Gå til innhold

Meningsløst å være mann i 2025

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så i dagens avis at nok en relativt ung mann tok livet sitt. Singel og barnløs. Sikkert ikke tilfeldig. Kanskje jeg ender opp med det samme.

Det er en epidemi av meningsløshet blant menn. Fordi samfunnet svikter dem.

Anonymkode: 32ade...3fa

Hva skal samfunnet gjøre? Skaffe deg kone og barn? Du må jobbe med deg selv

Anonymkode: 16ec6...41a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så i dagens avis at nok en relativt ung mann tok livet sitt. Singel og barnløs. Sikkert ikke tilfeldig. Kanskje jeg ender opp med det samme.

Tenk om gifte menn hadde skrevet «jeg så i dagens avis at en mann tok livet sitt. Han hadde kone og barn. Sikkert ikke tilfeldig. Kanskje jeg ender opp med det samme».

Hadde det hørtes riktig ut? Ensomhet kan være et problem for noen, og jeg håper du snakker med fastlegen din om disse tankene.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, samfunnet svikter ikke dere. Det er dere selv som svikter dere. Så enkelt.

Anonymkode: 4de9b...dbd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ingenting er jo godt nok lenger. Man må være drittsekk for å få sjans på det motsatte kjønn. Eventuelt rik og/eller svært, svært kjekk.

Jada, mindre pene menn har barn, skallede og lavt utdannede. Men de tilhører en mindre overfladisk generasjon. Dagens yngre (30 og nedover) er mer overfladiske. Sosiale medier har ødelagt dem helt.

Tipper svært få skallede og mindre pene menn har partner og barn om 10 år.

Dette er en vond situasjon å være i, når man sitter med så mange vonde og dårlig følelser, men det første du må begynne å tenke på er at du, du og kun du har ansvar for ditt eget liv. Det vil ikke komme noen å redde deg fra de vonde følelsene du sitter med. Det kommer ingen ridder på en hvit hest også blir alt bra. Dame og barn kommer ikke til å erstatte den sorgen du føler nå, den tomheten vil alltid være der. 

Det spørsmålet du må stille deg selv er hva kan jeg gjøre for å få et bedre liv? Hva med heller å melde seg som frivillig på noen arrangementer? Komme seg ut, snakke med mennesker, uten at det trenger å bety noe. Å komme seg ut, føle at man bidrar med noe og ha mennesker rundt seg er verdifulle følelser. 

Du er den eneste som kan hjelpe deg selv, men du må også ville det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du sier «dere» så opplever jeg ikke at det treffer meg som er mann. Jeg bebreider ikke damer for at de er damer. Noen ganger kan jeg være uenig i virkelighetsbeskrivelsen men det betyr ikke at jeg kvinner skyld for at de ikke har appetitt på menn.

Jeg mener at sjekkemarkedet er «rå kapitalisme», tilbud og etterspørsel. Selv de mykeste sosialister blir gjerne beinharde Ayn Rand-ere når det kommer til å vurdere beilere.

Anonymkode: 5310f...7fa

Det er ikke mitt problem at du ikke klarer å føle at du er en del av en gruppe? Dere er et normalt ord å bruke når du skal nevne "dere" menn, og "oss" kvinner. Det var snakk om noe så grovt sittende som at alle har ansvar for eget liv uavhengig av kjønn, siden noen het tenker menn alene går gjennom vanskelige greier rundt sosialisering og selvtilitt, eller annet i livet. Så personlig føler jeg det er unødvendig å ta noe så simpelt som et bindeledds? Ord.

Det er serriøst å velge en livspartner eller senge partner, jeg skjønner derimot ikke hvorfor du ikke tenker det skal være? Det vil gå utover din egen sikkerhet, glede, livstil, helsa kan det gå utover, samtalene du skal ha hjemme, sexlivet. Alt. 

Jeg syns det er kjempe dumt du anser min kropps selektive valg av partner for akkurat meg som noe dårlig, når jeg unner deg å være selektiv for deg er akkurat det som er kroppens funksjon. Vi blir ikke forelsket eller kåte på hvem som helst. 

Serriøst, les mer om menneskelig fungering, sosialisering, psykologi. Hvordan mennesker har det. Dere har årevis med sladder og sosial læring forran dere føles det ut som, for mange blir så sjokkert over ting som har vært åpenbart for en god del i lang tid. 

Jeg er ikke en del av sjekke markedet som singel kvinne og har mine bekymringer rundt å møte utidige, skumle mennesker og også sex press og det å bli såret. Så jeg skal bare være sosial å bli kjennt med mennesker på vanlig vis å ikke bruke app eller invitere hvem enn inn i min romanse boble. Liker at det er en personlig reise kun dem jeg får følelser for får bli kontaktet i. Liker ikke at vi dater noen vi ikke en gang har møtt før daten er avtalt eller verre, sexen. No f ings way om jeg skal det 😅

Anonymkode: 226a5...7b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du tenkt å prøve og gjøre noe med situasjonen din? Eller skal du bare sitte på internett og mene?

Anonymkode: 406ba...b32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting er jo godt nok lenger. Man må være drittsekk for å få sjans på det motsatte kjønn. Eventuelt rik og/eller svært, svært kjekk.

Jada, mindre pene menn har barn, skallede og lavt utdannede. Men de tilhører en mindre overfladisk generasjon. Dagens yngre (30 og nedover) er mer overfladiske. Sosiale medier har ødelagt dem helt.

Man må skape seg sin egen mening. 

Anonymkode: 2a2fa...5b1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må skape seg sin egen mening. 

noe jeg har lest fra menn her er en maskulin egenskap, å bygge noe ... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo kjempelett å avkrefte denne påstanden. Bare se på hvor mange damer som er i forhold med drittmenn.

Anonymkode: 83b36...021

Se hvor lett disse «drittmennene» (og drittdamene?) har for å få seg en ny partner så har de sannsynligvis en viss markedsverdi. Enten en som du er uenig i, eller en du ikke har informasjon om.

Prøv å snu argumentasjonen på hodet; hvor mange er det som avslår en god partner til fordel for en drittpartner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

noe jeg har lest fra menn her er en maskulin egenskap, å bygge noe ... 

Jeg holder på å lage bulletin journalen min med mål for år 2025! Har mange ønsker for hva jeg må bedre og hva som har beriket livet elle vært kolsig å prøvd. Elsker å visualisere. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lage bulletin journalen min med mål for år 2025! Har mange ønsker for hva jeg må bedre og hva som har beriket livet elle vært kolsig å prøvd. Elsker å visualisere. 

Dame.

Kanskje noen her *kremt* burde sette seg ned å lage noen mål for hva som kan bedre hverdagen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Se hvor lett disse «drittmennene» (og drittdamene?) har for å få seg en ny partner så har de sannsynligvis en viss markedsverdi. Enten en som du er uenig i, eller en du ikke har informasjon om.

Prøv å snu argumentasjonen på hodet; hvor mange er det som avslår en god partner til fordel for en drittpartner?

Kronisk ufrivillig single menn tror de fortjener noen fra høyere liga, og en god del kvinner fra tar til takke med menn som tar til takke med dem. Hadde fått dame du også om du åpnet øynene litt.

Det er ikke noe nytt at menn overvurderer seg selv.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kronisk ufrivillig single menn tror de fortjener noen fra høyere liga, og en god del kvinner fra tar til takke med menn som tar til takke med dem. Hadde fått dame du også om du åpnet øynene litt.

Ja lurer litt på hvilke damer de tenker burde likt dem, siden det ikke egentlig er usannsynlig for noen å møte noen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke mitt problem at du ikke klarer å føle at du er en del av en gruppe? Dere er et normalt ord å bruke når du skal nevne "dere" menn, og "oss" kvinner.

Å si noe om «dere kvinner», «dere muslimer» eller «dere vestlendinger» er generaliserende, og du må regne med motbør hvis noen av denne gruppen ikke kjenner seg igjen i generaliseringen din. Spesielt hvis du svarer og quoter en muslim med en generalisering som ikke treffer.

Jeg føler at jeg er en del av mange grupper. Men menn føler generelt langt mer lojalitet og samhørighet med partner og barn enn vi gjør med fremmede menn.

Sitat

Det er serriøst å velge en livspartner eller senge partner, jeg skjønner derimot ikke hvorfor du ikke tenker det skal være? Det vil gå utover din egen sikkerhet, glede, livstil, helsa kan det gå utover, samtalene du skal ha hjemme, sexlivet. Alt. 

Jeg syns det er kjempe dumt du anser min kropps selektive valg av partner for akkurat meg som noe dårlig, når jeg unner deg å være selektiv for deg er akkurat det som er kroppens funksjon. Vi blir ikke forelsket eller kåte på hvem som helst. 

Jeg forstår ikke hva du snakker om her og hvordan det relaterer til noe av det du quoter.

Sitat

Serriøst, les mer om menneskelig fungering, sosialisering, psykologi. Hvordan mennesker har det. Dere har årevis med sladder og sosial læring forran dere føles det ut som, for mange blir så sjokkert over ting som har vært åpenbart for en god del i lang tid. 

Hva vet du om hva jeg leser og hva jeg trenger å lære?

Sitat

Jeg er ikke en del av sjekke markedet som singel kvinne og har mine bekymringer rundt å møte utidige, skumle mennesker og også sex press og det å bli såret. Så jeg skal bare være sosial å bli kjennt med mennesker på vanlig vis å ikke bruke app eller invitere hvem enn inn i min romanse boble. Liker at det er en personlig reise kun dem jeg får følelser for får bli kontaktet i. Liker ikke at vi dater noen vi ikke en gang har møtt før daten er avtalt eller verre, sexen. No f ings way om jeg skal det 😅

Ok. Jeg liker pinnekjøtt men jeg er også ganske glad i sosisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronisk ufrivillig single menn tror de fortjener noen fra høyere liga, og en god del kvinner fra tar til takke med menn som tar til takke med dem.

Det er ikke min erfaring. Kronisk single menn har gjerne en eller flere av følgende:

* Dårlig selvtillit,

* Et kjedelig utseende, kjedelig klesstil og nerdete mannsdominerte hobbyer

* Dårlig sosio-økonomisk status

Sitat

Hadde fått dame du også om du åpnet øynene litt.

Nå har jeg hatt samme dama i 20 år men takk for at du understreker hvor lite informasjon du trenger for å hoppe til (feilaktige) konklusjoner

Sitat

Det er mulig. Nå er menn som gruppe preget av mye polarisering. Det kan tenkes at Petter Stordalen og Elon Musk (og 1000 duster som har oppnådd mindre enn dem) har et oppblåst ego og _samtidig_ at 100.000 helt andre Norske menn undervurderer seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si noe om «dere kvinner», «dere muslimer» eller «dere vestlendinger» er generaliserende, o

Det handler om at du har ansvar for ditt eget liv. Det er ikke noe generelaiserende, fordi det er fakta. Du kan si, dere kvinner må ha på klær når dere er på kino. Samme effekt, skal jeg bli såret for at du sier dere kvinner? Selvsagt må jeg ha på klær, selvsagt har jeg ansvaret for egen lykke. Alle har ansvar for seg.

Er du en person som blir såret av at vinden rusker deg i håret?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H is du sliter med å være singel, så jobb med holdningene dine. Innlegget ditt viser at du har litt feil fokus, og ender opp uten dame 

Anonymkode: 00ef6...94f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke min erfaring. Kronisk single menn har gjerne en eller flere av følgende:

* Dårlig selvtillit,

* Et kjedelig utseende, kjedelig klesstil og nerdete mannsdominerte hobbyer

* Dårlig sosio-økonomisk status

Nå har jeg hatt samme dama i 20 år men takk for at du understreker hvor lite informasjon du trenger for å hoppe til (feilaktige) konklusjoner

Det er mulig. Nå er menn som gruppe preget av mye polarisering. Det kan tenkes at Petter Stordalen og Elon Musk (og 1000 duster som har oppnådd mindre enn dem) har et oppblåst ego og _samtidig_ at 100.000 helt andre Norske menn undervurderer seg selv.

Om du har dame å sitter her å sutrer på menns vegne ber jeg deg serriøst å slutte for mange blir kvalme av alt dette sytet.

Menn males svært negativt som suttrehøner. Og alt fordi noen som ikke engang har problemer sitter å styrer på nett ig fremstiller seg som noen som syns amt er sååå sårt, men tenker aldri lengre.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har dame å sitter her å sutrer på menns vegne ber jeg deg serriøst å slutte for mange blir kvalme av alt dette sytet.

Menn males svært negativt som suttrehøner. Og alt fordi noen som ikke engang har problemer sitter å styrer på nett ig fremstiller seg som noen som syns amt er sååå sårt, men tenker aldri lengre.

Jeg må si meg enig med det. Jeg sliter med å ha respekt for mange menn fordi at det er stadig sutring, klaging, også skal man male alt og alle svært negativt. Den evige «alt er kvinners skyld» holdningen orker jeg ikke å forholde meg til, og jeg merker at jeg sliter med å oppføre meg støttende mot menn. Kvinner kan du ha normale samtaler med uten at «alt er alle sin andre skyld og buhu det er så synd på meg».  

Fra en som har gått gjennom mye vondt selv så må si at en av de verste tingene jeg følte på var folk som skulle fortelle meg hva jeg følte, folk som ikke har vært i min situasjonen. Det føltes så hånlig og nedlatende. Hvordan kan en mann som har vært i et forhold på over 20 år uttale seg på vegne av menn som dater nå? Og mene at det er forferdelig? Hvilken bakgrunnsinformasjon bringer man inn i debatten da? 

Anonymkode: e8a06...36f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann må være åpen, ærlig og tillitsvekkende, da vil det nok bli lettere å finne en partner også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...