AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 Fint det, men jeg vil ikke gifte meg. Anonymkode: 00d89...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 18.48): Både, teit, turn off og desperat Anonymkode: 2e689...183 Da er det vel tilsvarende når menn frir? Det spiller selvsagt ingen rolle hvem som gjør det. Hvis en dame frir til en mann og han synes det er desperat fordi hun er kvinne, så burde hun ikke gifte seg med ham. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 Du må i alle fall være sikker på årsaken til at han ikke har fridd. Og samtidig være helt sikker på at han vil si ja. Har dere snakket om bryllup og ekteskap, slik at du vet at han ønsker dette? Synes i grunnen det er rart at kvinnen må ta også dette ansvaret. Anonymkode: c5162...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 Bedre å snakke om ekteskap på en vanlig måte, og fortelle hva det betyr for deg. Anonymkode: 9dab1...eaf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 Kvinner tar over mer og mer av mannsrollen i samfunnet. I naturen er det slik at det feminine og det maskuline utfyller hverandre. Jeg sier ikke at det er feil at jenta frir, men jeg tror man bør ta med i betraktningen at det vil ha konsekvenser for samlivet på en eller annen måte dersom man roter for mye med kjønnsroller. Dette er ting vi ikke har oversikt over og ettersom det frieri ikke kommer som et resultat av en felles beslutning etter en prosess, men plutselig og gjerne overraskende, vet du ikke hva det gjør med partneren din. Det er bare han som kjenner hva dere gjør med han. Historien skal fortelles i all fremtid og det kommer han til å møte om og om igjen. Det var hun og ikke han som fridde. Kanskje sier han at det er ok nå, men jeg tror det skaper uoversiktlige og unødvendige problemer i fremtiden. Hvis kona mi hadde gjort dette med meg for 20 år siden, ville jeg ha sagt nei og da ville vi gått glipp av et veldig godt liv sammen. Anonymkode: 20dc0...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg syns det er helt fint. Det er rimelig gammeldags at det bare skal være mannen som skal fri. Vi har gått videre fra medgift og å spørre vordende svigerfar om lov til å spørre om å gifte seg med henne. Når det er sagt, så kan det være greit å lufte ideene om å gifte seg først? Hør an stemningen. Noen er veldig klar på at de ikke skal gifte seg, mens andre er klare for. Nå har jeg vært gift før, men under rette omstendigheter hadde jeg sagt ja, men det hadde vært under forutsetning om rådhus, ingen fest, men bryllupstur til et sted begge har lyst til å dra. Kan ha en bedre middag ute med de aller nærmeste, men festen var bare stress og vanvittig dyrt. Mann i 40-årene. Anonymkode: 400de...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 Syns det er helt innafor. Men jeg er glad jeg fikk lov til å fri til kona, men det er bare min preferanse. Anonymkode: ce2e2...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kvinner tar over mer og mer av mannsrollen i samfunnet. I naturen er det slik at det feminine og det maskuline utfyller hverandre. Jeg sier ikke at det er feil at jenta frir, men jeg tror man bør ta med i betraktningen at det vil ha konsekvenser for samlivet på en eller annen måte dersom man roter for mye med kjønnsroller. Dette er ting vi ikke har oversikt over og ettersom det frieri ikke kommer som et resultat av en felles beslutning etter en prosess, men plutselig og gjerne overraskende, vet du ikke hva det gjør med partneren din. Det er bare han som kjenner hva dere gjør med han. Historien skal fortelles i all fremtid og det kommer han til å møte om og om igjen. Det var hun og ikke han som fridde. Kanskje sier han at det er ok nå, men jeg tror det skaper uoversiktlige og unødvendige problemer i fremtiden. Hvis kona mi hadde gjort dette med meg for 20 år siden, ville jeg ha sagt nei og da ville vi gått glipp av et veldig godt liv sammen. Anonymkode: 20dc0...35f Er det bedre at dama dumper mannen siden han ikke frir innenfor rimelig tid? Anonymkode: a2a5c...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 Damer som frir er perfekt, det. Er eneste måten å få meg og dama jeg er i forhold med gift på. For jeg ønsker ikke fri og har ingen behov for å gifte meg. Men kan gjøre det om hun legger seg ned på knærne og ber meg om det fordi hun vil. Det hørtes overlegen ut, men det var ikke ment som det. Jeg har bare ikke egen lyst til å gifte meg. Anonymkode: 3e10e...87b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #30 Del Skrevet 31. desember 2024 Tror jeg heller lever som samboer enn å fri Tl min fremtidige mann. Har litt lyst på ekteskap, men ikke den versjonen og følelsen jeg sitter igjen med om jeg er den som frir. Har bestandig vært hun som prøvde seg og har følt jeg må gi mye innsats for at lite skal skje. Har ikke lyst på det livet lengre, vil føle meg ivaretatt og ønsket som kvinne for en gangs skyld. Få være litt prinsesse(uten å si det høyt) Anonymkode: a7f32...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 31. desember 2024 #31 Del Skrevet 31. desember 2024 Men TS, må det være et frieri? Det er helt normalt at man snakker sammen om hvordan man ser på ekteskap i i forskjellige sammenhenger. Hvis han sier klart og tydelig at det ikke er noe for han, så har det vel ikke noe hensikt å komme med et frieri. Samtidig så må du ha hatt anledning til å nevne hva du mener. Mange av oss ble gift uten noe høytidelig frieri, etter prat over lengre tid. Det var ekteskapet som var det viktige, ikke bryllup eller forlovelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 31. desember 2024 #32 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 10.55): Kvinner tar over mer og mer av mannsrollen i samfunnet. I naturen er det slik at det feminine og det maskuline utfyller hverandre. Jeg sier ikke at det er feil at jenta frir, men jeg tror man bør ta med i betraktningen at det vil ha konsekvenser for samlivet på en eller annen måte dersom man roter for mye med kjønnsroller. Dette er ting vi ikke har oversikt over og ettersom det frieri ikke kommer som et resultat av en felles beslutning etter en prosess, men plutselig og gjerne overraskende, vet du ikke hva det gjør med partneren din. Det er bare han som kjenner hva dere gjør med han. Historien skal fortelles i all fremtid og det kommer han til å møte om og om igjen. Det var hun og ikke han som fridde. Kanskje sier han at det er ok nå, men jeg tror det skaper uoversiktlige og unødvendige problemer i fremtiden. Hvis kona mi hadde gjort dette med meg for 20 år siden, ville jeg ha sagt nei og da ville vi gått glipp av et veldig godt liv sammen. Anonymkode: 20dc0...35f Om man har problemer med at damer kan fri så burde man aldri gifte seg i utgangspunktet... Om det er det som velter lasset, så er det etter mitt syn meget lite å bygge på.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 31. desember 2024 #33 Del Skrevet 31. desember 2024 Synes det er helt innafor,jeg heier på kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #34 Del Skrevet 31. desember 2024 Ingen trenger vel å «fri» på en dramatisk og overraskende måte? Bare si at du kunne tenke deg å gifte deg, hva tenker han om det? Anonymkode: cc8a7...d0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #35 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 17.54): Noen som har tanker rundt dette? Kjenner noen som har gjort det? Er det turn off? Hva ville du tenkt eller gjort? Er det det desperat? Hvordan gå fram i så fall? Tenkte å overraske… men kanskje teit? Anonymkode: 95791...559 Ikke verken desperat eller teit eller demaskuliniserende, damer har da like mye rett til å fri som det vi menn har, vi lever ikke i 1824, tragisk å lese hvor mange menn som åpenbart er usikre på sin egen maskulinitet og kjønnsroller, voks opp, følg med i utviklingen! Anonymkode: 0b60c...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #36 Del Skrevet 31. desember 2024 Eneste måten dama kommer til å bli gift med meg. Anonymkode: d0b72...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whiztle Skrevet 31. desember 2024 #37 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg tenker det er helt innafor. Personlig mening er at kjønnsroller er en primitiv tankegang og passer ikke inn i 2025. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #38 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke verken desperat eller teit eller demaskuliniserende, damer har da like mye rett til å fri som det vi menn har, vi lever ikke i 1824, tragisk å lese hvor mange menn som åpenbart er usikre på sin egen maskulinitet og kjønnsroller, voks opp, følg med i utviklingen! Anonymkode: 0b60c...9d0 Det virker som du ikke har lest tråden? Innleggene fra menn virker da ganske reflekterte, og det er da kvinner som mener mannen skal fri her også? Det er kanskje du som er litt fastlåst i egne tanker og ikke henger helt med? Anonymkode: 3ec8f...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa30 Skrevet 31. desember 2024 #39 Del Skrevet 31. desember 2024 Kan dere ikke bare snakke sammen? Spør hva han tenker om ekteskap i fremtiden f.eks. Hvorfor gjøre ting komplisert og kleint når man bare kan prate sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 31. desember 2024 #40 Del Skrevet 31. desember 2024 Mannen min har sagt ganske tydelig at han på ingen måte ønsker at jeg skal fri. En kompis av meg har sagt til dama si (etter ei venninne fridde til mannen sin) at hun måtte gi beskjed hvis hun synes det tok for lang tid før han fridde. Han ville på heller ingen måte bli fridd til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå