AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #1 Del Skrevet i går, 08:19 Vi vet begge at vi hadde måtte ut på leiemarkedet dersom vi skulle flytte fra hverandre, og det er ikke ønskelig, spesielt mtp barna (ingen felles). Er dette noe dere ville sagt til samboer, så han forstod alvoret i problemene vi har, eller vil det bare kunne gjøre ting verre? Anonymkode: 3352d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #2 Del Skrevet i går, 08:22 Ja, 100% Anonymkode: d831a...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:26 #3 Del Skrevet i går, 08:26 Om man sier det så kan du jo risikere at han sier at da får du bare flytte. Jeg ville ikke bodd med en jeg vet egentlig ikke ville bodd med meg. Du kan jo også risikere at han starter å spare penger til å ha råd til å kaste deg ut f.eks. Men samtidig så er det jo greit å være ærlig. Anonymkode: 4ff0c...c4d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:28 #4 Del Skrevet i går, 08:28 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi vet begge at vi hadde måtte ut på leiemarkedet dersom vi skulle flytte fra hverandre, og det er ikke ønskelig, spesielt mtp barna (ingen felles). Er dette noe dere ville sagt til samboer, så han forstod alvoret i problemene vi har, eller vil det bare kunne gjøre ting verre? Anonymkode: 3352d...4c2 Jeg ville ikke ha sagt det og jeg tror ikke det er lurt å si til meg. Anonymkode: c2c7c...30f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet i går, 08:29 #5 Del Skrevet i går, 08:29 Jeg vet ikke om jeg ville ha formulert meg akkurat sånn at jeg bor bare med deg pga penger. Budskapet jeg hører er "Jeg utnytter deg." Hvis du vil forbedre ting og samboeren så langt ikke har vært lydhør, så tror jeg det beste er å innfinne deg for din egen del med at du kommer til å flytte hvis det ikke blir bedre. Selv om det betyr leiemarkedet for en periode. Når du er kommet dit mentalt så vil det merkes at du mener alvor. Da sier du "Jeg kan ikke leve med at du gjør X og Y. Dette går ikke. Hvis du ikke kan gjøre noe med dette, så har vi det bedre hver for oss." 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 08:33 #6 Del Skrevet i går, 08:33 (endret) Jeg ville sagt det dersom jeg skulle flyttet ut. Hadde det ikke vært et alternativ, og jeg valgte å bli, hadde jeg jobbet med meg selv og forholdet, og ikke tillat meg å ville flytte. Vil man flytte, så gjør man det. Det hjelper ikke på forholdet å si noe så destruktivt. Hadde min samboer sagt det, så hadde jeg flyttet. Det gjorde jeg og. Men jeg gav ham dessverre noen sjanser før han sa noe sånt en tredje gang. Endret i går, 08:37 av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #7 Del Skrevet i går, 08:34 Ville kanskje formulert det som at «nå er vi mest som et bofelleskap, hvordan kan vi gå fram for å finne tilbake til gnisten vi hadde i starten» Anonymkode: dd5b5...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:43 #8 Del Skrevet i går, 08:43 Hvis samboer hadde sagt det til meg så hadde jeg sett på forholdet som over. Og jeg vet at han hadde tenkt det samme om jeg hadde sagt det. Så hvis du faktisk ønsker å redde forholdet så bør du si noe annet Anonymkode: 0426b...d33 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:17 #9 Del Skrevet i går, 10:17 Høres ut som en trussel. Anonymkode: b0eec...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #10 Del Skrevet i går, 10:29 «Eneste grunnen til at jeg er med deg er at det er nødvendig av økonomiske årsaker.» Det er for meg synonymt med å slå opp. Helt uforståelig for meg at man engang kan vurdere å si det uten å mene det som en avslutning av forholdet. Anonymkode: 649f9...ab8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #11 Del Skrevet i går, 10:49 Hva vil du prøve å oppnå, ts? Anonymkode: b0eec...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 10:54 #12 Del Skrevet i går, 10:54 Hvis en samboer hadde sagt det der til meg, hadde jeg sett på det som en trussel og som en kunngjøring om at nå er forholdet i praksis slutt. Hadde ikke tatt det nådig opp. Og det gjorde jeg ikke heller, den ene gangen i mitt liv jeg har fått høre noe lignende. Jeg husker da jeg traff mannen min på slutten av 90-tallet. Vi flyttet i grunnen sammen veldig kjapt, og han eide en bitteliten leilighet. Vi stuet oss sammen der, og ble enige om at jeg skulle betale husleien, og han betalte sitt eget lån. Det var greit. Jeg tror jeg hadde bodd der bare noen få uker, da jeg en dag støvsugde og oppdaget at han hadde bare sparket en haug med gamle svarte søppelsekker under sofaen. Jeg dro dem frem og kastet dem der de hørte hjemme, og sa til han at sånn gjør man ikke. Man kaster ting i søpla, man skyver det ikke under sofaen! Da satte han nesa i været og skulle være litt bråkjekk, og forkynte at "hvis du ikke liker det, kan du bare flytte". Jeg eksploderte i kontrollerte former, om jeg kan si det sånn. Fortalte han i glatte lag at "enten BOR jeg her med like rettigheter, eller så bor jeg ikke her i det hele tatt. Velg selv. Jeg flytter i morgen om du ikke kan garantere her og nå at du ALDRI noensinne prøver å true meg igjen!" Så trampet jeg ut på terrassen for å kjøle meg ned og ble der en god stund. Fy flate så sint jeg var! Da jeg kom inn igjen, ble jeg møtt av en spak og flat mann som ba om unnskyldning, og lovet at han aldri skulle prøve å true meg eller si noe sånt igjen. Og det gjorde han ikke heller de neste 18 årene vi var sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #13 Del Skrevet i går, 11:06 Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du tror du oppnår med det? Anonymkode: cf517...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #14 Del Skrevet i går, 11:10 Jeg tror på å enten kommunisere og prate om problemene og løse hva enn det er eller å gjøre det slutt. Hadde han sagt han ønsket å flytte fra meg hadde jeg tatt det som et rent brudd og vi er ferdig. Anonymkode: c28f0...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:50 #15 Del Skrevet i går, 11:50 Hadde ikke bodd med noen jeg ikke ville bo med. Men ville ikke vært i et forhold uten samboerskap heller. Jeg har råd til å bo alene Anonymkode: 635f1...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Jeg kastet ut samboeren min og solgte huset mitt. Men satt lagt inne selv om forholdet var farlig, fordi han hadde ikke midler til å skaffe noe eget. Anonymkode: b3e96...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du tror du oppnår med det? Anonymkode: cf517...0ba Jeg vil være ærlig, og at han forstår alvoret. Jeg vil ikke gjøre det slutt, men jeg mistrives noe voldsomt som samboere at jeg ønsker at vi skal bo ifra hverandre og fortsette forholdet. ts Anonymkode: 3352d...4c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... jeg ønsker at vi skal bo ifra hverandre og fortsette forholdet. ts Anonymkode: 3352d...4c2 Da må du ha en plan for det. Gjerne ofre noe. Anonymkode: b0eec...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da må du ha en plan for det. Gjerne ofre noe. Anonymkode: b0eec...870 Ofre noe? Hva da tenker du? ts Anonymkode: 3352d...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ofre noe? Hva da tenker du? ts Anonymkode: 3352d...4c2 Hvis dere egentlig har for dårlig råd til å bo hver for dere, så må dere i så fall prioritere annerledes i økonomien. Anonymkode: b0eec...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå