Gå til innhold

Mannen sier jeg må fortjene å få kos,sex,og godhet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og få en god klem etter man har krangla eller har det forferdelig gjør utrolig godt for hodet og kroppen. Hvis min mann bare gir meg klem og nærhet fordi jeg har fortjent det så hadde jeg vært i et mørkt plass i livet mitt. 

Anonymkode: 75733...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer ikke. Det er en medfødt rettighet det meste av det du nevner. Han burde vært utålmodig etter å få gi deg alt dette. Da stemmer det.

Anonymkode: ef883...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Jeg er ikke slem eller noe sånt. Tenker mer på at om jeg har en dårlig dag og er sliten feks og litt ekstra hormoner og sårbar, trenger litt klem og kos feks. Men da fortjener jeg det ikke. For jeg må oppføre meg for å få rett på det. Samme med sex og andre ting. Oppføre meg. Men han kan si slemme sårende ting og være stygg rett og slett men det er greit. 

Jeg må forstå at han ikke vil gi meg noe for jeg fortjener det ikke om jeg ikke går rundt og er smilende blid og fornøyd så han får en fin dag.  Da fortjener jeg ikke sex ,kos eller annet.

Har tatt meg selv i å tenke i det siste,at det umulig kan være sånn? 

Vant til ting over lang tid og så det ikke så godt selv. Før jeg følte det var lite respekt og ting fra hans side når jeg kjente etter.

Spilte inn noen samtaler jeg hørte på etterpå for å være sikker på at det ikke var meg som var rabblende gal, og da begynte jeg å tenke at sånn her skal det ikke være vel..

Jeg elsker å glede og gi, men han sier at jeg er egoitisk når jeg sier at jeg er litt frustrert(seksuelt), lenge siden det har gått for meg feks.. Men det blir da en krangel som igjeb går utover meg. Da har jeg vært ulydig siden jeg kunne si noe sånt. Har prøvd å ikke ta det opp, har prøvd å ta det opp på en fin måte, pakket inn osv, og sånn. Men uansett kommer det alltid tilbake til at det er meg som har gjort noe galt, ikke oppført meg, ikke fortjener det ellet det feks.

Anonymkode: a376e...437

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som da igjen blir en ny runde med å gjøre seg fortjent til å få noe som helst, kos,sex og annet..

Er sulten på nærhet,sex,oppmerksomhet,bli sett og tatt vare på. 

Føler meg rett og slett så sykt ensom og alene i forholdet,men samtidig vanskelig å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo an på om du har selvinnsikt og hvor klikk du faktisk er i dårlige perioder. Du nevner f.eks dette med å være hormonell (regner med at det er i forbindelse med pms eller noe). Det er faktisk på ingen måte greit å være ufin med andre på grunn av pms. De fleste klarer fint å oppføre seg helt normalt med pms. Det er heller ikke greit om du sier veldig upassende og ufine ting når du har dårlige perioder. Hvis du går til skikkelig personangrep på utseende eller personlighetstrekk. For den som blir utsatt for slikt, er det vanskelig å bare sette det på kontoen for "dårlig dag", fordi det bryter vedkommende ned. Det er en helt annen sak å være litt kort og gretten. 

Dersom ingenting av det overnevnte er tilfelle og han faktisk bare har ekstremt høye krav til humøret ditt, så er han ganske gal og manipulerende. Da skylder han i så fall på deg for sin manglende lyst og innbiller både seg selv og deg at det er oppførselen din som er problemet. 

Anonymkode: 9b51f...1af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar alle. Jeg er ikke slem eller noe sånt. Tenker mer på at om jeg har en dårlig dag og er sliten feks og litt ekstra hormoner og sårbar, trenger litt klem og kos feks. Men da fortjener jeg det ikke. For jeg må oppføre meg for å få rett på det. Samme med sex og andre ting. Oppføre meg. Men han kan si slemme sårende ting og være stygg rett og slett men det er greit. 

Jeg må forstå at han ikke vil gi meg noe for jeg fortjener det ikke om jeg ikke går rundt og er smilende blid og fornøyd så han får en fin dag.  Da fortjener jeg ikke sex ,kos eller annet.

Dette kan forstås på flere måter. Enten at han er urimelig fordi han krever at du hele tiden er i ett godt humør, eller at du går rundt med et dårlig humør og forsurer for alle rundt deg, og etterpå forventer «kos og sex».

Det er veldig vanskelig å vite hva som er hva. Du skal ha lov til å ha en dårlig dag og din partner skal ha lov til å ikke ønske sex med deg, også om det skyldes at du har hatt ett dårlig humør som trekker ned kjæresten din.

Hvis du har «en dårlig dag» og «er hormonell» og dette innebærer at du «suger» energi fra partneren din, som opplever deg som tung og nedstemt, vanskelig å behage, så kan du ikke forvente at han skal ha lyst på sex umiddelbart når du har det. Det overrasker meg hvor mange i tråden som ser ut til å mene at din partner ikke har lov til å sette grenser for seg selv, og jeg lurer på om de hadde svart det samme om rollene var snudd: om du var mann som var sur og irritert og forventet sex, og kjæresten din sa at nei, det er faktisk avhengig av at jeg også har lyst, noe som jeg ikke har når du er sint, sur, frustrert og nedstemt. Om det betyr at du må «gjøre deg fortjent» til det og « gå rundt smilende blid og fornøyd så hen får en fin dag» - oppfatter jeg som at du potensielt gjør det motsatte: du forsurer dagen til partneren din og skjønner ikke hvorfor han ikke ønsker sex med deg.

Endret av Raven.Writingdesk
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. På den ene sida fortjener mannen min alltid kos, sex og oppmerksomhet. Jeg kan ha sex med ham selv på hans dårligere dager der hans oppførsel ikke er så flott.

Samtidig forventer jeg at han stort sett oppfører seg bra mot meg. Kåtskap og all annen lysr hadde nok fort tørka inn hvis han ikke var reinslig og snill. 

Hva som har skjedd mellom dere to vet bare du. Men høres ikke ut som du har det bra.

Anonymkode: e0060...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest"

Det du beskriver er ikke grei adferd rundt noen man elsker. En klem og omsorg til noen som trenger det koster så lite. Man skal da ikke føle at man må telle poeng for å gjøre seg fortjent til sånt i et forhold.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (55 minutter siden):

Han har rett i at du må behandle ham på en slik måte at han ønsker intimitet med deg. Behandler du han som søppel fordi du har en dårlig dag er det ganske selvsagt at han ikke ønsker sex eller intimitet med deg. 

Jeg er for såvidt enig i at man ikke skal la det gå ut over partner (eller andre) om man har en dårlig dag, .men det er selvsagt lov til å ha en dårlig dag. Ingen er blid og glad 24/7 året rundt.  Men det må gå begge veier. Mannens krav til TS er fullstendig urimelige med tanke på hvordan han behandler henne. I et godt forhold er man der for hverandre også på de dårlige dagene, og ingen trenger å "gjøre seg fortjent" til å bli behandlet bra 

Anonymkode: 7c93e...67b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg går ikke rundt å furter og er sur. Bare litt stille og sliten. Går ikke utover noen. 

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst,det er da jrg trrnger det mest heter ett ordtak. Så det må jo være.i gode og vonde dager, ikke at jeg kan se at dette er vonde dager. Jeg går rundt og gjør husarbeid, stille og rolig.. Og om jeg evt prøver å snakke med han om noe så tror han aboslutt alt er ett angrep, uten at jeg i det hele tatt har sagt noe negativt eller noe om han. Vanskelig å forklare. Men han tar alt i verste mening så jeg prøver å unngå å ta opp ting, for da har jeg vært slem og fortjener ikke noe. Da stone waller han og er sur og sint og kaller meg ting.

Og om jeg hadde vært sur i ett øyeblikk, har jeg nok selvinnsikt til å se at det ikke var greit, unnskylde og gi han en klem feks. Men da  har eg feilet og han blir sur, aviser meg og unnskyldingen, stonewaller meg til han mener at det er ok(noen dager), og jeg må stå på pinne for å blidgjøre han. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velger du hver dag å være på audition for denne mannen, hvorfor går du ikke fra ham?

Anonymkode: 4ae8f...b66

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer det?

Når du gjør alt for alle, når u stortsett er snill og grei. Du gir og gir og gir. Sex er fort overstått en sjelden gang i blandt(skulle ønske det var oftere og lengre men sånn er det), mener at jeg må fortjene å få sex,kos,slikke(ikke gjort på over 20år), ikke bare være grei en dag eller en uke, men hele tiden. Aldri være sur eller ha en dårlig dag. Smile og være god med han hele tiden, uavhenging av hormoner,stå med alt alene, aldri bli forstått,alltid få skylden for alt, aldri validering av følelsene mine, aldri sett eller tatt vare på bortsett fra om jeg er grei. Riktig?

Og dette har du levd med i 20 år,og spør om det er vanlig? Du tuller?

Anonymkode: aa832...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange menn som krever at kvinner skal behandle dem som en gud, rulle ut rød løper og grenseløst beundre dem……og så klarer de knapt å ha sex i 2 min og den eneste som er tilfredsstilt er han selv🙄 

Nei, det skal ikke være slik ts.

Anonymkode: 4aeaa...5e6

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er for såvidt enig i at man ikke skal la det gå ut over partner (eller andre) om man har en dårlig dag, .men det er selvsagt lov til å ha en dårlig dag. Ingen er blid og glad 24/7 året rundt.  Men det må gå begge veier. Mannens krav til TS er fullstendig urimelige med tanke på hvordan han behandler henne. I et godt forhold er man der for hverandre også på de dårlige dagene, og ingen trenger å "gjøre seg fortjent" til å bli behandlet bra 

Anonymkode: 7c93e...67b

Å ha sex er ikke det samme som «å bli behandlet bra». Å «bli behandlet bra» er en grunnleggende menneskerett. Å kreve sex når du ønsker det; er ikke det. 

Jeg synes fortsatt det er vanskelig å vite hva som er hva, TS gjenforteller noe av mannen sitt perspektiv samtidig som hun fortolker og ilegger sin egen versjon.

Har mannen sagt : «hvis du ikke smiler hver dag får du ikke sex» eller er det TS sin tolkning?

Jeg oppfatter at kjæresten til TS kanskje har ett budskap her som går tapt, og det handler nå om at TS er offeret og han er «den slemme», husk at vi snakker om sex her.

Det er hva TS ønsker og ikke får, på bakgrunn av at kjæresten mener hun har en oppførsel som ikke er forenelig med at han ønsker sex på daværende tidspunkt.

Det er ikke snakk om grunnleggende respekt og ordinær høflighet. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei jeg går ikke rundt å furter og er sur. Bare litt stille og sliten. Går ikke utover noen. 

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst,det er da jrg trrnger det mest heter ett ordtak. Så det må jo være.i gode og vonde dager, ikke at jeg kan se at dette er vonde dager. Jeg går rundt og gjør husarbeid, stille og rolig.. Og om jeg evt prøver å snakke med han om noe så tror han aboslutt alt er ett angrep, uten at jeg i det hele tatt har sagt noe negativt eller noe om han. Vanskelig å forklare. Men han tar alt i verste mening så jeg prøver å unngå å ta opp ting, for da har jeg vært slem og fortjener ikke noe. Da stone waller han og er sur og sint og kaller meg ting.

Og om jeg hadde vært sur i ett øyeblikk, har jeg nok selvinnsikt til å se at det ikke var greit, unnskylde og gi han en klem feks. Men da  har eg feilet og han blir sur, aviser meg og unnskyldingen, stonewaller meg til han mener at det er ok(noen dager), og jeg må stå på pinne for å blidgjøre han. 

For meg høres det ut som dere har LANGT større problemer enn at du ikke får sex når du ønsker det. Dere må jo virkelig jobbe med kommunikasjon.

Endret av Raven.Writingdesk
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om TS var en mann som klagde fordi kona ikke orket å ha sex med ham? Fremdeles helt greit å kaste kona på hodet ut og kalle henne for psykopat? 

Anonymkode: 84368...e06

Ja, hvis samme kone hadde utnyttet mannen i 20 år, og hun hadde vært psykt kontrollerende i så stor grad at det hun gjorde ikke kunne kalles for annet en psykisk vold!

Selvfølgelig bør man kaste ut en psykisk voldelig partner!

Eller flytte fra en psykisk voldelig partner!

Det er faktisk det eneste fornuftige og forsvarlige å gjøre. For forskning har vist at personer som utsetter andre for psykisk vold sjelden greier å bedre seg nok og varig til at partner kan ha et godt - og trygt! - liv sammen med dem.

TS - Du lever i et voldelig forhold, og du har gjort det i så mange år at du har mistet følelsen av hva som er normalt. Det at han ikke vil ha sex med deg er det minste problemet. Han er psykisk voldelig, og ut fra det du forteller så har han vært det i 20 år. Da må du komme deg ut av dette forholdet. Men søk hjelp, ta kontakt med ditt nærmeste Krisesenter, de har erfaring med å hjelpe personer som lever med slike voldelige partnere, som du gjør, og støtte dem i prosessen med å komme seg sikkert ut av forholdet! Ikke fortell mannen hva du planlegger før du har fått snakket med Krisesenteret og gjerne legen din også!

Anonymkode: 54f30...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis samme kone hadde utnyttet mannen i 20 år, og hun hadde vært psykt kontrollerende i så stor grad at det hun gjorde ikke kunne kalles for annet en psykisk vold!

Selvfølgelig bør man kaste ut en psykisk voldelig partner!

Eller flytte fra en psykisk voldelig partner!

Det er faktisk det eneste fornuftige og forsvarlige å gjøre. For forskning har vist at personer som utsetter andre for psykisk vold sjelden greier å bedre seg nok og varig til at partner kan ha et godt - og trygt! - liv sammen med dem.

TS - Du lever i et voldelig forhold, og du har gjort det i så mange år at du har mistet følelsen av hva som er normalt. Det at han ikke vil ha sex med deg er det minste problemet. Han er psykisk voldelig, og ut fra det du forteller så har han vært det i 20 år. Da må du komme deg ut av dette forholdet. Men søk hjelp, ta kontakt med ditt nærmeste Krisesenter, de har erfaring med å hjelpe personer som lever med slike voldelige partnere, som du gjør, og støtte dem i prosessen med å komme seg sikkert ut av forholdet! Ikke fortell mannen hva du planlegger før du har fått snakket med Krisesenteret og gjerne legen din også!

Anonymkode: 54f30...b1a

Om det er en mentalt voldelig person bør vi på et vis være takknemlige på ts sine vegne at han ikke har tvunget henne til sex og heller avstått fra det.

Anonymkode: 1f4bd...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemmer det?

Når du gjør alt for alle, når u stortsett er snill og grei. Du gir og gir og gir. Sex er fort overstått en sjelden gang i blandt(skulle ønske det var oftere og lengre men sånn er det), mener at jeg må fortjene å få sex,kos,slikke(ikke gjort på over 20år), ikke bare være grei en dag eller en uke, men hele tiden. Aldri være sur eller ha en dårlig dag. Smile og være god med han hele tiden, uavhenging av hormoner,stå med alt alene, aldri bli forstått,alltid få skylden for alt, aldri validering av følelsene mine, aldri sett eller tatt vare på bortsett fra om jeg er grei. Riktig?

Mannen din høres ut som en kvinne. Mange kvinner mener (og oppfordrer hverandre) til at mannen må gjøre det ene og det andre for at sex skal være en del av samlivet.

Anonymkode: 1d24c...c9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mannen din høres ut som en kvinne. Mange kvinner mener (og oppfordrer hverandre) til at mannen må gjøre det ene og det andre for at sex skal være en del av samlivet.

Det hele kommer an på hva dette ene og andre er. Om det er jobb, husarbeid og være snill & grei, eller noe helt urimelig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer an på hva dette ene og andre er. Om det er jobb, husarbeid og være snill & grei, eller noe helt urimelig. 

Jeg tror ikke på pisk og gulrot i relasjoner. Jeg tror på å være en hel partner hele tida. Eller så hel som jeg mestrer. Hvis partneren skuffer meg så vil jeg selvsagt ta det opp, men jeg tror ikke på å «straffe» henne ved å ta fra henne noe hun verdsetter. Da tar jeg samtidig fra _oss_ noe som vi har sammen.

Dette fungerer til et punkt. Hvis hun er en dårlig kjæreste eller begår tillitsbrudd jeg ikke kan godta så er det rette å gå. Ikke silent treatment, sexnekt, kosenekt eller nle lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...