Gå til innhold

Meningsløst å være mann i 2025

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det handler om at du har ansvar for ditt eget liv.

Anonymkode: 226a5...7b5

Det handler om at du må være voksen nok til å ta imot kritikk. Du kom med en bred generalisering i din quote til meg, og den traff ikke. Heller enn å være en voksen skapning og beklage så går du på person og blir usaklig. Det gjør ikke meg noe, jeg skal ikke ha noe med deg å gjøre i resten av mitt liv, men å prøve å skjerpe seg litt hadde kanskje vært bra for dine omgivelser.

Anonymkode: 5310f...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om du har dame å sitter her å sutrer på menns vegne ber jeg deg serriøst å slutte for mange blir kvalme av alt dette sytet.

Så:

Menn som ikke har dame har ikke adgang til å mene noe i diskusjonen for de er tapere

Menn som har dame har ikke adgang til å delta i diskusjonen fordi de sutrer på andre menns vegne

Har tanken streifet deg at du er en barnslig liten sutre-høne som mangler disiplinen til å diskutere med voksne?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg må si meg enig med det. Jeg sliter med å ha respekt for mange menn fordi at det er stadig sutring, klaging, også skal man male alt og alle svært negativt. 

Fra en som har gått gjennom mye vondt selv så må si at en av de verste tingene jeg følte på var folk som skulle fortelle meg hva jeg følte, folk som ikke har vært i min situasjonen. Det føltes så hånlig og nedlatende.

Anonymkode: e8a06...36f

Du sliter med å ha respekten for menn fordi de sutrer. Så sutrer du selv og klager på andre som har meninger om din situasjon.

Er du en mann selv? Hvis du er en kvinne, ser du ironien i at du vil ha deg frabedt at andre mener noe om din situasjon samtidig som du mener noe om andres situasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sliter med å ha respekten for menn fordi de sutrer. Så sutrer du selv og klager på andre som har meninger om din situasjon.

Er du en mann selv? Hvis du er en kvinne, ser du ironien i at du vil ha deg frabedt at andre mener noe om din situasjon samtidig som du mener noe om andres situasjon??

Forsto du hva jeg skrev? Det handler om at man må ta ansvar for eget liv, jobbe med seg selv. Det er ingen som vinner på å synke ned i «det er så synd på meg» og det er ingen som redder deg fra det. Menn sutrer, klager og latterliggjør andre istedenfor å ta ansvar, jobbe med seg selv og komme seg opp av depresjonen som man sitter fast i. Du er et strålende eksempel på menn som drar menn ned, istedenfor at man burde jobbe med å bygge menn opp. Man smir sin egen lykke, man trenger støtte, omsorg og respekt istedenfor den negative energien som du sprer og med sånn negativ energi som spres så er det ikke rart menn blir single. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så:

Menn som ikke har dame har ikke adgang til å mene noe i diskusjonen for de er tapere

Menn som har dame har ikke adgang til å delta i diskusjonen fordi de sutrer på andre menns vegne

Har tanken streifet deg at du er en barnslig liten sutre-høne som mangler disiplinen til å diskutere med voksne?

Sukk. Jeg håper du ikke tar til deg hva han skriver TS. Dette er ikke noe som vil hjelpe deg på datingmarkedet, men bare ødelegge mer for deg. Dessverre er det menn som han her som er ute etter å ødelegge for andre menn på datingmarkedet, og dra andre menn ned i søla - fordi at han syns det er gøy at du har det vondt og ikke lykkes. Vær forsiktig hvem du snakket med TS og finn mennesker som vil deg godt. Du ser hvor aggressiv han blir når folk ikke sleiker han oppover ryggen her.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke min erfaring. Kronisk single menn har gjerne en eller flere av følgende:

* Dårlig selvtillit,

* Et kjedelig utseende, kjedelig klesstil og nerdete mannsdominerte hobbyer

* Dårlig sosio-økonomisk status

Nå har jeg hatt samme dama i 20 år men takk for at du understreker hvor lite informasjon du trenger for å hoppe til (feilaktige) konklusjoner

Det er mulig. Nå er menn som gruppe preget av mye polarisering. Det kan tenkes at Petter Stordalen og Elon Musk (og 1000 duster som har oppnådd mindre enn dem) har et oppblåst ego og _samtidig_ at 100.000 helt andre Norske menn undervurderer seg selv.

Det er rart det der, men man kan altså ha dårlig selvtillit og samtidig overvurdere seg selv, eller i det minste overvurdere hvem det er realistisk at man kan date. 

Anonymkode: 83b36...021

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er rart det der, men man kan altså ha dårlig selvtillit og samtidig overvurdere seg selv, eller i det minste overvurdere hvem det er realistisk at man kan date. 

Triangelet selvtillit, selvbilde og selvfølelse er komplisert.

At en foreksempel er kjedelig og har dårlig sosioøkonomisk status styrker neppe sjansene og da bør kanskje selvbildet settes deretter og da trenger en egentlig ikke å ha noen selvtilit til å prøve seg på damer. Eller hvilke damer vil date en sånn?

Dette vil naturlig nok gå utover selvfølelsen.

Eller en kan bruke selvtiliten til å prate med og på seg damer til tross for å være kjedelig og ha lav sosioøkonomisk status etter eget syn og så la kvinnen vurdere dette.

Dette er en mer ærlig sak og vil gi kvinner en sjanse. Noen kvinner vil kanskje date en sånn?

Imidlertid er det om en er lite attraktiv vanskelig å finne noen som vil ha en. 

Det har det vært til alle tider og det var en tråd som stilte spørsmål ved om grensen for å være llte attraktivt utseende mann har gått opp fra 80 tallet til i dag eller om det er færre attraktive menn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (1 time siden):

Triangelet selvtillit, selvbilde og selvfølelse er komplisert.

At en foreksempel er kjedelig og har dårlig sosioøkonomisk status styrker neppe sjansene og da bør kanskje selvbildet settes deretter og da trenger en egentlig ikke å ha noen selvtilit til å prøve seg på damer. Eller hvilke damer vil date en sånn?

Dette vil naturlig nok gå utover selvfølelsen.

Eller en kan bruke selvtiliten til å prate med og på seg damer til tross for å være kjedelig og ha lav sosioøkonomisk status etter eget syn og så la kvinnen vurdere dette.

Dette er en mer ærlig sak og vil gi kvinner en sjanse. Noen kvinner vil kanskje date en sånn?

Imidlertid er det om en er lite attraktiv vanskelig å finne noen som vil ha en. 

Det har det vært til alle tider og det var en tråd som stilte spørsmål ved om grensen for å være llte attraktivt utseende mann har gått opp fra 80 tallet til i dag eller om det er færre attraktive menn nå. 

Men tror dere virkelig alle damer har god økonomi selv da? Eller at alle går rundt å er profesjonell underholdnings artist?

Alle kan være kjedelige for rett person. Det er et fåtall som har kjempe god jobb og kjempe god økonomi. Og mennesker kan også bli sammen uten å ha helt lik økonomi. 

Det høres ikke ut som at du forstår at noen blir glade i hverandre og at det ikke handler om å bare imponere. 

Det er vanskeligere sosialt på grunn av mobilen og jeg tror også at noe har endret seg rundt by livet eller sosial aktivitets mulighetene folk har i en by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Handler vel ikke bare om kjønn, synes hele planeten går til helvete, jeg. 

Anonymkode: dde35...536

Enig. På tide med en real restart på alt spetakkelet i verden.

Anonymkode: e49e9...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine råd så får du velge å følge de om du vil eller ikke.
Jeg mistet håret tidlig og er en skallet mann. Jeg kan ikke si at jeg hadde det beste dame draget i tidlig 20årene. men nå som jeg har bikket 30 og grodd skjegg samt trent en god del så har jeg mye bedre selvtillit og dame draget har aldri vært bedre. 
Dog skal det sies at jeg har utviklet mange av disse evnene selv og det er mulig for de fleste.

Første steg er å skaffe deg kontroll på økonomien, Du må ha en stabil jobb og inntekt, samt skaff deg leilighet.
Begynn å trene, ikke for å ha sixpack men rett og slett for å skaffe deg bedre selvtillit. Skaff deg en større fysikk, om du føler deg sterk og atletisk så vil du automatisk utstråle selvtillit.
Fokuser på å gjøre deg selv lykkelig. Veldig enkelt å si men ikke ha så stort fokus på å skaffe deg et ligg eller kjæreste men fremfor prøv å finne hva du liker å gjøre og driv med det. Livet handler om å være lykkelig og du skal tilbringe mesteparten av livet med deg selv uavhengig om du har partner eller ikke.
Skaff deg bedre klesstil, De fleste kvinner er mye mer opptatt av klær enn vi menn spesielt sko. Gjør litt research her og invester i det. 
Også er det personligheten din. Nå kjenner ikke jeg deg som person, Men alle mennesker tiltrekkes av glade mennesker som ikke syter og er negativ. Samtidig så må du lære deg å være morsom. 

Når alt dette er sagt så er virkelig dette feil forum å spørre etter hjelp på.
Uten å lese hele denne tråd og bare noen få innlegg så kan jeg dele min erfaring med deg.

Samfunnet bryr seg generelt lite om menn, de følelsene du sitter på er det du som styrer og om du føler deg urettferdig behandlet så er kanskje det berettiget. Problemet er at om du ytrer disse meningene her så vil de fleste bare kalle deg incel. Det handler mest om at de fleste aktive kvinnene inne her er femcels og er bitre på omverden.
Kvinner mangler også en stor evne på å ta selvkritikk og står til lite ansvar for egne handlinger. Uavhengig av dette så er ikke dette noe du kan endre som enkelt person. Så du får bare gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: b0fb7...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er mine råd så får du velge å følge de om du vil eller ikke.
Jeg mistet håret tidlig og er en skallet mann. Jeg kan ikke si at jeg hadde det beste dame draget i tidlig 20årene. men nå som jeg har bikket 30 og grodd skjegg samt trent en god del så har jeg mye bedre selvtillit og dame draget har aldri vært bedre. 
Dog skal det sies at jeg har utviklet mange av disse evnene selv og det er mulig for de fleste.

Første steg er å skaffe deg kontroll på økonomien, Du må ha en stabil jobb og inntekt, samt skaff deg leilighet.
Begynn å trene, ikke for å ha sixpack men rett og slett for å skaffe deg bedre selvtillit. Skaff deg en større fysikk, om du føler deg sterk og atletisk så vil du automatisk utstråle selvtillit.
Fokuser på å gjøre deg selv lykkelig. Veldig enkelt å si men ikke ha så stort fokus på å skaffe deg et ligg eller kjæreste men fremfor prøv å finne hva du liker å gjøre og driv med det. Livet handler om å være lykkelig og du skal tilbringe mesteparten av livet med deg selv uavhengig om du har partner eller ikke.
Skaff deg bedre klesstil, De fleste kvinner er mye mer opptatt av klær enn vi menn spesielt sko. Gjør litt research her og invester i det. 
Også er det personligheten din. Nå kjenner ikke jeg deg som person, Men alle mennesker tiltrekkes av glade mennesker som ikke syter og er negativ. Samtidig så må du lære deg å være morsom. 

Når alt dette er sagt så er virkelig dette feil forum å spørre etter hjelp på.
Uten å lese hele denne tråd og bare noen få innlegg så kan jeg dele min erfaring med deg.

Samfunnet bryr seg generelt lite om menn, de følelsene du sitter på er det du som styrer og om du føler deg urettferdig behandlet så er kanskje det berettiget. Problemet er at om du ytrer disse meningene her så vil de fleste bare kalle deg incel. Det handler mest om at de fleste aktive kvinnene inne her er femcels og er bitre på omverden.
Kvinner mangler også en stor evne på å ta selvkritikk og står til lite ansvar for egne handlinger. Uavhengig av dette så er ikke dette noe du kan endre som enkelt person. Så du får bare gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: b0fb7...4f8

Problemet er ikke at han sliter, men hvordan han ytrer seg.

Jeg støtter mine menn like mye som damer, men de kommer ikke til meg sånn som dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du gjør for å bedre situasjonen da Ts? Kan du ikke ta en utdannelse, dra på trening , skifte klesstil,  gjøre noen hobbyer etc?

Anonymkode: ff25b...740

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva er det du gjør for å bedre situasjonen da Ts? Kan du ikke ta en utdannelse, dra på trening , skifte klesstil,  gjøre noen hobbyer etc?

Anonymkode: ff25b...740

Jeg er ikke ts, men jeg gjør alt det. Ingen av de gir meg kontakt med damer 

Anonymkode: e2636...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men jeg gjør alt det. Ingen av de gir meg kontakt med damer 

Kontakt med damer kommer da ikke automatisk?!

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontakt med damer kommer da ikke automatisk?!

Det har du rett i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SPOCA skrev (3 timer siden):

Jeg siterer min mann: "Han der er tydeligvis incel", mens han sukket tungt.

Man skal lese mye dumt.

Blir flere og flere av dem.

Her ser vi realiteten av mangel på fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hocane skrev (23 minutter siden):

Det er ikke mangel på fedre som er problemet, men et urealistisk forhold til egen innsats og det å jobbe med noe når ting er vanskelig. Å prøve å se på det positive. Og også kjenne andre og sammenhengen mellom mennesker generelt, at alle kan ha noe, at det kan bli bedre, at ikke alle liker hverandre men vi vil finne noen vi passer med osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 0.24):

Ingenting er jo godt nok lenger. Man må være drittsekk for å få sjans på det motsatte kjønn. Eventuelt rik og/eller svært, svært kjekk.

Jada, mindre pene menn har barn, skallede og lavt utdannede. Men de tilhører en mindre overfladisk generasjon. Dagens yngre (30 og nedover) er mer overfladiske. Sosiale medier har ødelagt dem helt.

Tipper svært få skallede og mindre pene menn har partner og barn om 10 år.

Anonymkode: 32ade...3fa

Dere har bare mistet evnen til å møte hverandre. Slik blir det hvis man mangler litt sosial trening i tenårene. Vi dro mye på besøk til hverandre og var oftere ute på byen enn dere. Masse sosial trening. Damene kommer til å bli like ensomme så jeg er ikke sikker på at dere er en så overfladisk generasjon og at det er det som er svaret. Mange ungdommer nå til dags klarer jo ikke engang å føre en samtale med eldre folk. Kom dere ut av rommene og hyblene og møt andre mennesker i alle aldre. Dere trenger det. Vi er egentlig sosiale skapninger. 

Anonymkode: 8bf3c...b35

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hocane skrev (38 minutter siden):

Ja, det er mange fedre som burde bli sitt ansvar bevisst. Det er altfor enkelt for fedre å ikke ta ansvar for barnet sitt. Og systemet gjør det også enkelt.

Min mann har derimot prøvd å snu denne statistikken og tatt ansvar for sitt barn. Det er det mange fedre som ikke gjør.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...