AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #81 Del Skrevet 22 timer siden Mange kan jo vente til ungene er ferdig med barnehagen og stresset der til å starte racet med stort og dyrt hus, dyr bil og hytte. Anonymkode: 90151...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #82 Del Skrevet 22 timer siden Jeg jobbet før som sykehuslege og nå jobber jeg for staten med kontor! Har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Det er faktisk en stor lege flukt fra sykehusene fordi vi gidder ikke mer av hamsterhjulet. Skal love dere at offentlig helsevesen kommer til å kollapse innen maks 15 år. Ingen politikere tør å snakke om det høyt enda, men vi på sykehuset vet det. Bare vent og se. Anonymkode: 0ce18...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #83 Del Skrevet 22 timer siden Han har flexi tid, jeg jobber turnus. Har barna hjemme når jeg er hjemme, jobber jeg 7-18 vaktene har mannen hjemmekontor og flexitid. Anonymkode: 7267d...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21 timer siden #84 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 20.17): - Man velger seg en partner med kompatibel arbeidstid før man velger å få barn. - Man planlegger livet sånn at man har jobb med fleksitid/delvis hjemmekontor før man velger å få barn. - Man bosetter seg ikke i Oslo eller andre latterlig dyre områder. Anonymkode: 66118...350 Så får enda færre barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 20 timer siden #85 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): 2 stykker i full jobb som har prøvd å flekse så mye som mulig, altså at en av oss starter tidlig, den andre senere. Det har forsåvidt funket ok for barna, tror jeg med 6-7,5 timer i barnehagen litt avhengig av hvor mye vi får flekset (og yngste sover fortsatt over 2 av de timene), men det har hatt sin pris… Kveldsjobbing for å ta det igjen, komme uforberedt til møter etc. Jeg har møtt litt veggen på det i år og vil fra neste år gå ned til 80% stilling for å gjøre det litt enklere. Har vært litt tøft psykisk og alltid være den som henger litt etter på jobb, at en av oss ofte er alene med barna på ettermiddagene fordi den andre tar igjen jobb osv. Anonymkode: 5d390...d54 Å komme uforberedt til møter er å pisse på de en skal i møte med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #86 Del Skrevet 20 timer siden 80% sykepleier. Anonymkode: 08b7b...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #87 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er lærer, og flere av mine kollegaer som har barn reiser ganske jevnlig rundt 14.30-15 fra jobb, for så å jobbe mer hjemmefra på kvelden. I noen forhold kan den ene parten levere sent, og den andre hente tidlig. Kanskje har man også turnusfri med mulighet for å ha barn hjemme. Sånn ellers så handler jo mye om prioriteringer. For meg ville det være rart å ha felles barn, og separat økonomi, for det man gjør da påvirker hverandre i stor grad, og man kan ta valg som gagner hele familien. Jeg ser på det som naturlig at man kan veksle på å dra lasset økonomisk. Det gagner også alle parter at den ene i perioder tar mer med hus og barn. Anonymkode: f35bb...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #88 Del Skrevet 20 timer siden Nå er våre barn i skolealder - og jeg kjenner jeg er glad for at vi har tiden som barnehageforeldre bak oss når jeg tenker tilbake. Men da eldste barnet var lita, var jeg student. Og dermed fikk vi til kortere dager og fri både jul og påske + hele sommeren. Etterhvert jobbet jeg ved siden av studiene, og da ble dagene selvsagt lengre. Da jeg var ferdig utdannet gikk jeg inn i en dagturnus, med noen tidlige vakter (ferdig 13.30 og hentet tidlig) og noen senvakter (begynte på jobb 10.00 og leverte sent). Samtidig som mannen tilpasset sine arbeidstider, slik at han leverte sent de dagene jeg hentet tidlig, og hentet tidlig de dagene jeg leverte sent. Barna våre har dermed alltid hatt kortere dager enn gjennomsnittet, og vi har strukket oss så langt det har latt seg gjøre for deres del - selv i 100% jobb. Anonymkode: f827f...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #89 Del Skrevet 17 timer siden Jeg bor i en liten , men relativt ny, enebolig på bygda sammen med 2 barn 50%. Jobber 100% turnus , men har litt fleksiordning når jeg har barna hos meg. Den eldste går hjem alene, mens barnet som går på sfo blir hentet ca 15. Da har vi 4-5 timer sammen på ettermiddagen til middag, lekser, trening og avslapning. Jeg kunne nok tenke meg å bo nær en by, men aldri om jeg skal bo i nærheten av Oslo eller andre byer som er like dyre. Det er det nemmelig ikke værst i mine øyner. Levere 7 og hente 17 🥹🥹🥹 Anonymkode: 64ae0...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #90 Del Skrevet 12 timer siden Mannen er sykehuslege og går 9 delt turnus, med bakvakt hjemme, og har noe fleks. Jeg har hjemmekontor, og fleksitid. Så vi ser over uka, og fordeler oppgaver, og henting/levering. Mange jeg jobber med fordeler dagene slik at ene begynner tidlig, og andre begynner sent. Eller jobber 6 timer dag, og tar heller en lengre dag en annen gang, eller jobber inn på kveld. Anonymkode: 8ca9b...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 11 timer siden #91 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Nå har ikke vi barn i bhg enda, men jeg jobber kveld de dagene jeg jobber, og mannen er uføre. Så vil holde barnet vårt hjemme litt til før hun begynner i bhg for å kunne få de 7000 de månedene. Så hun er da over et år og noen måneder før hun starter i bhg. Med de 7k gjør at jeg kan jobbe litt mer redusert i starten ☺️ jobber som kokk Endret 11 timer siden av lillebamsemums Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 11 timer siden #92 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 19.02): Dette er som noen sier, en utopi for de fleste. Jeg tjener godt og har høy utdannelse med en 9-5 jobb. Om jeg så velger 80% stilling, vil jeg ikke kunne ha barna så lite i barnehagen som dere har. Går jeg ned ytterligere har jeg ikke nok til å betale hjemme og mannen må betale mye mer av alt. Jeg vil ikke kunne betjene boliglån. Hva gjør dere for å få det til å gå rundt? Anonymkode: f7481...6af Mannen jobber fra 7 til 15. Jeg jobber fra 8 til 16. Jeg leverer, han henter slik at barna får kortere tid i bhg og sfo. Men begge jobber 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #93 Del Skrevet 11 timer siden Vi er begge selvstendig næringsdrivende. Velger arbeidstider selv. Jobber noe på kvelden, etter barnet har lagt seg. Gir barnet "korte" dager i barnehagen, 9 til 14 hver dag. Får gjort mye på de 5 timene om vi er effektive. Bor gåavstand til barnehagen, så vi bruker minimalt med reisetid. Anonymkode: 68513...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #94 Del Skrevet 11 timer siden Jobber natt. Mannen jobber 08-16. Har litt fri innimellom. Leverer 0730 og henter mellom 1430-1600. Barnet trives godt og er derfor mye i barnehagen. Men har jeg fri leverer jeg gjerne 0930 og henter 1430. Anonymkode: 648d6...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #95 Del Skrevet 9 timer siden Vi har tre tette barn. Jeg jobber 80%, med fri hver fredag, da får ungene også fri. Eller de kan velge selv. Mannen jobber på båt i 4-4 rotasjon, da får ungene fri innimellom og korte dager ca. 09.00-15.00. Mormor henter tidlig av og til (én om gangen). De to eldste har også hatt fri eller korte dager når jeg var i permisjon med småsøsken. Anonymkode: 91929...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #96 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mange kan jo vente til ungene er ferdig med barnehagen og stresset der til å starte racet med stort og dyrt hus, dyr bil og hytte. Anonymkode: 90151...e4f Man må kjøpe huset før man får barna. Det er sånn bankene ser på det. Anonymkode: c4339...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #97 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 0.09): Jeg er også lærer, her har jeg hatt ungene i barnehagen selv i høstferien for å kunne rette prøver, dra til tannlege og frisør, og planlegge undervisning. Friminuttene jeg ikke har inspeksjon går med til å løse konflikter, spise eller svare på e-poster og ringe foreldre. Spise med elevene kan jeg bare glemme, da leser vi høyt for dem. Anonymkode: 0a960...c4b Jeg drar til tannlege/frisør når mannen har ungene 😅 Har aldri hatt dem i bhg i feriene, men det er jo helt greit om man behøver det. Vi lar elevene sitte og prate i spisetiden, og sitter da og prater og spiser rundt om med dem. En avslappende stund for alle, og mye sosial læring for elevene. Jeg leser høyt for dem i ti minutter hver dag, men da om morgenen når de akkurat har kommet inn. Jeg ringer egentlig veldig sjelden til foreldre. Det kommer vel an på hvilken gjeng man har, både elever og foreldre Anonymkode: 56d40...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #98 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg jobbet før som sykehuslege og nå jobber jeg for staten med kontor! Har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Det er faktisk en stor lege flukt fra sykehusene fordi vi gidder ikke mer av hamsterhjulet. Skal love dere at offentlig helsevesen kommer til å kollapse innen maks 15 år. Ingen politikere tør å snakke om det høyt enda, men vi på sykehuset vet det. Bare vent og se. Anonymkode: 0ce18...86a Jepp, og det må jeg si at jeg virkelig hilser velkommen!! Jeg er fullstendig lei av å betale masse skatt som skal fordeles videre til diverse stønader. Jeg vil ha et samfunn der vi selv styrer for det vi trenger, og betaler minimalt inn til noe «felleskap». Derfor har jeg privat helseordning, forsikringer og privatskole. Så jeg er en av dem som ser frem til offentlige tjenester går under! Anonymkode: 94941...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #99 Del Skrevet 8 timer siden Jeg jobber i barnehage og arbeidstiden varierer utifra hvilken vakt jeg har. Noen dager kan jeg levere 9-9.30 og noen dager kan jeg hente 13-13.30, men jeg henter sjeldent før fruktmåltidet. Mannen min har fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor. Ellers lever vi nøkternt, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 20cf4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #100 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg jobbet før som sykehuslege og nå jobber jeg for staten med kontor! Har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Det er faktisk en stor lege flukt fra sykehusene fordi vi gidder ikke mer av hamsterhjulet. Skal love dere at offentlig helsevesen kommer til å kollapse innen maks 15 år. Ingen politikere tør å snakke om det høyt enda, men vi på sykehuset vet det. Bare vent og se. Anonymkode: 0ce18...86a Så først dette innlegget nå, svarte tidligere i tråden. Det at mannen er sykehuslege gir oss ganske mye fleksibilitet. Han trives godt, og synes det er godt betalt sett mot innsats lagt ned. Mange av timene er jo levert som bakvakt, hjemmefra. Da kan han jo gjøre alt mulig annet. Tid vi bruker til at jeg kan ta unna en del fra hjemmekontoret, så lenge vi er nærme nok hverandre til at han kan slippe tak i det han holder på med og kjøre inn på minuttet, når det trengs. Forskerstilling er jo et alternativ om man er på universitetssykehus, det ga mye fleksibilitet, men han trivdes bedre med tempoet i klinikken. Hadde han valgt en retning med nattevakter og helgevakter på sykehuset ville det imidlertid ha vært noe annet. Men det var jo noe vi tok høyde for da han var LIS, da vi visste det var noe vi ikke ønsket for familien. Anonymkode: 8ca9b...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå