Hengebuksvinet Skrevet i går, 11:20 #21 Del Skrevet i går, 11:20 Daisy-love skrev (17 minutter siden): Ser din mann alt har sagt ja, men her hadde jeg nok krevd at min mann ringte opp igjen og sa nei. Dine svigers vil nok tenke det kommer fra deg, men det hadde jeg glatt stått i. Nå steller familiens «avskum» til nyttårsfest fordi foreldrene ikke har noen å være med, også vil foreldrene avlyse fordi de har fått en ide om noe «bedre» og det «bedre» er da andre barn. Når har de tenkt å fortelle de at de er blitt «syke»? Når all mat er handlet inn, huset er striglet, og helst kalkunen er i ovnen? Det er skikkelig ufyselig gjort. Jeg tenker i hvert fall at du og din mann må snakke sammen om dette på nyåret, for dette her vil en ikke bringe videre nedover i generasjonene. Punktum. Ser du skriver at mannen din er en bra fyr, men dette viser en elendig holdning og familiedynamikk. Jeg har sjelden hørt om mer nedrig oppførsel innad en familie. 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet i går, 11:21 #22 Del Skrevet i går, 11:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er vel forståelig at svigers ønsker å bruke mest tid med de som får ført genene deres videre! Anonymkode: c6fb8...21f Mine foreldre har meg med 4 barn og mann og bror min som er skilt og blir alene på nyttårsaften. De valgte selvsagt å feire med han. Skal seinest at eg ba alle tre til oss men det var ikkje meiningen først. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 11:22 #23 Del Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er vel forståelig at svigers ønsker å bruke mest tid med de som får ført genene deres videre! Anonymkode: c6fb8...21f Personlig ville jeg ikke hatt noen nær mine barn med sånne verdier. Jeg er vokst opp med denne mentaliteten fra besteforeldre. Jeg husker godt hvordan det var å være barn av det «barnet» som var minst likt av besteforeldrene mine. Ble gjort mye forskjell mellom søskenbarna. Plutselig får broren her barn, og hva da? Fullt forståelig at en ønsker tid med barnebarn, men en kan ikke holde på sånn som dette her likevel. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:23 #24 Del Skrevet i går, 11:23 Din mann burde si nei, og hvis han er en pingletøffel så er faktisk du en del av familien nå og har en stemme i hva du blir involvert i. Du sier nei. Først til mannen din, og om han ikke tør si noe så forteller du svigers at dere har nå planlagt å feire kun dere i år og at svigers tross alt har lagt andre planer de må holde seg til. Svigers oppfører seg ikke bare som rasshøl mot broren, men også som dampveivalser som bare tror de kan bestemme at dere skal feire med dem? Altså, si nei! Dere tåler at svigers blir sure. Makan til overhøvleri. Anonymkode: 03440...cd2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet i går, 11:23 #25 Del Skrevet i går, 11:23 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mannen er en fantastisk far for barna våre, likeså er hans søster en flott mamma for sine barn. De er begge varme, ekstroverte mennesker med store omgangskretser. Med broren så var det sånn siden de var små, det har vaert "konkurranse" mellom brødrene, og broren er en forsiktig, introvert fyr som gjerne gir seg. Der datteren helt klart er favoritten, har nok min mann kjempet seg til plassen i "hierarkiet" som nummer 2, i det minste. Anonymkode: db532...b05 Mannen din har en holdning som ikkje er bra 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #26 Del Skrevet i går, 12:25 Kjenner det koker innvendig. Om min mann hadde takket ja og dermed lagt opp til å fryse ut broren og ta del i løgnen, så hadde jeg lurt på hvilken drittsekk jeg har giftet meg med. Dette vil komme ut, og det vil føles ekstremt sårt og vondt for broren. Om jeg var deg, ville jeg ha krevd at mannen ringte de opp og avlyste. Det hadde vært uaktuelt å la mannen og svigerforeldrene dra meg inn i slik bedriten oppførsel. Dette er ikke atferd og verdier jeg hadde ønsket nær mine barn. Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å trå ut av rollene foreldrene har banket inn i de fra de var barn, men når man blir voksen, så har man faktisk alene ansvaret for å nøste opp i egen lært atferd. Man har ansvaret for å jobbe med seg selv og endre perspektivet på hva som er greit og ikke greit, hva som er normalt og ikke normalt. Denne favoritiseringen er blitt normalisert i denne søskenflokken, og om mannen din velger å ikke se hvor galt det er, så er det absolutt grunn til å tro at han vil begynne å favorisere egne barn på et tidspunkt, eller la foreldrene favorisere barnebarn. Mannen din trenger å få hodet skrudd på riktig. Anonymkode: b92f9...162 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 12:33 #27 Del Skrevet i går, 12:33 Jeg hadde krevd at min mann sa nei, eller at i hvert fall jeg selv ikke gikk. Dårlig gjort 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:41 #28 Del Skrevet i går, 12:41 Dette er bare skikkelig dårlig gjort. Jeg var ganske liten da min mor lærte meg at en avtale er en avtale, man kan ikke gjøre om på den fordi noen andre jeg heller ville leke med ringte. Dine svigerforeldre er ganske på overtid for å lære seg dette! Anonymkode: 161e8...174 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:21 #29 Del Skrevet i går, 13:21 Her burde mannen din sagt nei. Rett og slett råttent gjort Anonymkode: 96d2f...458 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #30 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel forståelig at svigers ønsker å bruke mest tid med de som får ført genene deres videre! Anonymkode: c6fb8...21f Hvis det er «genene» som gjør at man oppfører seg dårlig og ønsker å lyge, så det ikke noe særlig til gener å føre videre. Anonymkode: ae176...f42 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet i går, 13:38 #31 Del Skrevet i går, 13:38 Skjønner ikke at alle mener mannen til TS er kjip. Han ofrer seg for broren og tar støyten. Hvem i all verden vil ha besøk av foreldre/svigerforeldre på nyttårsaften? Det er for alle jeg kjenner en kveld man feirer med venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #32 Del Skrevet i går, 13:40 Ville filleristet mannen om han sa ja til dette, i stedet for å sette egne foreldre skikkelig på plass. Ville også selv vært åpen med søsken. Vi er selv det barnløse paret. Og både søsken og foreldre er opptatt av å inkludere på lik linje. Ellers tror jeg det ville blitt stor avstand veldig raskt. Også fra andre søsken, som tydelig ville markert motstand mot forskjellsbehandling. Anonymkode: b8a29...82e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet i går, 13:41 #33 Del Skrevet i går, 13:41 Brunello skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke at alle mener mannen til TS er kjip. Han ofrer seg for broren og tar støyten. Hvem i all verden vil ha besøk av foreldre/svigerforeldre på nyttårsaften? Det er for alle jeg kjenner en kveld man feirer med venner. Det kommer jo an på relasjonen. Jeg vil gjerne ha besøk av svigers, også på nyttårsaften. Vi må uansett være klare til å hente ungdommer på fest, så da spiser vi og har det hyggelig med dem. De fleste vennene har egne tradisjoner, de har yngre barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet i går, 13:45 #34 Del Skrevet i går, 13:45 Kålrota skrev (1 minutt siden): Det kommer jo an på relasjonen. Jeg vil gjerne ha besøk av svigers, også på nyttårsaften. Vi må uansett være klare til å hente ungdommer på fest, så da spiser vi og har det hyggelig med dem. De fleste vennene har egne tradisjoner, de har yngre barn. Vi har meget gode relasjoner til både foreldre og svigerforeldre, men det har aldri vært aktuelt å feire nyttår med de. Både de og vi har venner vi feirer med. Det er vanlig blant de vi kjenner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 13:48 #35 Del Skrevet i går, 13:48 Brunello skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke at alle mener mannen til TS er kjip. Han ofrer seg for broren og tar støyten. Hvem i all verden vil ha besøk av foreldre/svigerforeldre på nyttårsaften? Det er for alle jeg kjenner en kveld man feirer med venner. Så da er jeg rar Vokste opp med at vi var både familie og venner samlet til god mat, og brettspill og så oppskytning av raketter å bålbrenning Her har vi hatt svigers på besøk i snart 25 år på nyttårsaften. Pluss venner. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #36 Del Skrevet i går, 13:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har mannen min allerede takket ja til denne invitasjonen, men bør bror og kona få vite sannheten her - at det absolutt ikke dreier seg om sykdom? Nei, hold deg unna sånt, dette er ikke ditt problem, ikke din manns heller, men svigerforeldrene og den andre sønnen hennes sitt problem. Er samtidig svært glad for at jeg har en mann som ikke sier ja til middagsselskap uten å høre om det passer meg før han sier ja. Anonymkode: 11824...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #37 Del Skrevet i går, 13:57 For noen tvers igjennom jævlige foreldre! Mannen din er åpenbart skada av dette, men nå er han voksen og må ta grep og ansvar. Å fortsette med å opprettholde denne utfrysningen av en bror gjør han ikke lenger til offer, men en med-mobber. Og du og, jeg fatter ikke at du finner deg i dette, hadde aldri i verden smilt og feiret med disse drittsekkene på nyttårsaften. Anonymkode: f5cca...15f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet i går, 14:11 #38 Del Skrevet i går, 14:11 Si nei. Hvis de kan holde på sånn er det absolutt ikke noe problem at mannen din ringer dem opp og sier at det ikke blir noen felles feiring med dem likevel. Og ber dem om å dra dit i har avtalt å komme. Og dersom mannen din nekter ville jeg seriøst vurdert å dratt bort denne dagen/kvelden. Fordi sånt vil jeg ikke være med på. Skal liksom barna dine måtte lyve til sin tante og onkel også? Noe så utrolig stygt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet i går, 14:33 #39 Del Skrevet i går, 14:33 Jeg hadde vært fristet til å si at dere fikk kontrabeskjed fra vennene deres, slik at svigers ikke kan komme til dere uansett. Så får de se hvordan de føler det når de innser at dere var hjemme. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #40 Del Skrevet i går, 14:38 Brunello skrev (51 minutter siden): Vi har meget gode relasjoner til både foreldre og svigerforeldre, men det har aldri vært aktuelt å feire nyttår med de. Både de og vi har venner vi feirer med. Det er vanlig blant de vi kjenner. Men så merkelig at du har behov for å trykke dette inn som normalen... Jeg feirer heller ikke med foreldrene mine/ svigerforeldre, men har likevel ikke problem med å se utfordringene til ts og familien Anonymkode: 89433...f2b 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå