Gå til innhold

Hvor mye sparer du som er i 30-årene i fond i mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sparer 3000kr i ekstrapensjon og 1000kr i andre fond, begge med høy risiko. Resten går til lån og oppussing.

Anonymkode: fbef9...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 13.05):

Det er vel lurere å betale ned på boliglånet, når man er i 30-årene? Og så spare i fond.

Anonymkode: a2916...84d

Ingen som har sagt at man ikke betaler ned på lånet i tillegg? Uansett mer avkastning på pengene man setter i fond en man sparer på å betale ned noen tusen i året. Boligen øker i verdi uansett så sparing det også,

jeg har ikke lån lenger og sparer rundt 25 000 i måneden. Mannen mye mer. I tillegg har vi rundt 20 mill i fond. Er 37

Anonymkode: 8959d...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar! Nettopp begynt og har litt lyst å investere i noen aksjer som ikke kan kjøpes via AKS. Er det mye styr med den Zero-kontoen? Skjønt at det er litt mer styr med utbytteskatt….

Anonymkode: 4f7d8...928

For å være ærlig har jeg ikke satt meg veldig inn i det, skal mest inn og lite ut en stund uansett. Du får fordelen med utsatt beskatning, som er kronargumentet for min del, men siden det per definisjon er et livsforsikringsprodukt (!) så tror ikke der er mulig å få tilbake kildeskatt f eks, siden jeg teknisk bare kjøper forsikringspoliser, imens det er Unit Link som Nordnet går via) som er aksjeeier. Snodig opplegg, men sånn er systemet.

Anonymkode: b1f4f...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for svar! Nettopp begynt og har litt lyst å investere i noen aksjer som ikke kan kjøpes via AKS. Er det mye styr med den Zero-kontoen? Skjønt at det er litt mer styr med utbytteskatt….

Anonymkode: 4f7d8...928

Det heter Ask ( akjesparekonto) og ikke Aks ( skolefritidsordningen?). 

Ville virkelig latt vær å sette penger i teknologi og amerikanske aksjer til etter innsettelsen.

Anonymkode: b92fd...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr i mnd

Men putter av og til inn enkeltsummer.

Kjøpte for 50.000 aksje i januar. For så å kjøpe for 200.000 i juni. 

Anonymkode: b2f07...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, vi har begge veldig god lønn og har derfor anledning til å spare mer enn gjennomsnittet. Vi har vært både heldig og dyktig for å komme dit.

Slik har det ikke alltid vært, og da vi var yngre og jeg studerte levde vi på mannens lave lønn med et lite barn i barnehage, og det vi kunne spare var i en helt annen liga.

Jeg er oppdratt til at sparing er en del av mine faste «utgifter» og har derfor altid spart noe, også som barn og ungdom. Hadde jeg ikke råd til å spare hadde jeg heller ikke råd til å bruke. Det har vært et veldig fint prinsipp å ha med seg i livet.

Anonymkode: 9b616...d04

Her også praktiseres det at det spares som en fast «utgift» idet jeg får penger inn. Å se hva en har igjen i slutten av måneden også å spare det, som enkelte gjør tror jeg lett ender med lite sparing. 
Høres ut som du er godt oppdratt, og veldig bra at du holder på det. Dere er gode som får det til, både med dårligere økonomi og nå med god økonomi. Jeg prøver å spare 6000kr i måneden utenom januar som jeg skrev lengre opp. Noen måneder blir det betraktelig mer, men det ble også mindre noen måneder i høst, og det var surt. Fikk da kun spart 4000kr. Er på ung ufør, enslig - sats.

Anonymkode: 29d82...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumkonto skrev (På 28.12.2024 den 22.15):

Shit så mye folk sparer. Jeg sparer ingenting, heller ikke mannen min. Vi har årsinntekt på til sammen 1.850.000. 

Dere trenger vel ikke å spare,  når kontoen deres aldri går tom med den inntekten. 

Anonymkode: ea3d3...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 år, to barn i barneskolealder. Sparer ca 3500 kr i fond hver mnd. Kommer til å øke summen etter vi har fått pusset opp det vi skal. Sparer ca 10-15 tusen hver på sparekonto for tiden som er øremerket oppussing, trenger å ha pengene tilgjengelig.

Anonymkode: 5d3b1...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den månedlige kapitalallokeringen til fondsbaserte investeringsporteføljer i tredveårene varierer betydelig basert på individuelle inntektsnivåer, risikotoleranse og langsiktige økonomiske strategier, men for egen del forsøker jeg å opprettholde en systematisk og konsekvent avsetning som reflekterer mine finansielle ambisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her også praktiseres det at det spares som en fast «utgift» idet jeg får penger inn. Å se hva en har igjen i slutten av måneden også å spare det, som enkelte gjør tror jeg lett ender med lite sparing. 
Høres ut som du er godt oppdratt, og veldig bra at du holder på det. Dere er gode som får det til, både med dårligere økonomi og nå med god økonomi. Jeg prøver å spare 6000kr i måneden utenom januar som jeg skrev lengre opp. Noen måneder blir det betraktelig mer, men det ble også mindre noen måneder i høst, og det var surt. Fikk da kun spart 4000kr. Er på ung ufør, enslig - sats.

Anonymkode: 29d82...7a9

Det krever mye å spare 6000kr i måneden som enslig på uføretrygd, så det er veldig imponerende! Veldig godt jobbet! 

Anonymkode: 9b616...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...