Maskinfører Skrevet fredag kl 21:18 #21 Del Skrevet fredag kl 21:18 Mardina skrev (24 minutter siden): Kron idiot han i videoen 😄 Altså han som filmer...😄 Ja han er det men er morsom da 😀 Står i Menneskerettserklæringen at Svein Vidar Knutsen får kjøre bil uten skilt 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #22 Del Skrevet i går, 09:22 Det kan være flere grunner, som ikke er noe å bekymre seg for. To av mine biler er ev de som ikke er blitt fremstilt for kontroll. Den ene er en 1972 modell, dvs veteranbil. Jeh har ikke vinterdekk til den, den blir bare brukt på sommeren. Den står pent i garasjen og venter på våren, og skal fremvises til eukontroll før jeg tar den i bruk igjen før sesongen starter. Helt uproblematisk. Den andre er en 1964 modell, som ikke har vært på eukontroll siden 2012. Den er mitt vinterprosjekt, skal sveises litt på, og klargjøres og vises på eukontroll til sommeren enngang. Helt uproblematisk denne og. Og ja, - så har jeg en delebil stående, som heller ikke har eukontroll. Den står uten motor og akslinger og skal aldri mer på veien. Så, av mine 4 biler så har bare 1 gyldig eu... Men helt uproblematisk. Anonymkode: 4180c...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet i går, 13:24 #23 Del Skrevet i går, 13:24 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva skjer egentlig om det oppstår en møteulykke mellom ein bilfører som ikkje har førerkort,forsikring, eller har unnlate å forvise bilen til EU-kontroll. Det er vel grunn til at tru at mange bilførere kan bli gjeldslaver om dei kommer utfor eit uhell. Blir de tatt av politiet blir bilen imiddelbart avskilte, det vanker en bort https://www.tv2.no/a/17290746 Anonymkode: 98320...a1d Det står ikke at 320000 biler som ikke er godkjent kjører rundt på veien, uten forsikring. Har man stående en bil som "delebil" som ikke er godkjent så har den bruksforbud. Biler som er til oppussing er samme, de står trygt i garasjen til de er ferdig og skal bli godkjent. EDIT: Ser det samme ble forklart over Endret i går, 13:26 av Tiuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet i går, 13:27 #24 Del Skrevet i går, 13:27 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Gjeldsslaver, i verste fall fengsel i tillegg. Det var en som kjørte på min (parkerte) bil og kjørte ned en annen i ruspåvirket tilstand med en bil som ikke var eu-godkjent og han kjørte uten lappen. Han havna i fengsel og er gjeldsslave. Anonymkode: 5445b...118 I det tilfellet hadde det ikke betydd noe om bilen var godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet i går, 16:49 #25 Del Skrevet i går, 16:49 (endret) I tilfeller der fører er ruspåvirket er standard reaksjon fra forsikringsselskapet 100% avkortning. Å kjøre ruspåvirket eller uten førerrett gjør en bryter vilkårene forsikringsselskapet stiller. Om begge deler er tilfelle blir det ingen forsikring. Endret i går, 16:53 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå