AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #21 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her vi bor er det ikke kollektiv omtrent. Nå er det ferie da går heller ikke skolebussene. Så vår ungdom er avhengig av å bli kjørt. Vi bor egentlig ikke så usentralt vi bor 10 minutter unna byen. Vår ungdom har venner i byen og noen av de bor også ganske langt unna byen motsatt retning enn oss så klart. Vi kjører, og vi kjører med glede. Sånn er jo livet litt som tenåringsforeldre, men noen ganger går det ikke. Når vi begge jobber eller en av er på jobb den andre syk, eller at det blir veldig sent når vi er alene med ungene. Vi har også mindre barn som blir litt utrygge om de er alene når de skal sove. Jeg spises opp av dårlig samvittighet da, når vi må si nei. Det er jo ikke barnet vårt sin skyld at vi bor her vi bor. Hvordan løser dere dette? Har vurdert taxi, men bare inn til byen er det jo 800 kroner. Det er mye penger. Vi har egentlige ikke penger til det. Sitte på andre er ikke mulig da vår ungdom har ingen venner her vi bor, de har blitt kuttet ut pga dårlig miljø. Anonymkode: 79a21...fa8 Busskort er fin ting. Når det ikke er slik transport er sykkel og moped lappen fint. Anonymkode: b727e...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #22 Del Skrevet 27. desember 2024 Da har den fått nei og dem har forstått det. Så enten så har dem prøvd å løse det selv med å høre med noen andre. Ellers så har dem bare vært hjemme. Så enkelt er det. Får man det ikke til så får man det ikke til. Anonymkode: c2070...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #23 Del Skrevet 27. desember 2024 Noen ganger kan ungdommen invitere til dere, noen ganger kan barna som ikke kan være alene, bli med på kjøringa, noen ganger kan en si det ikke passer Anonymkode: 281a5...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #24 Del Skrevet 27. desember 2024 Kan vennene komme til dere? Anonymkode: 38537...e77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #25 Del Skrevet 27. desember 2024 Min datter på 14 sykler en time til sin venninne. Jeg hadde fått dårlig samvittighet om jeg var deg fordi barna mine ikke hadde blitt selvstendige og klart å sykle en time inn til byen jeg. Anonymkode: 438a2...743 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #26 Del Skrevet 27. desember 2024 De får ta buss eller sykle. Anonymkode: 358dd...9d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #27 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min datter på 14 sykler en time til sin venninne. Jeg hadde fått dårlig samvittighet om jeg var deg fordi barna mine ikke hadde blitt selvstendige og klart å sykle en time inn til byen jeg. Anonymkode: 438a2...743 Ja, uff de kommer ikke til å klare seg selv når de blir voksene fordi vi har kjørt de til venner som bor 1-2-3 mil unna her vi bor. Til informasjon har jeg veldig selvstendige barn i forhold til jevnaldrende. Er ikke veldig bekymret for det Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #28 Del Skrevet 27. desember 2024 Spørs om 10 min betyr 10 km eller 1 km. Hvis det er mulig å sykle ville jeg vurdert en elsykkel med piggdekk, det funker fjell. Ville ikke syklet i 80 sona, men er det sykkelvei eller helt vanlig villavei går det fint. På is, ikke like bra på snø. Anonymkode: 30e72...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #29 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, uff de kommer ikke til å klare seg selv når de blir voksene fordi vi har kjørt de til venner som bor 1-2-3 mil unna her vi bor. Til informasjon har jeg veldig selvstendige barn i forhold til jevnaldrende. Er ikke veldig bekymret for det Anonymkode: 79a21...fa8 Klart de klarer seg, men en bygger karakter, holdninger og selverd når man står ovenfor tyngre eller kjedelige situasjoner for å nå et mål (her sykle til venninne, hvor målet er å ha det gøy). Ved å kjøre de mister de muligheten til utvikling som ligger i denne handlingen. Anonymkode: 438a2...743 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #30 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klart de klarer seg, men en bygger karakter, holdninger og selverd når man står ovenfor tyngre eller kjedelige situasjoner for å nå et mål (her sykle til venninne, hvor målet er å ha det gøy). Ved å kjøre de mister de muligheten til utvikling som ligger i denne handlingen. Anonymkode: 438a2...743 Ja, man får ikke det på andre arenaer i livet? Kun sykling til venner? Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #31 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, man får ikke det på andre arenaer i livet? Kun sykling til venner? Anonymkode: 79a21...fa8 Nei, men når ts sier det er 10 min med bil og hun får dårlig samvittighet for å ikke kunne kjøre når hun er på jobb, eller er syk.... da har det gått for langt. Det er tydelig at dette er foreldre som glatter ut humper i veien for barna sine. Som ikke lar livet skje og ungene finne ut av ting selv. Anonymkode: 438a2...743 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #32 Del Skrevet 27. desember 2024 Hvilken by bor dere i som bor 10 minutter unna byen uten at det går kollektiv transport? Anonymkode: b1d78...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #33 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, men når ts sier det er 10 min med bil og hun får dårlig samvittighet for å ikke kunne kjøre når hun er på jobb, eller er syk.... da har det gått for langt. Det er tydelig at dette er foreldre som glatter ut humper i veien for barna sine. Som ikke lar livet skje og ungene finne ut av ting selv. Anonymkode: 438a2...743 Jeg er ts Vi kjører ti minutter på motorvei ja med 100 km i timen, vet det er forskjell på det og 30 km i timen i 10 min. Det er over en mil til byen, det er 3 mil til vennen til min ungdom. Vi bor "sentralt" fordi vi har motorvei! Og nei jeg gjør ikke det bare fordi jeg ikke lar barnet mitt sykle 6 mil for å dra til sin venn. Sommeren er det sparkesykkel den milen til byen, men vi kjører da også. Anonymkode: 79a21...fa8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #34 Del Skrevet 27. desember 2024 Hvilken by i Norge har ikke buss 10 minutter unna? Anonymkode: df7f0...891 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #35 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ts Vi kjører ti minutter på motorvei ja med 100 km i timen, vet det er forskjell på det og 30 km i timen i 10 min. Det er over en mil til byen, det er 3 mil til vennen til min ungdom. Vi bor "sentralt" fordi vi har motorvei! Og nei jeg gjør ikke det bare fordi jeg ikke lar barnet mitt sykle 6 mil for å dra til sin venn. Sommeren er det sparkesykkel den milen til byen, men vi kjører da også. Anonymkode: 79a21...fa8 Hvilken motorvei i Norge har ikke noen form for kollektivtransport? Anonymkode: df7f0...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #36 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken by i Norge har ikke buss 10 minutter unna? Anonymkode: df7f0...891 Vi bor ikke i byen, vi bor 10 min unna med bil. bussen går her på hverdager annenhver time frem til 18 da går den ikke lenger, i andre retningen får den til 21, men der har ikke mitt barn venner Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #37 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken motorvei i Norge har ikke noen form for kollektivtransport? Anonymkode: df7f0...891 Så med motorvei følger det med busser? Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #38 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ts Vi kjører ti minutter på motorvei ja med 100 km i timen, vet det er forskjell på det og 30 km i timen i 10 min. Det er over en mil til byen, det er 3 mil til vennen til min ungdom. Vi bor "sentralt" fordi vi har motorvei! Og nei jeg gjør ikke det bare fordi jeg ikke lar barnet mitt sykle 6 mil for å dra til sin venn. Sommeren er det sparkesykkel den milen til byen, men vi kjører da også. Anonymkode: 79a21...fa8 Hmm.. da er jeg veldig nysgjerrig på hva slags bil dere har. 6 mil på 10 min krever at du kjører i 280km/t 3 mil = 180km/t Er du helt sikker på avstandsberegningen? Anonymkode: b1d78...3d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #39 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor ikke i byen, vi bor 10 min unna med bil. bussen går her på hverdager annenhver time frem til 18 da går den ikke lenger, i andre retningen får den til 21, men der har ikke mitt barn venner Anonymkode: 79a21...fa8 Ferier går ikke skolebussen og de kjører sjeldnere enn dette. Slik er det mange steder som ikke er oslo Anonymkode: 79a21...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #40 Del Skrevet 27. desember 2024 Vi bor relativt sentralt med god kollektivtrafikk. Ungdommene må fortsatt tilpasse seg oss og det vi har tid/mulighet til. Etter kl 21-22, ønsker jeg ikke at de skal ferdes ute alene og de må hentes. Passer det ikke for meg/oss, må de komme hjem med 22-bussen uansett. Det er jo ikke sånn at ungdommen alltid skal få kjøre sitt eget løp og gjøre akkurat som den vil. Det er mye god læring å måtte tilpasse seg andre. Anonymkode: 5b538...e3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå