Gå til innhold

Psykopati og politiske meninger

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ¤Humlen¤
Jeg tror og håper ikke det, ettersom jeg er en slik du nevner, dog ikke psykopat.

Gikk til psykolog et halvt års tid pga en traumereaksjon, regner med at hun kanskje ville sett noe tegn hvis jeg grenset mot å være psykopat?

Ikke for å väre dust nå Fjompe, men hva om du ikke hadde hatt mennesker rundt deg som stöttet deg - hva hadde du gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ikke for å väre dust nå Fjompe, men hva om du ikke hadde hatt mennesker rundt deg som stöttet deg - hva hadde du gjort da?

Hæ? Støttet meg i hva? At jeg reagerte på den oppelvelsen og fikk snakket med folk?

For å forsøke å forklare; jeg snakket med familie og venner, men ville snakke med en helt uforstående, mye fordi jeg fikk en veldig reaksjon jeg ikke klarte å kontrollere, pluss at min mor også sliter med det som skjedde, er vanskelig å si at jeg hoster, for da ringer hun til kirurgen min på Riksen med en gang (hun er så ille at jeg har lagt til journaltilførsel både på riksen og hos fastlegen at de skal ringe meg dersom hun ringer, for hun har en tendens til å overdrive). Men tilbake til saken: Jeg gikk da til en privatpraktiserende psykolog i et halvt år, og føler jeg kom styrket ut av det. Snakket også med venner og familie som sagt.

Hva dette har med trygdesystemet i Norge å gjøre må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner. Det er mange mennesker uten nære relasjoner til andre mennesker i dag, i et land med et utbygd trygdesystem. Det er ikke slik at folk uten familie får familie eller venner dekket av trygdekontoret, så dette kan jeg ikke helt se skulle være annerledes i et land uten velferd.

Men jeg tror, fordi mennesket ville bli "tvunget" til det, at man ville fått et økt fokus på folk rundt en, både de en kjente og de en ikke kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

?

jeg refererte til din holdning om at de sterkeste ovelever osv. Om du ikke hadde hatt penger til å betale psykologen, hva hadde du gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
?

jeg refererte til din holdning om at de sterkeste ovelever osv. Om du ikke hadde hatt penger til å betale psykologen, hva hadde du gjort da?

Jeg hadde ikke penger til å betale psykologen, mamma betalte ;)

Men dersom jeg ikke hadde familie/venner som kunne hjelpe meg ville jeg enten latt være å gå til psykolog (jeg lot være første gang jeg ble operert, fikk en knekk da også, men sa det aldri til noen, dog opplevde jeg ikke hjertestans, koma og fare for hjerneskader den gangen) eller så ville jeg satset på frivillig arbeid fra andre. I et samfunn uten offentlige støtteordninger ville det nok vært en utbredt "charity"-virksomhet. Men så ville jeg heller ikke ha hatt penger til operasjonen i første omgang i et slikt samfunn (med mindre jeg hadde en forsikring), så psykolog hadde ikke vært nødvendig, jeg ville dødd før den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Jeg hadde ikke penger til å betale psykologen, mamma betalte ;)

Men dersom jeg ikke hadde familie/venner som kunne hjelpe meg ville jeg enten latt være å gå til psykolog (jeg lot være første gang jeg ble operert, fikk en knekk da også, men sa det aldri til noen, dog opplevde jeg ikke hjertestans, koma og fare for hjerneskader den gangen) eller så ville jeg satset på frivillig arbeid fra andre. I et samfunn uten offentlige støtteordninger ville det nok vært en utbredt "charity"-virksomhet. Men så ville jeg heller ikke ha hatt penger til operasjonen i første omgang i et slikt samfunn (med mindre jeg hadde en forsikring), så psykolog hadde ikke vært nødvendig, jeg ville dødd før den tid ;)

men det er jo ikke greit! Jeg forstår ikke hvor du vil hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
men det er jo ikke greit! Jeg forstår ikke hvor du vil hen?

Hæ? Beklager, men jeg sliter med å forstå deg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Beklager, men jeg sliter med å forstå deg altså...

Hmmm, det er ikke lett å forstå deg heller.... Mener du, som tydeligvis har vært en "aktiv" bruker av det norske velferdssamfunnet (og som med egne ord hevder at du ville ha dødd hvis det ikke hadde vært for det), at du helst ønsker et samfunn ala USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Hmmm, det er ikke lett å forstå deg heller.... Mener du, som tydeligvis har vært en "aktiv" bruker av det norske velferdssamfunnet (og som med egne ord hevder at du ville ha dødd hvis det ikke hadde vært for det), at du helst ønsker et samfunn ala USA?

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Du mener altså at du selv ikke har livets rett.... :overrasket: Interessant....

Enig. Du kan ikke være mye glad i livet, Fjompe. Jeg er glad både jeg og familien min lever. Og mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Du mener altså at du selv ikke har livets rett.... :overrasket: Interessant....

I et slikt samfunn ville man jo hatt forsikringsordninger osv. Altså; mine foreldre ville forsikret meg før jeg ble syk, voila; hjerteoperasjoner og psykologer i fleng.

Dersom de var fattige ville de ikke hatt råd til det; da ville jeg ha forsøkt å få hjelp andre steder, eller jeg ville ha dødd.

Jeg mener man ikke har så mange rettigheter jeg da, for de går som oftest på bekostning av andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta
Enig. Du kan ikke være mye glad i livet, Fjompe. Jeg er glad både jeg og familien min lever. Og mange andre.

Jo, jeg er glad i livet. Men jeg ville tatt konsekvensen av det dersom samfunnet var annerledes.

Men jeg er ikke redd for å dø heller, så det er sagt. Jeg har vært der og var klar for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er glad i livet. Men jeg ville tatt konsekvensen av det dersom samfunnet var annerledes.

Men jeg er ikke redd for å dø heller, så det er sagt. Jeg har vært der og var klar for det

:overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket:

Slik galskap er det vel helt nytteløst å argumentere mot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
:overrasket:  :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

Slik galskap er det vel helt nytteløst å argumentere mot....

:ler:

Vi mener vel forskjellige ting ja.

Men jeg kan trøste deg med at dette nok ikke skjer i vår levetid gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Men jeg kan trøste deg med at dette nok ikke skjer i vår levetid gitt

Og det skal vi alle være glade for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...