Gå til innhold

Psykopati og politiske meninger

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Og det skal vi alle være glade for.  :)

:) Mulig det.

Jeg ser jo at det kan være positivt med et samfunn ala det vi har i dag (dog ikke såååååå ille), men jeg heller likevel mot et litt annet samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Vi mener vel forskjellige ting ja.

Men jeg kan trøste deg med at dette nok ikke skjer i vår levetid gitt

Slikt samfunn får vi etter atomkrigen. Vi har jo hatt slike samfunn før. Men vi har utviklet oss videre og blitt mer avanserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til trådens egentlige tema; psykopati:

http://www.dagbladet.no/kultur/1997/10/28/34776.html

Her står det: "Til grunntrekkene i en slik diagnose kan det finnes mange utrivelige trekk: manglende innlevelse i andre, uansvarlighet, løgnaktighet, aggresjon og manipulering, vold, kriminalitet, rusmisbruk, manglende evne til å føle skyld, impulsivitet, glatt og overflatisk sjarm, stadig behov for nye impulser og overdreven evne til å kjede seg, parasittær livsstil, samlivsbrudd, uansvarlige som foreldre, promiskuøs seksuell atferd - og storheten: Den indre litenheten blir forsøkt kompensert. Andre er til for at man selv skal få dekket sine behov, bli beundret og oppvartet."

Jeg tror derfor, trådstarter, at psykopati ikke nødvendigvis kan brukes om mennesker med meninger som Fjompe.

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
:ler:

Vi mener vel forskjellige ting ja.

Men jeg kan trøste deg med at dette nok ikke skjer i vår levetid gitt

jamen her sitter du og er super tvetydig, og ja, uforståelig!? Du har sikkert dine årsaker - men nå kan jeg ikke forstå med den informasjonen jeg sitter på. Hör hva du sier da jente... jeg föler med deg, og synes det er super-trist at en ung jente som deg skal väre syk - men hvorfor har du mistet ydmykheten for vårt samfunn?

jeg har også opplevd näre slektninger venner, og selv har jeg värt syk, som har värt i stort behov av vårt fantastiske samfunn- Etter dette betaler jeg MER ENN GJERNE skatt. Jeg er overveldet og står i stor gjeld til dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

:forvirret: ahhhhh, har du värt i ett annet land og opplevd sykdomshåndtering?

det er ikke for ingenting vi er har stemplet: verdens tryggeste samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg mener det jeg mener fordi jeg tilbringer tid med mennesker som mener det samme. Før var jeg ikke på langt nær så "ekstrem", men jeg har utviklet meg i den retningen. Det tok noen år, jeg mente f.eks. at jeg aldri kom til å være for å avkriminalisere all narkotika, men det mener jeg i dag :) (Selv om jeg har mistet en fetter i overdose, og har en annen fetter jeg er svært glad i som sliter med rus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Humlen¤
Jeg mener det jeg mener fordi jeg tilbringer tid med mennesker som mener det samme. Før var jeg ikke på langt nær så "ekstrem", men jeg har utviklet meg i den retningen. Det tok noen år, jeg mente f.eks. at jeg aldri kom til å være for å avkriminalisere all narkotika, men det mener jeg i dag :) (Selv om jeg har mistet en fetter i overdose, og har en annen fetter jeg er svært glad i som sliter med rus)

nei men nei! det er jo ingen grunn i seg selv! HVorfor mener du det? HVa er det som er så bra med det samfunnet du önsker!? Det stemmer jo ikke overens med det livet du lever og har levd. det er for paradoksalt at du vil utnytte samfunnet/helsevesenet ved å si at de ikke vil "la deg dö" - du regner med at de vil hjelpe deg uansett - men du vil ikke stötte det!?

dette er for meg ikke reflekterte tanker du viser til! Nå er jeg blitt frustrert

Endret av ¤Humlen¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det jeg mener fordi jeg tilbringer tid med mennesker som mener det samme. Før var jeg ikke på langt nær så "ekstrem", men jeg har utviklet meg i den retningen.

Det hørtes jo ut som et sunnhetstegn. Kom deg unna før de starter å prate om ufoen bak kometen og kjøper inn hauger med joggesko!!

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
nei men nei! det er jo ingen grunn i seg selv! HVorfor mener du det? HVa er det som er så bra med det samfunnet du önsker!? Det stemmer jo ikke overens med det livet du lever og har levd. det er for paradoksalt at du vil utnytte samfunnet/helsevesenet ved å si at de ikke vil "la deg dö" - du regner med at de vil hjelpe deg uansett - men du vil ikke stötte det!?

dette er for meg ikke reflekterte tanker du viser til! Nå er jeg blitt frustrert

Nei, dette stemmer ikke overens med det livet jeg lever. Men det finnes rike mennesker som er kommunister også. Og det finnes mennesker med svært lave inntekter som mener det jeg mener

Det hørtes jo ut som et sunnhetstegn. Kom deg unna før de starter å prate om ufoen bak kometen og kjøper inn hauger med jobbesko!!

:ler: Dette er oppegående mennesker da, i høye stillinger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Nei, dette stemmer ikke overens med det livet jeg lever. Men det finnes rike mennesker som er kommunister også. Og det finnes mennesker med svært lave inntekter som mener det jeg mener

:ler:  Dette er oppegående mennesker da, i høye stillinger også

nei, men hva har det med saken å gjöre? Folk kan mene hva de vil! Men det behöver da ikke å bety at de kan underbygge sine holdniger med relevant fakta og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
nei, men hva har det med saken å gjöre? Folk kan mene hva de vil! Men det behöver da ikke å bety at de kan underbygge sine holdniger med relevant fakta og erfaringer.

Hæ? Igjen, beklager, men jeg sliter veldig med å forstå hva du skriver/dine innlegg.

Hvem har sagt at man må ha relevant fakta ig erfaringer for å mene noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Hæ? Igjen, beklager, men jeg sliter veldig med å forstå hva du skriver/dine innlegg.

For meg er det totalt uinteressant med mennesker som bare "mener". Ehe, ser du ikke det?

jeg mener at jorda er flat. Si hva du vil jeg MENER det!

Endret av ¤Humlen¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Dette er oppegående mennesker da, i høye stillinger også

Joggesko, skulle det være. Uansett, sekterisk hørtes det lell! Scientologikirken er ikke akkurat en kirke full av bønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Humlen¤
Joggesko, skulle det være. Uansett, sekterisk hørtes det lell! Scientologikirken er ikke akkurat en kirke full av bønder.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis det er en sammenheng med politiske meninger og psykopati. Men jeg tror nok det har vært en del psykopater i viktige politiske stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt utrolig at man kan inneha ekstreme holdninger, når ens egen forhistorie faktisk beviser hvor absurde slike holdninger er.

Det var sikkert mange mennesker med splitter nye nike joggesko som mente at sekter var dødsteite.... Men, de kunne jo stole på de andre oppgående menneskene, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

:overrasket:

Jeg er for dødsstraff!

Hvorfor det? Tja...hvorfor ikke. Mine venner mener det også.

Du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
For meg er det totalt uinteressant med mennesker som bare "mener". Ehe, ser du ikke det?

jeg mener at jorda er flat. Si hva du vil jeg MENER det!

Men kjære deg, i dag tvinger myndighetene oss til å betale skatter og avgifter. I et slikt system er det ikke så lett å kjempe når staten tar pengene våre, skjønner du ikke det? Følgelig må lovendringer til før man kan begynne å handle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, i dag tvinger myndighetene oss til å betale skatter og avgifter. I et slikt system er det ikke så lett å kjempe når staten tar pengene våre, skjønner du ikke det? Følgelig må lovendringer til før man kan begynne å handle

Du har tydeligvis ikke forstått skattesystemet... Staten TAR ikke pengene dine. Det du betaler i skatt får du igjen bøtter og spann. Du bor i et landet som er kåret til beste land å leve i. 99% av verdensbefolkning ville sikkert ofret både høyre og venstre arm for å kunne få norsk statborgerskap...

Man vet ikke hva man har før man mister det... Hørt den før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii nå
Du har tydeligvis ikke forstått skattesystemet... Staten TAR ikke pengene dine. Det du betaler i skatt får du igjen bøtter og spann. Du bor i et landet som er kåret til beste land å leve i. 99% av verdensbefolkning ville sikkert ofret både høyre og venstre arm for å kunne få norsk statborgerskap...

Man vet ikke hva man har før man mister det... Hørt den før?

Men la nå jenta være i fred.. Det er nesten slemt å påpeke slikt ytterlig. Om noen år vil hun sikkert ha vokst opp, skiftet omgangskrets og innsett hvor ulogiske hennes utsagn er. Inntil den tid..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...