Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #81 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg ble sykere. fikk betennelse i den mekaniske klaffen de satte inn, var i Bergen da jeg ble dårligere (hadde hanglet en stund, men verken fastlege, Riksen eller legevakt fant ut av det), lå på Haukeland og ble overført med luftambulanse til Riksen, operert der, fikk en blødning etter to dager og derfor hjertestans, operert på ny, denne gangen også med by-pass, lå i koma i noen dager (for å hindre hjerneskade), og våknet opp helt frisk (dere vil kanskje hevde det motsatte da ). Skal gjennom to operasjoner til, en for å bytte ut og så flytte aorta opp der den normalt skal ligge (kirurgen min la den litt annerledes), og en til etter det for å bytte ut den donorklaffen jeg nå har med en ny mekanisk en. ← Du ble friskere. Du ble helt frisk jo, i fölge deg selv. Og du har fortsatt enda bedre tider å se frem mot! jaaaa, duu, jeg forstår deg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 10. mars 2006 #82 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg mener dette er et ideologisk spørsmål. Jeg tilhører en ideologi, andre tilhører andre ideologier. Til den siste setningen din; ja, trolig ← Å forstå hvordan mennesket er satt sammen og hvordan det fungerer er ikke akkurat noe som utelukkende tilhører ideologienes domene. I virkeligheten er det greit å være litt pragmatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #83 Del Skrevet 10. mars 2006 Du ble friskere. Du ble helt frisk jo, i fölge deg selv. Og du har fortsatt enda bedre tider å se frem mot! jaaaa, duu, jeg forstår deg ikke ← Jeg mener jeg ikke har bedre tider å se frem mot. Jeg gruer meg som en hund til de to neste operasjonene, for det skjer noe galt HVER gang de opererer meg, (ble reoperert etter første operasjonen også, fordi jeg fikk en blødning da også, dog ikke like dramatisk som sist gang). Skjønner ikke hva du ikke forstår jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #84 Del Skrevet 10. mars 2006 Å forstå hvordan mennesket er satt sammen og hvordan det fungerer er ikke akkurat noe som utelukkende tilhører ideologienes domene. ← Det er sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #85 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg mener jeg ikke har bedre tider å se frem mot. Jeg gruer meg som en hund til de to neste operasjonene, for det skjer noe galt HVER gang de opererer meg, (ble reoperert etter første operasjonen også, fordi jeg fikk en blødning da også, dog ikke like dramatisk som sist gang). Skjønner ikke hva du ikke forstår jeg ← at du ikke er glad for at du lever i ett land der du kan få de operasjoner som du trenger! Det forstår jeg ikke! Hvem hadde betalt for deg, om du hadde bodd i ett annet land, la oss si USA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #86 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er sant ← men du har tydligvis ikke forstått hvordan vi er satt sammen, Fjompe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #87 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) --- Endret 10. mars 2006 av ¤Humlen¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #88 Del Skrevet 10. mars 2006 at du ikke er glad for at du lever i ett land der du kan få de operasjoner som du trenger! Det forstår jeg ikke! Hvem hadde betalt for deg, om du hadde bodd i ett annet land, la oss si USA? ← Igjen; i et slikt samfunn ville alle som hadde mulighet til det forsikret sine barn så tidlig som mulig, altså ville alt blitt betalt av forsikringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #89 Del Skrevet 10. mars 2006 Igjen; i et slikt samfunn ville alle som hadde mulighet til det forsikret sine barn så tidlig som mulig, altså ville alt blitt betalt av forsikringer ← Hä? Men ser du ikke at det belöpet du prater om her - hadde kostet deg tusen ganger mer gjennom en forsikring enn det den gjör gjennom skatt? det er jo DEG og MEG jeg betaler skatt for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #90 Del Skrevet 10. mars 2006 Hä? Men ser du ikke at det belöpet du prater om her - hadde kostet deg tusen ganger mer gjennom en forsikring enn det den gjör gjennom skatt? det er jo DEG og MEG jeg betaler skatt for! ← Hvorfor? Når man har en forsikring betaler man en premie årlig og så en egenandel. Folk med helseforsikringer i USA klarer da dette fint hver år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 10. mars 2006 #91 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg tenkte ingen av delene. Jeg visste jeg skulle opereres en eller annen gang, men trodde ikke det skulle skje da (fikk beskjed dagen før 20-årsdagen min). Hadde med en venninne, satt på et legekontor, utførte sykkeltest, var utslitt. Sa så til legen at jeg hadde hatt mareritt om at jeg fikk beskjed dagen før bursdagen min om at jeg måtte opereres. Han spurte så om jeg ville komme tilbake på mandagen (dette var er fredag) og da skjønte jeg hvor landet lå. Fikk masse informasjon, grein og var helt fra meg. Gikk så til røntgen og venninnen min spurte meg om følgende "Fjompe, kommer du til å dø før oss andre?", og det var vel sånn ca det verste spørsmålet jeg kunne ha fått. Turte ikke spørre noen leger om det var tilfelle før i fjor faktisk. Så ringte jeg mamma, og vi gråt og gråt. Så nei, jeg tenkte ikke på kostnadene overhodet, det er faktisk ikke slik man tenker i en sånn situasjon. Men ja, dersom vi hadde "mitt" samfunn ville jeg hent sikkert tenkt mer på det ← Mitt spørsmål var mer i retning av de refleksjoner man gjør seg når det har gått en stund. Jeg har selv vært syk og vet at ikke penger er det en tenker på i en slik situasjon. Men i etterkant har jeg tenkt mye på hvor heldig jeg er som har hatt en fantastisk velferdssystem å støtte meg på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #92 Del Skrevet 10. mars 2006 Mitt spørsmål var mer i retning av de refleksjoner man gjør seg når det har gått en stund. Jeg har selv vært syk og vet at ikke penger er det en tenker på i en slik situasjon. Men i etterkant har jeg tenkt mye på hvor heldig jeg er som har hatt en fantastisk velferdssystem å støtte meg på.... ← Nei, det har jeg ikke tenkt på. Sånn sett er velferdssystemet godt inngrodd hos oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. mars 2006 #93 Del Skrevet 10. mars 2006 Merkelig at du ikke er glad for å være i live... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #94 Del Skrevet 10. mars 2006 Merkelig at du ikke er glad for å være i live... ← Er jo det, men kunne like gjerne vært i live på en annen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 10. mars 2006 #95 Del Skrevet 10. mars 2006 Nei, det har jeg ikke tenkt på. Sånn sett er velferdssystemet godt inngrodd hos oss ← Ja, det er vel litt for godt inngrodd når vi ikke engang som syke klarer å se betydningen av et velferdsamfunn som Norge og være takknemmelig for det.... Igjen; "Man vet ikke hva man har før man mister det..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. mars 2006 #96 Del Skrevet 10. mars 2006 Ikke hvis familien din ikke hadde hatt penger til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #97 Del Skrevet 10. mars 2006 Ikke hvis familien din ikke hadde hatt penger til det. ← Hvis det var flere veldedige organisasjoner/grupperinger så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #98 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvis det var flere veldedige organisasjoner/grupperinger så... ← hva? Så det er det er alstå foreninger, ideelle som skulle stått for din kostnad? Du er vel ikke litt vel naiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #99 Del Skrevet 10. mars 2006 hva? Så det er det er alstå foreninger, ideelle som skulle stått for din kostnad? Du er vel ikke litt vel naiv? ← Jeg sier ikke at de SKAL det, jeg sier det kunne vært en mulighet. Den viktigste måten ville vært forikringsordninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 10. mars 2006 #100 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg sier ikke at de SKAL det, jeg sier det kunne vært en mulighet. Den viktigste måten ville vært forikringsordninger ← ser du ikke på skatt som forsikring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå