Gå til innhold

Dere som ikke har barna fulle dager i barnehagen, hva lever dere av?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man må kjøpe huset før man får barna. Det er sånn bankene ser på det. 

Anonymkode: c4339...117

Men man kan kjøpe leilighet eller noe mindre da og ha noe å selge, trenger ikke 5-10 millioners hus før barn. Oppgradering etter behov og økonomi var poenget.  

Anonymkode: 90151...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 20.17):

- Man velger seg en partner med kompatibel arbeidstid før man velger å få barn. 

- Man planlegger livet sånn at man har jobb med fleksitid/delvis hjemmekontor før man velger å få barn.

- Man bosetter seg ikke i Oslo eller andre latterlig dyre områder.

Anonymkode: 66118...350

Haha! Makan til trist tilværelse. Velge partner basert på kompatibel arbeidstid og karriere basert på muligheten for fleksitid 😂

Anonymkode: 5800a...0f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å leve av en lønning, da barna var små. Slik at den ene alltid var hjemme. De var i barnehage og på skole kun 4-5 timer. Det vil si på skolen uten SFO.  Første årene var det meg, så min mann. Livet ble endret ganske mye, vi måtte senke forbruk betraktelig, og kunne se laaaaangt etter utenlandsferier, bil, frisør, ferdigmat og andre luksusgoder. Men det var verdt hver krone.

Anonymkode: dfc4e...73b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg jobbet før som sykehuslege og nå jobber jeg for staten med kontor! Har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Det er faktisk en stor lege flukt fra sykehusene fordi vi gidder ikke mer av hamsterhjulet. Skal love dere at offentlig helsevesen kommer til å kollapse innen maks 15 år. Ingen politikere tør å snakke om det høyt enda, men vi på sykehuset vet det. Bare vent og se.  

Anonymkode: 0ce18...86a

Det er jo allerede et problem at nesten alle jobber for staten i kontorjobber som bare forvalter, og ikke skaper.

Den store kollapsen i Norge handler om at vi knapt har industri og ikke noe privat næringsliv, og alle bare jobber i en sirkel av oljepenger som sponser, forvalter og skatter de samme pengene.

Skattene bare økes for å opprettholde et dårlig helsevesen, der ingen gidder å jobbe. 

På et tidspunkt må alle byråkrat-stillingene kuttes. Men jeg forstår godt at de fleste velger det så lenge det er slik.

Anonymkode: 82cf3...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverer ca 8:30 og henter rundt 14:30/15:00

Jeg og samboeren min er veldig heldige som har to fleksible jobber. Samboeren min jobber for et selskap som har base i Frankrike (og Oslo, men vi bor i Stavanger) så han er på 100% hjemmekontor med flexitid. Jeg har 80% hjemmekontor og har en administrasjonsjobb med fleksitid og mye tillit fra arbeidsgiver. Vi sitter dog begge mye foran skjerm på kvelden etter leggetid og ofte i helger også. Men det er verd det for å ha en stressfri hverdag og ettermiddagen sammen med dattera før leggetid. Også bytter vi på å hente og levere 

Anonymkode: d297e...3e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber natt. De dagene jeg har fri leverer jeg senere, mannen leverer til frokost de andre dagene. Når jeg har helt fri fra natt (altså at jeg ikke skal på ny nattevakt) så henter jeg etter fruktmåltider kl 14. Er jeg mellom nattevakter så henter jeg eller mannen de til kl 16. 

Tar de ikke ut for å være hjemme en hel dag. 

Anonymkode: aa0fa...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor på gård, ingen dyr, men korn.  For lite  dyrket mark til å leve av. Mann og jeg jobber fullt, gjort siden barnet var 1 år. Har enda ikke vært på utenlandstur, vært infornøyelseparkneller badeland, bodd på hotell,  vært på konsert,  spist middag ute eller flydd innenlands. Søker alltid etter tilbud i matbutikker,  romjulssalg, tråler Finn.no etter rimelige klær og utstyr. Barnet får dekket alle behov, men har lite ekstra.  Takker alltid ja til arvetøy. 

Vi bor ca 2.5 km fra sentrum, og 5 km fra skole.  Jeg kan gå til jobb i sommerhalvåret,  men ikke vinter. Har 1 bil(2000 modell). Vi bor der vi bor da gården er overtatt på odel. Mye utgifter til vedlikehold av bygninger og maskinpark,  da alt er av ensre år gang.  Vårt bolighus er f.eks fra 1865. 

Skulle gjerne jobbet redusert,  har fast kommunal jobb, arb.tid 08-1530, ingen muligheter for hjemmekontor.  

Barnet er nå 12 år, og ønsker seg både utstyr og opplevelser som er mye høyere i pris en vi vil tillate. Har lagt av penger hver mnd siden barnet ble født til boligkjøp i fremtiden.  

Så ikke alle som kan velge å vrake i fleksitid og kortere dager 

Anonymkode: 717f9...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...