Gå til innhold

Meningsløst å være mann i 2025

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere det gjelder må endre noe i mentaliteten deres. Når dere legger opp et argument, hva skjer om dere prøver å svare det selv fra et annet synspunkt? 

Om det er vanskelig å finne på et, kanskje snakk med noen som tenker sånn eller se en video av noen som det? 

Jeg føler dere er fanget i en håpløshet og en offerrolle som egentlig er unødvendig. 

Anonymkode: 226a5...7b5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du bor i en bygd med få damer.

1. Hva er årsaken til at akkurat du ikke vil finne dame der?

2. Det er damer over hele verden, du kan møre noen fra et annet sted. Mange jeg kjenner har naturlig funnet seg kjærester fra andre steder fordi de har flyttet på seg, reist osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere det gjelder må endre noe i mentaliteten deres. Når dere legger opp et argument, hva skjer om dere prøver å svare det selv fra et annet synspunkt? 

Om det er vanskelig å finne på et, kanskje snakk med noen som tenker sånn eller se en video av noen som det? 

Jeg føler dere er fanget i en håpløshet og en offerrolle som egentlig er unødvendig. 

Alltid enklere å skylde på andre enn å gå i og jobbe med seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hocane skrev (2 minutter siden):

Alltid enklere å skylde på andre enn å gå i og jobbe med seg selv.

Ja, det er litt sånn. 

Jeg har dårlig selvtilitt. Men hvor mange andre har ikke også kjennt på det? Snakkes om som at det er tidenes krise, når det egentlig er ganske vanlig å sammenligne seg og kjenne på å ikke strekke til, sjalusi, håpløshet om det vil gå eller ikke rundt ulike tema i livet.  

Å det kan bli greit, om en gjør noe. Men å vente nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hocane skrev (15 minutter siden):

Tror ikke det er en eneste gutt fra grunnskoleklassen min som er singel i dag.

I 1980 var 20% singel og uten barn. I dag er tallet 50%. Kilde:

https://www.nrk.no/livsstil/xl/nrk-har-kartlagt-single-i-norge-gjennom-40-ar-1.15685760

Sitat

Denne incel mentalitetet or teorien stemmer sjelden med virkeligheten.

Men selvfølgelig passer ikek dette inn i det absurde incel narrativet.

Nå når du har fått utfylt anekdotene dine med kilder, vil du endre det absurde narrativet ditt som ikke stemmer med virkeligheten, eller vil du fortsette å mene det samme, akkurat som incel-ene?

Anonymkode: 5310f...7fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I 1980 var 20% singel og uten barn. I dag er tallet 50%. ?

Viktig kvalifikator : mellom 20 og 29. Beklager at den falt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Viktig kvalifikator : mellom 20 og 29. Beklager at den falt ut.

Kjenner flere menn og gutter i den alderen. De tar ikke akkurat å skynter seg så alvorlig for at det skal bli barn heller 😅

Er typen som frir, snakker med kjæreste om å få barn. Å jeg tipper det er av dem som egentlig er klar for barn men har en partner som ikke er eller ikke har funnet sin partner, eller sliter med å få barn med partneren. 

Men mange som tar livet med ro og ikke jobber for hverken det ene eller andre. Dømmer ikke, er ei i 30 årene som er ganske sikker på at jeg ikke har lyst på barn og har tatt det med ro selv også. 

Tenker bare dere overdriver hvor mye kvinner har skyld i akkurat den. Menn er skyll i sin egen livsstil og ønsker. Slik vi kvinner også er. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kjenner flere menn og gutter i den alderen. De tar ikke akkurat å skynter seg så alvorlig for at det skal bli barn heller 😅

Er typen som frir, snakker med kjæreste om å få barn. Å jeg tipper det er av dem som egentlig er klar for barn men har en partner som ikke er eller ikke har funnet sin partner, eller sliter med å få barn med partneren. 

Men mange som tar livet med ro og ikke jobber for hverken det ene eller andre. Dømmer ikke, er ei i 30 årene som er ganske sikker på at jeg ikke har lyst på barn og har tatt det med ro selv også. 

Tenker bare dere overdriver hvor mye kvinner har skyld i akkurat den. Menn er skyll i sin egen livsstil og ønsker. Slik vi kvinner også er. 

Enig. Den mentaliteten med at kvinner har skyld i alt er jeg så lei av. Mange menn i 20-årene har et stort fokus på å bygge karriere og ikke binde seg til en dame for de skal leve livet med alt som det medfører. Og det er helt greit med at de velger det. Jeg har snakket med mange menn i 40-årene på Tinder som har levd livet og nå skal binde seg, få barn. Jeg er ferdig med barn så det er ikke noe for meg, men ønsker dem lykke til på ferden og håper de finner det som de ønsker. 

Anonymkode: e8a06...36f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Den mentaliteten med at kvinner har skyld i alt er jeg så lei av. Mange menn i 20-årene har et stort fokus på å bygge karriere og ikke binde seg til en dame for de skal leve livet med alt som det medfører. Og det er helt greit med at de velger det. Jeg har snakket med mange menn i 40-årene på Tinder som har levd livet og nå skal binde seg, få barn. Jeg er ferdig med barn så det er ikke noe for meg, men ønsker dem lykke til på ferden og håper de finner det som de ønsker. 

Ja mange venter utrolig lenge før de er klare. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er de store kapitaleierne, i stor grad fra USA, som har skapt det jeg beskriver. Det har de i hovedsak fått til fordi kvinnene har fortsatt å stemme på de samme partiene som de alltid gjorde. Når lederne våre valgte å kysse hånden til de økonomiske stormennene og gjøre alt dritet de ville, så begynte mennene å stemme annerledes. Det gjorde ikke kvinnene. Dagens demokrati er i praksis et oligarki.

Anonymkode: a94e9...c32

Jada, alt for å skylde på damene som vanlig. Dette er bare noe du har fått for deg.

Anonymkode: 83b36...021

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
000VF000 skrev (14 timer siden):

Dette er incel tankegang. Hvis du tror mindre attraktive menn badet i damer i gamle dager tar du feil. 

Anonymkode: 3c5d2...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blir ikke vant til det. Det blir bare verre med alderen når tiden løper ut. Jeg har falt helt ut sosialt. Blir ikke invitert med på noe. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er i tillegg beskjeden og har null selvtillit. Samfunnet spytter på menn uten selvtillit 

Anonymkode: e2636...a47

Får litt vondt av deg og skjønner at du føler alt er håpløst. 

Leser det som at dette gjelder venner generelt, og ikke bare kjærester. Så får du bare excuse my French om dette kommer litt hardt ut..! (- Eller om det ikke er passende for deg i det hele tatt, men kanskje for noen andre i innlegget her). Men hvorfor blir du ikke invitert med på ting tror du? For som regel ligger det en årsak bak, og i de aller fleste tilfeller er det ting man selv kan gjøre noe med, i varierende grad. 

Har du ikke noe tilfelles med tidligere venner/ kollegaer? Kan du søke deg til andre grupper mennesker som liker det samme som  deg? Bedre utgangspunkt for å ha ting å snakke om hvertfall. Om det er skog, natur, friluftsliv, fiske, skru bil, spille onlinespill, pusle, male, se på serier osv, så finnes det så og si alltid en FB-gruppe for det, eller meld deg inn i en organisasjon. Du må tørre å by på deg selv skal du møte nye mennesker, de ramler ikke tilfeldig inn ytterdøra. 

Blir det ofte klein stillhet/ er du sosialt litt klumsete? Dette opplever jeg hvertfall ofte fra folk, og er ofte grunnen til at jeg styrer litt unna, fordi det blir et ork å dra en samtale som ikke flyter. Vær mer på'n, still spørsmål vær intressert og lytt. Syntes ofte folk detter litt av om det ikke er emner de automatisk interesserer seg for eller kan mye om, og det må man ofte gjennom når man blir kjent med folk uansett. Kommunikasjon er ekstremt viktig og her er det mye man kan legge til rette for selv, små endringer kan gå en lang vei! Blikk kontakt, kroppspråk, evnen til å lytte osv osv. 

By på deg selv! Ta kontakt med folk og avtal at dere finner på ting. Er oftest gjennom bekjente man møter andre og utvider vennekretsen. Det er så enkelt å si "vi må stikke på kino en dag" som 9/10 tilfeller aldri blir noe av. Ta initiativ, de aller fleste sier nei når man kommer direkte med en plan. 

Er det selvtilliten det står på, spesielt utseende så må du heller se på mulighetene enn det du ikke kan endre på. Du får ikke blitt noe høyere, men du kan alltids trene deg til en mer definert kropp/muskler.  Lite hår på hodet? Hva med å investere i en hårpiece? Damer setter da inn extentions, vipper og det ene med det andre. Det som tidligere var tjafser man limte på hodet med tvilsomt neglelim er nå blitt skikkelig fine parykker som man kan få spesieltilpasset hos frisør. Det behøver nemlig ikke være store forskjellen for at DU skal føle deg bedre! 

Ta en titt i egen garderobe, man kan gi et helt annet førsteinntrykk om man har en fin klesstil. Behøver ikke koste all verden heller, begynn med noen gode Basic plagg og jobb deg oppover.

Stell deg! Dusj, trim skjegg og bart, bruk godlukt og legg litt flid i eget utseende, da føler du deg bedre også, og ingenting kler folk bedre enn selvtillit. 

Det er enkelt å tenke "jeg gidder ikke prøve, folk bryr seg ikke uansett", og den holdningen er dessverre ankeret som ødelegger for mange. Tørr man ikke prøve, men bare sitter i sofaen og mener at samfunnet spytter på en, og at det er alle andres feil, da skjer det hvertfall ingen endring! 😊 

Håper uansett det ordner seg for deg, er helt sikker på at du kommer til å finne noen, men du må tørre å prøve. Slik hverdagen er nå fungerer jo tydeligvis ikke, så tørr å prøve noe nytt! Og ja, det føles kanskje dumt, flaut, unødvendig og håpløst, men hva er alternativet? 

Anonymkode: baf6d...ff1

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når du sier «dere» så opplever jeg ikke at det treffer meg som er mann. Jeg bebreider ikke damer for at de er damer. Noen ganger kan jeg være uenig i virkelighetsbeskrivelsen men det betyr ikke at jeg kvinner skyld for at de ikke har appetitt på menn.

Jeg mener at sjekkemarkedet er «rå kapitalisme», tilbud og etterspørsel. Selv de mykeste sosialister blir gjerne beinharde Ayn Rand-ere når det kommer til å vurdere beilere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du sier «dere» så opplever jeg ikke at det treffer meg som er mann. Jeg bebreider ikke damer for at de er damer. Noen ganger kan jeg være uenig i virkelighetsbeskrivelsen men det betyr ikke at jeg kvinner skyld for at de ikke har appetitt på menn.

Jeg mener at sjekkemarkedet er «rå kapitalisme», tilbud og etterspørsel. Selv de mykeste sosialister blir gjerne beinharde Ayn Rand-ere når det kommer til å vurdere beilere.

Det er jo kjempelett å avkrefte denne påstanden. Bare se på hvor mange damer som er i forhold med drittmenn.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er de store kapitaleierne, i stor grad fra USA, som har skapt det jeg beskriver. Det har de i hovedsak fått til fordi kvinnene har fortsatt å stemme på de samme partiene som de alltid gjorde. Når lederne våre valgte å kysse hånden til de økonomiske stormennene og gjøre alt dritet de ville, så begynte mennene å stemme annerledes. Det gjorde ikke kvinnene. Dagens demokrati er i praksis et oligarki.

Anonymkode: a94e9...c32

Det er det sykeste mølet jeg har sett i dag. Har du noe seriøs forskning som kan kaste lys over dine påstander? 

Mannfolk har aldri brydd seg om andre menns ve og vel, kapitalistene og oligarkene, blir heiet frem som målet i livet. Ikke tro at det forandrer seg under FrP.

Anonymkode: 55ea5...5d7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo kjempelett å avkrefte denne påstanden. Bare se på hvor mange damer som er i forhold med drittmenn.

Haha, den kommer du deg ikke unna AB#5310f...7fa :D

3c9c52b590d44125e860ae52b90365af135dc9125bbccb2a7cc0952a84339e83_1.jpg.39a9d764d1787ec3e94468236d4e9e48.jpg

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja. Herregud. Det er så mange tilfeller jeg har tenkt «at hun orker å holde ut med han der». En jeg var venn med i starten av 20-årene ble sammen med en mann som var rimelig rasistisk. Vi prøvde å snakke henne fra det, men vennskapene gikk i stykker tilslutt for ingen av oss orket han. Og han var limt fast til henne..

Og for å snakke om noe som henger sammen med dette så kjenner utallige jeg kvinner som blir oversett av menn, fullstendig ignorert. De orker ikke mer :) men det er sånn som menn ikke vil snakke om fordi om kvinner single er kvinner bare kravstore mens når menn er single så er det kvinners skyld for da er kvinner kravstore. Man kan ikke gjøre menn fornøyde på dette punktet 🤷🏻‍♀️ det er en kvinne sin skyld, uansett, dersom en mann er singel.

Bare se på alle utallige kommentarene her inne om hvordan kvinner er stygge, feite, ubrukelig etter følte 30. At alle menn som er sammen med en dame over 30 er bare fordi at de ikke er bra nok til å tak i en 20 år gammel babe, og at alle menn egentlig drømmer om de fine 20-åringene. Men for all del - man kan prøve å overbevise meg om at det er kvinnene som er problemet i dagens datingmarked. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så i dagens avis at nok en relativt ung mann tok livet sitt. Singel og barnløs. Sikkert ikke tilfeldig. Kanskje jeg ender opp med det samme.

Det er en epidemi av meningsløshet blant menn. Fordi samfunnet svikter dem.

Anonymkode: 32ade...3fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan kan man bli tilfreds med å aldri få dame? Er det mulig?

Anonymkode: e2636...a47

Ja, det er det.

Anonymkode: 406ba...b32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...