AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 Vi har vært sammen en del år, eier hus og har 2 små barn. Jeg vil absolutt si at jeg/vi lever under psykisk vold som har eskalert etterhvert som barna kom. Far er mye sint, jeg går konstant på eggeskall og prøver å følge hans ønsker/regler for hvordan ting skal være og gjøres for å ikke utløse sinne. Jeg får tilsnakk daglig, han kaller meg for stygge ting ukentlig og er bare generelt sett en veldig misfornøyd person. Jeg ønsker så sterkt å bryte ut. Jeg kommer til å få dårlig råd, men jeg vil heller leie og ha dårlig økonomi enn å leve sånn her. Hvorfor lugger det sånn likevel?! Far kommer ikke til å ønske brudd, så jeg kommer til å måtte bryte ut. Jeg må nok finne noe billig å leie før vi får solgt huset, vi kan ikke bo sammen under en salgsprosess. Turnusen hans tilsier at han kan ha barna maks annenhver helg, men dog litt lengre helg. Typ fre-tirs. Anonymkode: 7f628...64f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Grunnen til at det er vanskelig er nok fordi du er kvinne, sansynligvis med flink pike-syndrom? ❤️ Du har allerede planlagt hvordan ting må gjøres og hvordan det vil bli, og dermed ser du også alle utfordringene du vil møte og det er disse som holder deg igjen. Men alt vil ordne seg! Det viø bli bra, og hver eneste utfordring på veien ut vil løses en etter en. Det viktigste er at du og barna får det trygt og godt uten psykisk vold! Har du familie/venner du kan støtte deg på? Jeg anbefaler sterkt en telefonsamtale med krisesenteret for råd og veiledning, slik at du står sterkere i mot når han vil hindre dere i dra! Du vil klare det! Jeg tror ikke det finnes sterkere kvinner enn de som står oppreist i slike forhold, og derfor er du også sterk nok til å bryte ut! Nå, før det påvirker barna for mye ❤️❤️ Anonymkode: ae8eb...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 Det er utrolig vanskelig å bryte ut, selv med normale forhold så er det ikke enkelt å gå, det er mye som skal på plass, det økonomiske, det praktiske, jobb tilrettelegginger, bosted osv. Det blir jo ekstra vanskelig når det er vold inni bildet også. Er det noe alternativ å reise til krisesenter for deg og barna? De er svært behjelpelige med å finne bosted, hjelpe deg med å finne ut hva man har krav på av ytelser fra NAV. Håper du har et nettverk rundt deg også som kan støtte deg. God klem ❤️ Anonymkode: 7684e...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå