års avvisning og har resignert. De mangler det som tenner kvinner (autoritet, selvtillit, rutine, godt utseende, sosioøkonomisk status).

«Kuren» for dem er ikke å slutte å hate kvinner (for det gjør de ikke) eller å slutte å forvente å date fotomodeller (det gjør de heller ikke), men å trene, kle seg pent, dille med håret, søke seg hobbyer hvor det finnes jenter, bli mer ambisiøs på jobb, og gradvis få medgang på sjekkemarkedet sånn at de selv ser at de er verdt noe som partner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er "mindre pen" kan man uansett tenke over hvorvidt det er lurt å få barn 😄

Men ja, markedet ser bekmørkt ut, som vil slå ut på både fødselstallene og depresjon i befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (9 minutter siden):

Hvis man er "mindre pen" kan man uansett tenke over hvorvidt det er lurt å få barn 😄

Tja. Dette barnet kan jo gjøre store ting for menneskeheten eller de rundt seg selv om han/hun arver forelderens upenhet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 0.24):

Ingenting er jo godt nok lenger. Man må være drittsekk for å få sjans på det motsatte kjønn. Eventuelt rik og/eller svært, svært kjekk.

Jada, mindre pene menn har barn, skallede og lavt utdannede. Men de tilhører en mindre overfladisk generasjon. Dagens yngre (30 og nedover) er mer overfladiske. Sosiale medier har ødelagt dem helt.

Tipper svært få skallede og mindre pene menn har partner og barn om 10 år.

Hvis det er meningsløst å være mann i 2025, hvilke alternativer skulle du da ha? 
Tenk deg om, se deg omkring, du har fått ett liv, og det livet bør du leve til glede for deg selv og andre.

Anonymkode: 4e8f4...6ed

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er jo godt nok lenger. Man må være drittsekk for å få sjans på det motsatte kjønn. Eventuelt rik og/eller svært, svært kjekk.

Jada, mindre pene menn har barn, skallede og lavt utdannede. Men de tilhører en mindre overfladisk generasjon. Dagens yngre (30 og nedover) er mer overfladiske. Sosiale medier har ødelagt dem helt.

Man trenger ikke være pen eller særlig smart for å få sjangs på det motsatte kjønn. Litt sosial kompetanse og være ekstroverte hjelper mye. Men å fremstå som bitter og skylde på kvinner kommer du definitivt ikke langt med. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja. Dette barnet kan jo gjøre store ting for menneskeheten eller de rundt seg selv om han/hun arver forelderens upenhet?

Ja, men det kan jo de pene også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du misforstår, kvinner liker ikke drittsekker, kvinner liker utadvendte menn, og drittsekker er ofte utadvendte.

Studier viser at kvinner misliker menn som behandler dem dårlig, men de bryr seg ikke om mennene behandler andre dårlig.

Anonymkode: e5806...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men handler det om å være mann, bare om å få seg dame?  Som kvinne har jeg aldri tenkt at livet eller kjønnet mitt bare handler om å få seg mann. Det er så mye mere. Det å få seg mann har selvfølgelig vært et stort ønske og krever mye arbeid om man ønsker å ende opp med en som passer. Men det er bare en del av livet mitt, som jeg må legge til rette for hvis jeg skal få det jeg ønsker.  Jeg synes den manne diskusjonen er rimelig ensformig.. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mannen min eg skalla, men ølvom, middelmådig jobb og dertil lønn. 12 år eldre enn meg. 

Folk spør meg hva jeg ser i han, for meg er han den fineste som er skapt. 

Kanskje det er deg og ditt syn på verden med verdier som er problemet? 

Anonymkode: 080fc...afa

Det var da en fryktelig ting å spørre om! Hva er det slags mennesker?

Anonymkode: 83b36...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så i dagens avis at nok en relativt ung mann tok livet sitt. Singel og barnløs. Sikkert ikke tilfeldig. Kanskje jeg ender opp med det samme.

Det er en epidemi av meningsløshet blant menn. Fordi samfunnet svikter dem.

Vet om en mann som hadde to barn og en nydelig ektefelle som tok livet sitt i år❤️ det er ikke bare menn uten barn som tar livet sitt… 😢

Anonymkode: dab58...328

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet om en mann som hadde to barn og en nydelig ektefelle som tok livet sitt i år❤️ det er ikke bare menn uten barn som tar livet sitt… 😢

Anonymkode: dab58...328

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til TS, jeg ser i en annen tråd her inne at du skriver at du «styrer unna kvinner med barn». Du nærmer deg jo 40 selv, da blir utvalget ganske dramatisk begrenset… Har du firt på dette kravet?

Anonymkode: 71728...a48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå  snakker vi om veldig følsomme ting. Om man har hårv  på toppen eller hvor mye man tjener er for meg ikke definerende på lykke.  Heller ikke for hell i kjærlighet. 

Endret av Kryneren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Til TS, jeg ser i en annen tråd her inne at du skriver at du «styrer unna kvinner med barn». Du nærmer deg jo 40 selv, da blir utvalget ganske dramatisk begrenset… Har du firt på dette kravet?

Anonymkode: 71728...a48

Er ts nærmere 40 og klager over at damer under 30 er så overfladiske i dagens samfunn? 

Anonymkode: 226a5...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er ts nærmere 40 og klager over at damer under 30 er så overfladiske i dagens samfunn? 

Nei. Ts tilhører en yngre generasjon, det kommer vel frem i hi.

Anonymkode: 8c9bf...9ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Ts tilhører en yngre generasjon, det kommer vel frem i hi.

Anonymkode: 8c9bf...9ed

Det ser ikke ut som at ts nevner egen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...