Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #121 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Liv kan reddes å andre måter også, men jeg ser altså ikke på det som en oppgave for andre mennesker å skulle påtvinges å gi bort pengene sine ← Det er dette som er grunnen til at vi trenger tvang for å få maskineriet til å gå rundt. Befolkningen vil alltid ha en fordeling mellom priviligerte og mindre priviligerte. Det fine er at samfunnsordningene våre kan kompensere for de verste skjebnene og forhindre naturens kynisme. Det er en av tingene som skiller samfunnet vårt fra et middelaldersamfunn. Folk som har så jævlig dogmatisk ideologi skjønner ikke dette. Endret 11. mars 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2006 #122 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Det er dette som er grunnen til at vi trenger tvang for å få maskineriet til å gå rundt. Befolkningen vil alltid ha en fordeling mellom priviligerte og mindre priviligerte. Det fine er at samfunnsordningene våre kan kompensere for de verste skjebnene og forhindre naturens kynisme. Det er en av tingene som skiller samfunnet vårt fra et middelaldersamfunn. Folk som har så jævlig dogmatisk ideologi skjønner ikke dette. ← Jo, jeg skjønner det, herregud, jeg er jo ikke helt på jordet heller, jeg skjønner at flere reddes med det systemet vi har i dag, men som en ønsketenkning, utopi om du vil, så tenker jeg at en annen måte hadde vært greit Endret 11. mars 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #123 Del Skrevet 11. mars 2006 Du er helt sikkert ikke psykopat, men med det svaret kan man stille spørsmål om du har noe særlig empati utover din egen kropp. ← Svaret gir seg vel selv. Jeg lurer også på hva slags sosiale antenner man har når man tror at det er ok å skrive slikt. For å bringe temaet tilbake til psykopater, de aller fleste psykopater har "vett" nok til å skjule empatimangelen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 11. mars 2006 #124 Del Skrevet 11. mars 2006 Tråden er ryddet for krasse personangrep. Ellers vil jeg be dere om å prøve å få tråden på rett spor og ikke diskutere person, men sak. Misty (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. mars 2006 #125 Del Skrevet 13. mars 2006 Jammen kjære deg, det er jo ikke PENGENE det kommer an på, det er jo prinsippet! ← Prinsippet? HVilket prinsipp? Du sier jo at det ikke har noe med pengene å gjöre - men handlingene. HVordan kan du bidra med annet enn penger? Vil du avskaffe kapitalismen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #126 Del Skrevet 13. mars 2006 Uten kapitalismen ville vi ikke hatt noen å suge penger ut av for å fordele til de som trenger det. Så det er vel neppe noe sjakktrekk å avskaffe kapitalismen? Dersom vi alle skulle være like og alt initiativ som førte til næringsvirksomhet og arbeidsplasser var statsdrevet er det noen som har tenkt over hvordan det ville fungere? Mao prøvde. På 70-tallet opplevde Kina hungersnød. Folk døde som fluer. Vil vi virkelig ha kommunistiske tilstander? Det ser ut for meg som om de som har forsøkt å gjennomføre noe slikt har mislykkes alle som en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 13. mars 2006 #127 Del Skrevet 13. mars 2006 Uten kapitalismen ville vi ikke hatt noen å suge penger ut av for å fordele til de som trenger det. Så det er vel neppe noe sjakktrekk å avskaffe kapitalismen? Dersom vi alle skulle være like og alt initiativ som førte til næringsvirksomhet og arbeidsplasser var statsdrevet er det noen som har tenkt over hvordan det ville fungere? Mao prøvde. På 70-tallet opplevde Kina hungersnød. Folk døde som fluer. Vil vi virkelig ha kommunistiske tilstander? Det ser ut for meg som om de som har forsøkt å gjennomføre noe slikt har mislykkes alle som en. ← nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå