Gå til innhold

Voksen stesønn har flyttet inn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stesønnen er straks 30 år, av ulike grunner kom han flyttende tilbake til hjembyen i midten av november. Vi sa selvsagt at han kunne bo hos oss frem til han fant seg en permanent leilighet. Herre min skaper for en tabbe det var, han har bestemt seg for å ikke bestemme seg enda for hva han vil gjøre i fremtiden. Dermed bor han her, heldigvis jobber han i en form for rotasjon og er borte 3-7 dager hver 3 uke. Så da får vi barnefri, for ja han er et barn. Til og med faren som egentlig forguder sin sønn er sjokkert og skuffet.

Han fikk beskjed om å bidra med 4-500 kroner i uka for å dekke mat og strøm, jeg fikk en vipps på 400 kr andre uka han bodde her, siden ingenting. Han tar med seg fat og glass opp i loftstuen som han nå disponerer og skjønner ikke hvorfor skapet ikke på magisk vis har en utømmelig tilgang til fat og glass. For han kommer ikke ned med dem igjen for å få dem vasket.

Han spiser 5 kokte egg til frokost uten tanke for at andre kanskje vil ha egg også.  Han er negativ som dagen er lang, alt er alle andres feil. Ble forbanna på 2 kompiser som skal gifte seg til sommeren, for nå fucket de opp hans planer for ferie. 

Puuhh der fikk jeg ut noe av frustrasjonen!

Anonymkode: 2d622...c0d

Hvor i all verden har far vært under oppdragelsen av denne mannebabyen? Stakkars fremtidig kjæreste tenker jeg. 

Anonymkode: 43ee9...aa2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor i all verden har far vært under oppdragelsen av denne mannebabyen? Stakkars fremtidig kjæreste tenker jeg. 

Og ikke minst mor? Er det hun som har dullet og degget for han i alle år?

Anonymkode: ef6fc...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har bestemt seg for å ikke bestemme seg enda for hva han vil gjøre i fremtiden. Dermed bor han her

Han kan finne seg en leilighet som han kan leie mens han bestemmer seg for hva han skal gjøre i fremtiden. Kast han ut.

Anonymkode: 1ee9a...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så veldig lenge han har bodd hos dere. Lurer også på hvorfor han flyttet « hjem «. Har det skjedd noe? Samlivsbrudd, sykdom, mistet jobben ? 
hadde ikke tatt betalt for egg om noen av barna flyttet hjem for en kort periode, men hvor mye hjelp hadde hatt litt med årsak til flyttingen og gjøre. 

Anonymkode: d6c86...237

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Rett over nyttår? Hvorfor ikke nå? Kanskje det heller blir rett over påske, som deretter blir rett over sommeren?

Anonymkode: dfb39...a84

Disse dagene før nyttår er preget av middagsselskap, så vi fant ut at det ville være best å ta alvorsprat etter vi har hatt gjester. Ingen vits i å forsure tilværelsen mer før mine barn kommer til middag.

Tartufo skrev (14 minutter siden):

Er det din eller mannen din sin bolig, og hvor lenge har dere vært sammen?

Det er vår bolig, vi kjøpte sammen og har felles økonomi. Jeg betaler løpende utgifter min mann betaler lånet.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er like sjokkert for ingen av verdiene han ga gutten er tatt videre. Stesønn har vrengt utav seg hvor mye han hater Negre og Pakkiser, benekter at han er rasist og sier han er nasjonalist. Alle forhold han har hatt har gått til helvete og det er dama si feil.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke så veldig lenge han har bodd hos dere. Lurer også på hvorfor han flyttet « hjem «. Har det skjedd noe? Samlivsbrudd, sykdom, mistet jobben ? 
hadde ikke tatt betalt for egg om noen av barna flyttet hjem for en kort periode, men hvor mye hjelp hadde hatt litt med årsak til flyttingen og gjøre. 

Anonymkode: d6c86...237

Han flyttet hjem fordi han var lei der han var. Stesønn tjener mer enn meg og far tilsammen så penger har han nok av.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gi han en fastsatt dato og sett notifikasjoner på finn slik at dere kan se om leiligheter blir lagt ut. Si at han har en måned til på seg til å bo gratis, så SKAL han legge av penger til depositum og leie. Han høres ikke ut som typen til å svi av flere lapper på julegaver heller, så det er ingen unnskyldning hvis han er blakk etter januar.

Var der selv med en kompis og etter tre måneder med unnskyldninger og om å men så klikket jeg totalt. Skulle brenne klærne hans og donere resten til Fretex 😆Han fant seg leilighet på to dager plutselig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Og ikke minst mor? Er det hun som har dullet og degget for han i alle år?

Anonymkode: ef6fc...755

Ja, hva tenker anonym med her.  Dumt å anta at far kunne bidra med noe fornuftig her🙄. Hvorfor har ikke mor oppdratt gutten til å bli og oppføre seg som en sikkelig mann? 

Endret av Milly GeoCad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakker han med deg som stemor. Gutten har problemer å trenger et sted å bo. Det første du tenker på er hvordan du raskest mulig kan kaste han ut? Skammelig.  

Anonymkode: ec979...bdf

Gutten? Han er ikke 3 år, han er mann og 30 år. 

Anonymkode: 3e639...974

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 18.31):

Det er vår bolig, vi kjøpte sammen og har felles økonomi. Jeg betaler løpende utgifter min mann betaler lånet.

Dette er fullstendig utenfor temaet…men håper du og mannen har en skriftlig avtale om formuesforholdet mellom dere… Hvis ikke, så må du få ordnet med det… 

Anonymkode: 0d726...2a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hans sønn. Hans barn. Dersom han er iveien - hvorfor flytter ikke du ut?

Anonymkode: 357d1...3a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er fullstendig utenfor temaet…men håper du og mannen har en skriftlig avtale om formuesforholdet mellom dere… Hvis ikke, så må du få ordnet med det… 

Anonymkode: 0d726...2a4

Hun kaller ham mannen min så jeg antar de er gift. Da spiller det ingen rolle hvem som betaler hva under ekteskapet.

Anonymkode: 1e761...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så dere har fått en parasitt i hus. 
Kan anbefale Rentokil eller anticimex. De er gode på å fjerne skadedyr som ikke hører hjemme i huset! 

men fra spøk til alvor. 
Dere har vært for greie da dere sa 4-500 i uken. Det kan man si til en fattig student på 19. 

En voksen mann bruker fort 8-10000 på husleie, 4-5000 på mat, 1-2000 på strøm osv osv… 

Her er det bare å sette krav og grenser!!

Anonymkode: 3c779...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr i måneden er jo en vits. 7000 minimum i husleie og en dato som frist til å finne ny plass å bo. Mannen er 30 år og oppfører seg som en 8 åring. Kvalmt rett og slett

Anonymkode: 4ac86...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans sønn. Hans barn. Dersom han er iveien - hvorfor flytter ikke du ut?

Anonymkode: 357d1...3a0

Det er også hennes hjem!

Anonymkode: bed60...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som det ordner seg for dere neste uke. Stå hardt på ditt, dette er ikke normalt. Han får sitte i eget hjem å være mannebaby. 

Anonymkode: dfb06...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...