AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 19.22): Jeg jobber på en (stor) skole, men vi har ikke egne personaltoaletter. Alle elevdoene er også plassert i gangen ved klasserom og har luke under, så alt av lyd og lukt går rett ut. Hvordan er doene på skolen du jobber? Anonymkode: 42d15...35d Personal toalett på arbeidsplass er påbudt, så dette tror jeg rett og slett er oppdiktet, ellers hadde skolen blitt stengt inntil toalettfasilitetene er ordnet for de ansatte. Anonymkode: 21293...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Personal toalett på arbeidsplass er påbudt, så dette tror jeg rett og slett er oppdiktet, ellers hadde skolen blitt stengt inntil toalettfasilitetene er ordnet for de ansatte. Anonymkode: 21293...697 Tro hva du vil. Det er en annen i tråden som forteller om samme forhold på sin skole. Tror du noen sjekker slike ting på skoler? Så lenge de ser at det er doer der? Anonymkode: 42d15...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Personal toalett på arbeidsplass er påbudt, så dette tror jeg rett og slett er oppdiktet, ellers hadde skolen blitt stengt inntil toalettfasilitetene er ordnet for de ansatte. Anonymkode: 21293...697 Sannsynligvis er det låste «privattoalettet» til rektor definert som personaltoalett. Anonymkode: dcad8...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tro hva du vil. Det er en annen i tråden som forteller om samme forhold på sin skole. Tror du noen sjekker slike ting på skoler? Så lenge de ser at det er doer der? Anonymkode: 42d15...35d https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/byggesak/veiledning-til-dokumentasjonskrav-ved-soknad-om-arbeidstilsynets-samtykke/krav-til-toaletter-pa-arbeidsplassen/ Som du ser så er dette kklart brudd på arbeidsplassforskriften. Skoler er i dag eid av kommuner, fylker eller private. Jeg har ingen som helst tro på at kommuner, fylket eller private bryter loven på dette området. Så ta trolleriene deres og finn på noe mer troverdig. Anonymkode: 21293...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/byggesak/veiledning-til-dokumentasjonskrav-ved-soknad-om-arbeidstilsynets-samtykke/krav-til-toaletter-pa-arbeidsplassen/ Som du ser så er dette kklart brudd på arbeidsplassforskriften. Skoler er i dag eid av kommuner, fylker eller private. Jeg har ingen som helst tro på at kommuner, fylket eller private bryter loven på dette området. Så ta trolleriene deres og finn på noe mer troverdig. Anonymkode: 21293...697 Rapportert. Anonymkode: 42d15...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja. Vi vanlige lærere deler toaletter med elevene, mens rektor har eget toalett bak låst dør. Anonymkode: 42d15...35d Det er spesielt Anonymkode: f51cc...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/byggesak/veiledning-til-dokumentasjonskrav-ved-soknad-om-arbeidstilsynets-samtykke/krav-til-toaletter-pa-arbeidsplassen/ Som du ser så er dette kklart brudd på arbeidsplassforskriften. Skoler er i dag eid av kommuner, fylker eller private. Jeg har ingen som helst tro på at kommuner, fylket eller private bryter loven på dette området. Så ta trolleriene deres og finn på noe mer troverdig. Anonymkode: 21293...697 Har ingen problemer med å tro på ts. Har du vært på en skole nylig? Vi bryter forskrifter, lover og retningslinjer hver dag 😂 Hos oss har vi en hcwc som personalet helst bruker. Men den må stå åpen (når den ikke er opptatt) til elever i rullestol. Så vi er ikke garantert privatliv der. Anonymkode: 26ca7...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 Ingen personalbåser her, så jeg bruker toalettene i gymgarderoben. Der får jeg fred og ro. Anonymkode: 9432a...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sannsynligvis er det låste «privattoalettet» til rektor definert som personaltoalett. Anonymkode: dcad8...122 TS og hennes kolleger burde ta opp med rektor at dette "private toalettet" burde være tilgjengelig for alle lærerne. Går ut fra at det handler om en liten skole, siden det er så sparsommelig med fasiliteter for personalet. Anonymkode: 62fb1...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #30 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS og hennes kolleger burde ta opp med rektor at dette "private toalettet" burde være tilgjengelig for alle lærerne. Går ut fra at det handler om en liten skole, siden det er så sparsommelig med fasiliteter for personalet. Anonymkode: 62fb1...69c Det er en veldig stor skole. Jeg tror strengt tatt ikke at så mange av kollegaene mine vet at de har krav på egne personaltoalett. Vi får jo gått på do. Jeg synes det er kjemperart at en såpass ny og stor skole verken har egne doer eller garderobe for lærere. Vi har kun to garderober i tilknytning til gym-undervisning, der kun gymlærere har tilgang. Der er det ingen skap og kun et lite rom med dusjavlukke, plass til en person. Anonymkode: 42d15...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #31 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er en veldig stor skole. Jeg tror strengt tatt ikke at så mange av kollegaene mine vet at de har krav på egne personaltoalett. Vi får jo gått på do. Jeg synes det er kjemperart at en såpass ny og stor skole verken har egne doer eller garderobe for lærere. Vi har kun to garderober i tilknytning til gym-undervisning, der kun gymlærere har tilgang. Der er det ingen skap og kun et lite rom med dusjavlukke, plass til en person. Anonymkode: 42d15...35d Men dette toalettet som kun brukes av en person, ligger det slik plassert at dere kan få til en ordning der det øvrige personalet også kan benytte det? Det er ikke sikkert at den opprinnelige tanken var at kun rektor skulle legge beslag på det. Anonymkode: 62fb1...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #32 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men dette toalettet som kun brukes av en person, ligger det slik plassert at dere kan få til en ordning der det øvrige personalet også kan benytte det? Det er ikke sikkert at den opprinnelige tanken var at kun rektor skulle legge beslag på det. Anonymkode: 62fb1...69c Ja, i teorien. Men at 400 ansatte skal dele på en do, og i tillegg gå fem minutter for å komme dit virker ikke så optimalt…. Anonymkode: 42d15...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 30. desember 2024 #33 Del Skrevet 30. desember 2024 Det hadde vært krise for meg. Må ha privat avlukke for å kunne bæsje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #34 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, i teorien. Men at 400 ansatte skal dele på en do, og i tillegg gå fem minutter for å komme dit virker ikke så optimalt…. Anonymkode: 42d15...35d 400 ansatte? Uten personaldo? Selv skolen jeg jobba på med 15 ansatte hadde 3 personaldo. Anonymkode: 072d7...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #35 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 400 ansatte? Uten personaldo? Selv skolen jeg jobba på med 15 ansatte hadde 3 personaldo. Anonymkode: 072d7...1fb Vi bruker elevdoene. Anonymkode: 42d15...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #36 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/byggesak/veiledning-til-dokumentasjonskrav-ved-soknad-om-arbeidstilsynets-samtykke/krav-til-toaletter-pa-arbeidsplassen/ Som du ser så er dette kklart brudd på arbeidsplassforskriften. Skoler er i dag eid av kommuner, fylker eller private. Jeg har ingen som helst tro på at kommuner, fylket eller private bryter loven på dette området. Så ta trolleriene deres og finn på noe mer troverdig. Anonymkode: 21293...697 Men blir elevene regnet som kunder da? Om ikke, så er det jo tilstrekkelig med toaletter, bare at lærerne må også bruke samme toalett. Anonymkode: 6ae6c...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå